Gruzīnu komponista Gijas Kančeli melodiskā mūzika, kas komponēta kinofilmām un teātra izrādēm, ir zināma gandrīz ikvienam. Viņa mūzika ir viegla un emocionāla, tajā atklājas ne tikai gruzīnu neparastā melodijas tradīcija, bet arī lielisks materiāls džeza mūzikā tik raksturīgajai improvizācijai.
Raimondu Paulu un komponistu Giju Kančeli vieno sena draudzība, kas tiecas aptvert teju pusgadsimtu, lai gan komponists sliecas teikt – tā ir vēl senāka. Par šī ieraksta tapšanu prieku neslēpj arī pats komponists, atzīstot, ka ir ārkārtīgi pagodināts, ka tieši Raimonds Pauls spēj tik lieliski izjust un izspēlēt viņa komponēto mūziku. Lai gan Kančeli diskogrāfija ir iespaidīga, šo nule kā izdoto mūzikas albumu viņš sauc par vienu no visnozīmīgākajiem. Albumā apkopota 21 kompozīcija no Kančeli mūzikas, kas komponēta kinofilmām un teātra izrādēm – „Mimino”, „Karalis Līrs”, „Divpadsmitā nakts”, „Kino” u.c.
Raimonds Pauls Kančeli skaņdarbus ir spēlējis jau iepriekš; un pēc vairākiem gadu desmitiem, klausoties tos, Maestro nav ticējis, ka šos skaņdarbus spēlē viņš pats. Tas arī bijis iemesls tam, kāpēc Gija Kančeli uzrunājis Raimondu Paulu tos nospēlēt no jauna.
Par iemeslu albuma tapšanai kļuva arī jaunais „Stainway” flīģelis Latvijas Radio 1. studijā, kā arī tas, ka komponists uzdāvināja maestro savu grāmatu ar teātra un kino mūziku. Arī maestro Raimonds Pauls piekrīt – šis ieraksts ir vienreizējs un unikāls, jo ir tapis meistaram vienkārši piesēžoties pie instrumenta un improvizējot. Maestro piebilda, ka katra šī mūzikas koncertprogramma būs citādāka, jo nav iespējams atkārtot šo improvizāciju divreiz. Gija Kančeli atzina, ka brīžiem šie jaunie džeza aranžējumi ir viņu pārsteiguši – komponists nav varējis atpazīt savas melodijas.
Jaunās un liegās muzikālās vēsmas ir redzamas arī Latvijas Radio Bigbenda variācijās par komponista zināmajām melodijām – viņš uzteica atjaunotā sastāva darbību un profesionalitāti, kā arī novēlēja veiksmi turpmākajā darbībā.
Komponists arī uzsver, ka maestro Raimonds Pauls ir mīlēts arī Gruzijā un izsaka cerību, ka viņš šo koncertprogrammu izspēlēs arī Tbilisi. Arī „R.Pauls plays G.Kancheli” producents Māris Briežkalns uzsvēraprojekta unikalitāti un nozīmi gan Latvijas, gan Gruzijas kultūrās.
Albumu „R.Pauls plays G.Kancheli” izdevis fonds „Mūsdienu Mūzikas centrs”.
Fondu „Mūsdienu Mūzikas centrs” raksturo trīs galvenās darbības jomas: festivālu, konkursu un koncertu rīkošana, meistarklašu organizēšana, kā arī – skaņu ierakstu izdošana. Starp fonda rīkotajiem pasākumiem – mūzikas festivāls „Rīgas Ritmi”, Starptautiskais džeza mākslinieku konkurss „Riga Jazz Stage”, pasaules līmeņa mākslinieku meistarklases, kā arī – atjaunotā Latvijas Radio bigbenda projekti.
Fonda iepriekšēja izdevējdarbība saistīta galvenokārt ar džeza un improvizācijas mūzikas popularizēšanu, producējot tādus ierakstus kā „Kur tu teci” (latviešu tautas dziesmas džeza aranžējumos), „Baltic Saga” – Baltic Jazz Trio, „Bach-Kamēr-Pauls”, „Jazz in Latvia 2012”, „Jazz in Latvia 2014”, „Latvian Evergreens” – Māris Briežkalns Quintet, „Zarbugans” - Laima Jansone, „Dai Bog” – Raimonds Pauls un Jevgēņijs Jevtušenko, un daudzus citus.
Albumu var iegādāties mūzikas veikalos „Randoms” un „Upe”, kā arī sazinoties ar „Mūsdienu Mūzikas centru”.
Foto: Māris Briežkalns, Gija Kančeli un Raimonds Pauls. Foto (c) Ernests Dinka