No šova iesākumā startējušajiem desmit pāriem divi (uzņēmēja Elita Mīlgrāve un Mārtiņš Freimanis, uzņēmējs Henrijs Buks-Vaivads un Elizabete Zagorska), pateicoties nelabvēlīgam zvaigžņu stāvoklim, aszobainai žūrijai vai skatītāju mīlestības iztrūkumam, aizgājuši atpakaļ vecajos medību laukos. Bet neko darīt, tādi jau, ja atceramies paraugam zvaigžņoto dejošanas šovu, ir noteikumi, ik nedēļu viens pāris pamet šovu. Uzvarētajiem balva šoreiz arī gana vilinoša – apaļi 10 000 eiro.
23.septembra vakarā kritiķu pozīcijas pārstāv komponists Mārtiņš Brauns, Juris Karlsons, TV seja Evelīna Kovaļevska un vokālā pedagoģe Anita Garanča.
Ievadā Ainas Poišas un Māra Slokas mazliet teatrāls tango par tēmu „Es zinu šie vārdi tev nenāk no sirds”, gan jau kādu sirdi tas arī aizkustina.
Nākamie – Igo un Dace Dēnava, viņa – iejutusies Merlinas tēlā, viņš – nez kādēļ apbrīnojami strauji novecojošs (skatuves dotības šim tēlam liekas Igo aizņemies vēl no slavenā Kvazimodo laika) ar romantisku gabalu no Preslija repertuāra. Izskatās šarmanti, bet kritiķu vērtējums stipri viduvējs, laipojot starp desmit ballu sistēmas „labi” un „gandrīz labi”, proti, 7 un 8.
Trešie pie vārda jeb balss saišu vingrināšanas tiek motobraucējs Jānis Vinters un Liene Šomase ar roķīgo „Dzied’ ar mani, tautumeita”. Vinters gan vairāk rečitē kā dzied, bet iestudējums ir atraktīvs, „bargā kundze” Šomase koķeti cenšas atturēt vēl divas valšķīga paskata „tautumeitas” pieticīgos ādās kostīmiņos no sava izredzētā, nu ja, stereotipi, sieviešu pārsvars Latvijā uz vienu vīrieti apmēram 2,5:1. Žūrijas vērtējums stipri viennozīmīgs, tiek pa astoņniekam, izņemot Braunu, kas „pa blatu” iešķiebj 10, jo kā nekā viņa paša dziesma vien tā ir.
Ceturtie – iepriekšējās reizes līderi Raivo Rosts un Ella ar latino ritmiem. „Livin’ la vida loca”, emocijas un arī Ellas rotas iet pa gaisu, ticams, ka arī daudzām skatītājām pie TV ekrāniem emocijas iet pa gaisu, jo TV kaste nu izvilkusi no aizkadra dzīlēm puisi, kuram Latīņamerikas ritmi liekas ideāli atbilstoši, ne pielikt, ne atņemt, i kur aci piesiet, vārdsakot tiem, kam šāda mūzika tīk, tas droši bija saldēdiens, man laikam mazliet par šķebinošu, ja turpinām izteikties tēlaini, par daudz glancēti. Žūrijas vērtējums stipri viennozīmīgs, turklāt augstākais, proti, apļi desmitnieki, kaut atkal izceļas Brauns, iešķiebjot vien 8.
Ar pancisku krāsainību Anna Šteina un Guntis Veits, izpildot „Nāc dejot”, visu cieņu Veitam par atļaušanos, jo ja Annai košais sarkanzaļais tēls izskatās gana simpātisks un atraktīvs, nenolīdzami viņas labā strādā arī aktrises talants, tad viņš pārauguša panka tēlā izskatās vairāk kā komiski, melnām lūpām un acīm, iesirmiem matiem, siksniņu ap kaklu, kaut pasmiešanās par savi jau vienmēr bijusi slavējama īpašība. Lai tiek daļa manu simpātiju, ja ne par dziesmu, tad par drosmi. Žūrijas sniegtais vērtējums šoreiz vienbalsīgi noapaļojas devītniekos.
