Lai gan viņi zaudējuši savus uzkasītos matus un pieguļošās, elastīgās bikses, arī pēc 25 gadu darbības "Bon Jovi" ar savām vienkāršajām dziesmām un jauno nešviliešu izrunu joprojām ir viena no ASV ietekmīgākajām grupām, kuras koncerti ienes pamatīgu peļņu.
Pasaulē lielākā koncertturneju informācijas kompānija "Pollstar" novērtējusi grupu, kā šā gada līdz šim labāko grupu, kas ar savu turneju nopelnījusi 56 miljonus ASV dolāru.
Vēl viena ļoti pieprasīta grupa šovasar ir britu "Coldplay", un žurnāla "Rolling Stone" redaktors Jūens Serpiks uzskata, ka par grupas panākumu atslēgu kļuvis tās pirms-turnejas mārketings.
"Lai pievilinātu fanu pūļus ir tendence arvien vairāk rīkot bezmaksas koncertus vai bez maksas izplatīt mūziku. Es uzskatu, ka fani ir pieraduši sagaidīt, ka tādas lietas tiks piedāvātas par brīvu, lai notiek kas notikdams. Lai izveidotu labāku saikni ar faniem, tādi cilvēki kā "Coldplay" atklājuši, ka, ja tu viņiem iedosi kaut ko par brīvu, kā, piemēram, dziesmas lejupielādi vai koncertu, tad viņi būs vairāk noskaņoti nopirkt tavu albumu un atnākt uz koncertu. Es domāju, tas kļūst par daļu no vispārējas stratēģijas - iedot mazumiņu, lai iegūtu daudz vairāk," sacīja Serpiks.
Arī "popmūzikas karaliene" Madonna sākusi rīkoties. Tikko kā tika izdots viņas jaunākais albums, Madonna sarīkoja bezmaksas koncertu Ņujorkā, turklāt viņai palīdzēja arī draugs Džastins Timberleiks.
Ja arī tādas grupas kā "Linkin Park" un "Radiohead" nerīko bezmaksas koncertus, tomēr tās palīdz grūtās ekonomiskās situācijas laikā ietaupīt cilvēkiem daudz naudas, aktīvi piedaloties visos iespējamos festivālos pasaulē.
"Tam ir liela nozīme, par to runā visa mūzikas industrija. Degvielas cenas ir tik augstas, ka cilvēki nevēlas nekur tālu braukt, lai redzētu koncertus. Es domāju, ka daļēji tieši šī iemesla dēļ parādās tik daudz jaunu festivālu. Cilvēkiem ir iespēja redzēt daudz grupu vienuviet par nelielām izmaksām," viņš piebilda.
Šo tendenci savukārt apstiprina tas, ka pēc 17 gadu prombūtnes ASV ar koncertiem atgriezies Džordžs Maikls un arī Nīls Daimonds "dodas uz Ameriku". Uz skatuves atgriežas arī Ņujorkas saldo meldiņu dziedātājs Billijs Džoels, kas stadionā "Shea Stadium" svinēs sava klasiskā albuma "The Stranger" 30.gadu jubilejas versijas iznākšanu.
Taču koncertē ne tikai veterāni un pensionāri. Arī tādas jaunās grupas kā amerikāņu popgrupa "Jonas Brothers" seko dziedātājas Mailijas Sairesas pēdās un iegūst sev augstāko pirms-tīņu vecuma fanu novērtējumu un uzticamus un ilgstošus sekotājus.
Taču vasaras koncertu galvenā tēma ir apkārtējās vides saudzēšana. Džons Maijers un "Linkin Park" samazina savas "oglekļa atstātās pēdas" atmosfērā, kamēr "Radiohead" cenšas savas Ziemeļamerikas koncertturnejas 24 koncertus spēlēt konkrēta maršruta secīgās vietās, lai līdz minimumam samazinātu ceļošanu no vienas vietas līdz otrai.
Tā kā vienalga, vai klausītājam patīk popmūzika, rokmūzika, R&B vai mūziķi ar misiju - šīs vasaras koncertos un festivālos katrs var sameklēt kaut ko sev tīkamu.