Tim Hecker – „Virgins” [Kranky]
Kanādas mūziķis un producents Tims Hekers lēnām, bet neatlaidīgi ir radījis reputāciju kā viens no pēdējās desmitgades radošākajiem elektroniskās ambientās mūzikas pārstāvis. Tiesa, „elektroniskā ambientā mūzika” ir pārlieku šaurs apzīmējums Hekera radītajiem darbiem, kas sevī ietver gan post-rock nianses, gan drone raksturīgas tekstūras, gan neo-klasicisma pamatus. Mūziķa septītais studijas albums „Virgins”, kas seko kritiķu ļoti augstu novērtētajam 2011.gada „Ravedeath, 1972”, tapis Monreālā, Sietlā un Reikjavīkā. Atšķirībā no minētā „Ravedeath”, jaunais albums ir intensīvāks un piesātinātāks, varbūt brīžiem pat pārlieku. Kā jau ar visiem Hekera darbiem, šis alks pēc klausītāja padziļinātas uzmanības, jo ikkatra nianse kanādieša darbos veido kopējo noskaņas auru – mazliet skumju, mazliet urbjošu, mazliet destruktīvu, bet vienmēr aizraujošu.
Kwes – „ilp” [Warp]
Par jauno Londonas mūziķi Kwes mūzikas prese plašāk sāka runāt pērn, kad tika izdots ārkārtīgi skaistais singls „Bashful” un tam sekojošais EP „Meantime”. Patiesībā gan mūziķu aprindās kā producents Kwes darbojies jau ilgāku laiku, starp citu, palīdzot arī The xx viņu karjeras sākumposmā. Šonedēļ uz pazīstamā leibla Warp Records izdots ilgi gaidītais Kwes debijas albums „ilp”. Jau tā pēdējais singls „Cablecar” lika nojaust, ka albums atšķirsies no EP „Meantime” ar neierastāku dziesmu struktūru, kas plati visai nosacīti ierindo popmūzikas kategorijā. Albumā „ilp”, ko divos vārdos varētu raksturot kā „elektronisku soulmūziku”, Kwes nebaidās būt ambiciozs un aizrauties ar eksperimentālu pieeju, vienlaikus saglabājot sev raksturīgo gaišumu un vieglumu.
Cults – „Static” [Columbia]
Nevienam vairs nav noslēpums, ka lielākais klupšanas akmens mūziķiem mēdz būt otrais albums, it īpaši, ja pirmais ir bijis ļoti veiksmīgs un turklāt tevi pārstāv kāds no lielajiem mūzikas koncerniem. Visu vēl sarežģītāku padara, ja grupā darbojas laulāts pāris, kas pēkšņi sadomā, ka vairs nevēlas būt laulāts pāris. Pēc 2011.gada spožā debijas albuma „Cults” dzīvesbiedru duets Cults, ko veido ņujorkieši Madelaina Follina un Braiens Oblivions, aizvadīja ļoti garu un nogurdinošu koncertturneju, kas pielika punktu abu attiecībām. Tiesa, tika nolemts nedarīt pāri grupai un pēc iespējas drīzāk ierakstīt turpinājumu. Muzikāli „Static” it kā turpina iesākto veiksmes formulu ar vieglu un 60. gados saknes meklējamu indī-popu, taču tam pietrūkst kreativitātes un mirdzuma. Iespējams, neliela elpas atvilkšana un domu sakārtošana būs vietā, domājot par trešo albumu.
Paul McCartney – „New” [Virgin]
Pagājušajā gadā Pols Makartnijs izdeva kaverversiju albumu „Kisses on the Bottom” un iegrima mazā pārdomu periodā par jaunību. Tā rezultātā tapis jauns ieraksts „New”, kas ir pirmais Makartnija oriģināldziesmu albums kopš 2007.gada „Memory Almost Full”. Mūzikas apskatnieki jau to nodēvējuši par labāko leģendārā bītla ierakstu pēdējos desmit gados, un klausoties Makartnija lipīgās melodijas, grūti nepiekrist. Dzirdēt, ka 71 gadu vecs kungs ir pilns enerģijas, jautrības un dzīves gaišuma, vienmēr ir ļoti patīkami.
Citi ieraksti:
Vēl šonedēļ jaunu albumu izdeva leģendārā Sietlas grunge/alternative apvienība Pearl Jam, kas ir grupas pirmais kopš 2009.gada „Backspacer”. Pēc vēl lielāka pārtraukuma – 12 gadu pauzes – jaunu plati laiduši klajā Vašingtonas rokeri The Dismemberment Plan. Labas atsauksmes no mūzikas kritiķiem dzirdamas par Rodailendas producenta The Range debijas albumu „Nonfiction” un Čikāgas post-metal kvarteta Pelican jaunāko darbu „Forever Coming”.
Foto: Paul McCartney – „New”. Publicitātes foto