"Ar lielu prieku un bailēm pieņēmu negaidītu lieliskā saksofonista Arvīda Kazlauska piedāvājumu ļoti īsā laikā radīt lielas formas darbu - koncertu saksofonam ar orķestri. Šis instruments džeza, populārajā un klasiskajā laikmetīgajā mūzikā sevi atklājis kā pūšaminstruments ar neparastām, neizsmeļamām iespējām skaņveidē un tembrālajās niansēs, galu galā - ir ievērojamas skaniskās atšķirības starp dažādiem saksofonu paveidiem. Tas reizē dod gan radošo brīvību, gan risku iesprostot saksofona nepieradināmo raksturu," stāsta Andris Dzenītis.
Darba saturs ir dziļš personisks pārdzīvojums, kas šoreiz paliks pie manis, tāpēc klausītājiem tā būs tikai mūzika. Kuru klausīties atvērtām ausīm."
Diriģents Normunds Šnē. Solists - saksofonists Arvīds Kazlausks.
Andris Dzenītis (1978) ir viens no talantīgākajiem, daudzpusīgākajiem un starptautiski veiksmīgākajiem jaunajiem latviešu komponistiem. Jau 16 gadu vecumā par sonāti vijolei un klavierēm “Pamestie” izpelnījies Latvijas Komponistu savienības Kamermūzikas opusu konkursa laureāta titulu (1994). Kā Herdera stipendiāts studējis kompozīciju Vīnes Mūzikas un drāmas augstskolā (1996–1997) pie Kurta Švercika. Studijas turpinājis Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā (1997–1999) pie Pētera Plakida, tad Lietuvas Mūzikas akadēmijā (1999–2003) pie Osvalda Balakauska, iegūdams maģistra grādu kompozīcijā. Andra Dzenīša daiļrades centrā ir kamermūzika, lai arī būtiska vieta atvēlēta kormūzikai, simfoniskajai mūzikai un operai. Tēmu lokā ir eksistenciālas dabas problemātika, konfliktējošas situācijas, psiholoģiski niansēta iedziļināšanās cilvēka iekšējā pasaulē, sniedzot pārlaicīgu vispārinājumu. Mūzikā dominē ekspresīvi, asi disonantas līnijas, dramatiski spriega enerģētika un monolītas, telpiskas skaņuceltnes.
Biļetes - Biļešu paradīzē.
Foto: Publicitātes foto