Žārs uz Latviju bija atbraucis sava albuma "Oxygene" 30 gadu jubilejas tūres ietvaros, astoņdesmit minūšu programmā spēlējot skaņdarbus no šī ieraksta, kas, savulaik izdots arī Padomju savienībā, kļuvis iecienīts arī aiz Dzelzs priekškara.
Iekrāmējies neskaitāmu sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados ražotu alanogu sintezatoru grēdā, Žans Mišels Žārs spēja uzburt kosmosa sajūtas klātbūtni, kas jo īpaši bija jūtama, ja izdevās atrasties augstākās skatītāju tribīņu rindās. Uz skatuves līdzās Žāram atradās trīs tikpat meistarīgi sintezatoru pārvaldītāji, kopā radot lidojumam līdzīgu sajūtu, dažbrīd ko atgādinošu par apokalipses tuvošanos, dažbrīd – vienkārši sirreālas izjūtas, ko papildināja videoprojekcijas un palielā augstumā virs mūziķu galvām novietotais spogulis, kurā skatuves priekšā sēdošajiem nebija laupīta iespēja "it kā no augšas" vērot mūziķu rosīšanos starp daudzajiem elektronisko mūziku radošajiem agregātiem.
Elektroniskās mūzikas pionieris priekšnesuma laikā spēja iekustināt gan iztēli, gan nostiprināt pārliecību, ka ir cilvēki, kuriem sešdesmit gadu vecumā vairs nav nepieciešams sevi apliecināt no jauna.
FOTO: Jānis Kudiņš