12. martā Jaunajā zālē pasaules pirmizrādi piedzīvos latviešu komponista Kristapa Pētersona opera-lekcija „Mihails un Mihails spēlē šahu”.Operas centrā ir šaha spēles neparastās popularitātes fenomens Aukstā kara laikā. Būtisku lomu tajā spēlējatā dēvētais Burvis no Rīgas – tituliem bagātākais Latvijas šahists Mihails Tāls. Operas muzikālā dramaturģija precīzi balstīta 1960. gadā Maskavā Pasaules čempionāta mačā izspēlētajā sestajā sensacionālajā šaha partijā, kurā Tāls, īstenojot aizplīvurošanas stratēģiju, pieveica šķietami neuzvaramo padomju tautas šaha spēles elku Mihailu Botviņiku. Šis leģendārais mačstiks izspēlēts multimediālas lekcijas formā, akcentējot gan šaha ideoloģisko nozīmi Padomju Savienībā, gan Tāla intuīcijā un improvizācijā balstīto taktiku, kas ļāva viņam uzvarēt racionālo, akadēmisko Botviņiku. Iestudējuma darbība notiks Padomju Savienības ģenerālprokurora, šaha kustības aizsācēja Nikolaja Kriļenko kabineta priekštelpā. Izrādē kopumā ir 32 dalībnieki – tikpat, cik figūru piedalās vienā šaha spēlē – četrpadsmit kameransambļa mūziķi, astoņi dziedātāji un astoņi dejotāji. Opera-lekcija tiks atskaņota krievu valodā. Projekta radošo komandu veidos spilgti jaunās paaudzes mākslinieki – diriģenti Ainārs Rubiķis un Atvars Lakstīgala, režisors Viesturs Meikšāns, scenogrāfs Reinis Suhanovs, kostīmu mākslinieki MAREUNROL’S, dramaturgs Sergejs Timofejevs, horeogrāfs Kirils Burovs un video mākslinieks Karloss Franklins. Lomās iejutīsies Armands Siliņš, Ieva Parša, Andris Lapiņš u.c.
26. aprīlī gaidāma baleta viencēlienu izrādes „Trīs tikšanās” pirmizrāde, kurā trīs izcilu latviešu komponistu mūziku dejas valodā ietērps trīs pasaules horeogrāfi. Iestudējums būs unikāls notikums – iespēja ieraudzīt, kā latviskajai mentalitātei raksturīgās noskaņas, izteiktas mūzikā, izjūt un interpretē dažādu nacionalitāšu laikmetīgā baleta meistari. Pētera Vaska ziemeļnieciski lakoniskajai mūzikai savu versiju piedāvās jaunā horeogrāfijas zvaigzne no Argentīnas – Demiss Volpi, Štutgartes baleta horeogrāfs. Riharda Dubras mūzika, kas suģestē ar intensīvu garīgo pārdzīvojumu, iedvesmojusi Bratislavas baleta māksliniecisko vadītāju Mario Radačovski. Savukārt Georga Pelēča gaišo, sirsnīgo skaņu pasauli dejas valodā ietērps izcilā primabalerīna Bridžeta Breinere no ASV, kura nesen uzmirdzējusi arī kā horeogrāfe. Iestudējuma muzikālais vadītājs un diriģents būs Atvars Lakstīgala.
Abas izrādes top sadarbībā ar „Rīga 2014” un ir iekļautas Eiropas kultūras galvaspilsētas gada programmā.
Kamermūzikas koncertu cienītājus iepriecinās divi koncerti – 22. martā LNO Beletāžas zālē soprāns Kristīne Gailīte un pianists Edgards Tomševics izpildīs Jāņa Kalniņa, Morisa Ravēla un Kloda Debisī skaņdarbus, savukārt 19. aprīļa Kamermūzikas koncerta programmā iekļauta Johannesa Brāmsa, Leonarda Bernsteina un Kamila Sensānsa mūzika mecosoprāna Ilonas Bageles, pianistes Ilzes Ozoliņas un čellistes Ingas Sunepas interpretācijā.
29. martā LNO Jaunajā zālē turpināsies iepriekšējās sezonās aizsāktā tradīcija iepazīstināt skatītājus ar jaunajiem horeogrāfiem, kas šobrīd vēl studē Latvijas Mūzikas akadēmijā.
LNO aicina arī šajā ziemā un pavasarī nepalaist garām izrādes ar divu izcilu viessolistu dalību. 19. decembrī un 6. martā titullomu Gateāno Doniceti operā „Lucia di Lammermoor” dziedās Marijas teātra soliste Olga Pudova. Dziedātāja ieguvusi balvas daudzos konkursos, tostarp VII Starptautiskajā Rimska-Korsakova konkursā (Sanktpēterburga, 2006), I Starptautiskajā Ļisiciana konkursā (Vladikaukāzs, 2003) un X Starptautiskajā konkursā „Competizione dell’ Opera” (Drēzdene, 2010), Plāsido Domingo rīkotajā konkursā „Operalia”. Olga Pudova ir bieža viešņa Vīnes Valsts operā, Berlīnes Komiskajā operā, Bordo operā, Flāmu operā Ģentē un Antverpenē un citur.
7. februārī un 20. martā titullomā Žorža Bizē operā „Karmena”LNO uzstāsies izcilais mecosoprāns, Maskavas Lielā teātra soliste Oksana Volkova. Dziedātāja ir daudzu nacionālu un starptautisku vokālo konkursu uzvarētāja, tostarp viņa ieguvusi 1. vietu XXII Starptautiskajā Mihaila Gļinkas konkursā un Antonīna Dvoržāka konkursā. Pagājušajā sezonā viņa debitēja Metropolitēna operā Madalēnas lomā operā „Rigoleto”, bet šosezon šajā teātrī dziedāja Olgu „Jevgeņijā Oņeginā” maestro Gerijeva vadībā, kur viņas partneri bija Anna Ņetrebko, Marjuss Kveceņs un Pjotrs Bečala. Oksana Volkova dziedājusi Bavārijas Valsts operā, Neapoles Teatro San Carlo,Teatro Colon Buenosairesā un citos ievērojamos opernamos.