Pēc šī raidījuma esmu sākusi pamatīgi apšaubīt Bonda (tā, kas Džeimss) izvēles spējas, ja atceras pirmo šova raidījumu, kurā viņš kā ideālo desmito pāri pieteica Jolantu Gulbi un Andri Bērziņu. Romantiski sentimentālo „Cosa sei” klausoties, man nez kādēļ nav šaubu, kādēļ šarmantā sieviete baltā pamet gados vecāko mīlētāju, izvēloties jaunāku un klusējošu kavalieri... Varbūt nav gluži tik ļauni un tomēr līdz ideālam tālu.
Priekšpēdējais pāris – Inese Šlesere un Normunds Rutulis. Rutulis savā elementā, teju jau ierasta dziesmiņa par dzeguzi, šoreiz gan mazliet vecāka, vēl no 70.-tajiem, bet arī, protams, Raimonda Paula sarakstīta – „Rudenī vēlu”. Horeogrāfija kā lauku zaļumballē, pie šīs dziesmas gan arī nekādas ekstras neiederas, bet abi dziedātāji izskatās pārāk saistīti, turklāt Rutulis vēl tik izteiksmīgi aizraujas ar grimasēm un acu bolīšanu. Izrādās arī Jurim Karlsonam skatoties uz šo pāri kļuvis skaidrs, ka jauns Kurzemes estrādes pāris gatavs. Brauns vēl piebilst, ka skaidrs jau, ka visi nepretendē uz augstas raudzes mākslu, bet steigšus piebilst, ka tauta taču mīl un tas jau galvenais.
Kā pēdējie šai vakarā uzstājas Mārtiņš Rītiņš un operas soliste Evija Martinsone. Pavāru dziesma no „Vella kalpiem”, vai kāds vēl apšauba, ka Rītiņš šai dziesmā varētu nebūt savā elementā, nu, kas gan vēl var tā novilkt par „sāli un piperiem”? Piperus par dziesmu viņi nedabū, aplausu brāzmu gan, jo iesaistītais fona izpildītāju, ne gluži dejotāju, bet pavāru bataljons ar kūpošiem kastroļiem rokās, „paņem” skatītājus un žūriju arīdzan. Ja izdodas apvienot dziedāšanu ar ēšanu, vismaz dziedot par ēšanu, ko gan vēl var latviešu dvēsele vēlēties? Šis ir otrs vienprātīgais žūrijas vērtējums, atkal līdz izcilībai netiekot, bet pie cienījama 9 tiekot.
Kā jau zināms žūrijas balsojums sastāda tikai 50% no rezultāta, otrus 50% veido skatītāju balsojums. Tam atvēlētajās pārdesmit minūtēs, skatītāji žūrijas balsojumu apgriež ar kājām gaisā. Kā uzzinām nobalsojuši šonedēļ 25 tūkstoši mūzikas mīļotāju. Kad balsis saskaitītas, tiek atnests akvārijtipa burvju tauks, kura saturs jau tradicionāli būs liktenīgs vienam no pāriem. Viens pēc otra rindojas skatītāju atzītie, sākot jau ar žūrijas salīdzinoši viszemāk novērtētajiem Igo un Dēnavu, līdz paliek dilemma – klasiski romantiskie Aina un Māris Sloka vai „panki” Anna Šteina un Veits, skatītāji šoreiz izvēlējušies klasiku. Kā saka pret vairumu strīdēties bezjēdzīgi un pret 25 tūkstošu vairākumu laikam arī naivi, tomēr dažu citu dalībnieku palikšana, manuprāt, ir gana dīvaina, jo ne-vokālu šeit tomēr gana. Pēdējā vārdā Anna izsper frāzi, ka televīzija ir maza perfekta pasaulīte, kurai jūs neesat vajadzīgi, tas gan it kā domāts kā joks, taču izskan gana rūgti.
Domājams, nākamās nedēļas laikā šova dalībnieku lakoniskie, bet brīžam ar rūgtu atklātību, ciktāl tas pagaidām attiecas uz izbalsotajiem, pat pārsteidzošie blogi TV3 mājaslapā atkal papildināsies ar pretrunīgiem gan jūsmīgiem, gan nesaudzīgiem skatītāju komentāriem.