Sestdiena, 23.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds;

"Auto Stils Rally Team" iespaidi Lietuvā

Auto Stils Rally Team, 05.02.2009. 09:28

Lielākā daļa rallija fanu jau zina, ka pirmais 2009. gada Latvijas rallija čempionāta posms notika Utenas pilsētā, Lietuvā. Atšķirībā no pagājušā gada laika apstākļi izrādījās labvēlīgi un rallijs notika patiesi ziemīgos apstākļos.

„Auto Stils Rally Team” Lietuvā pārstāvēja viena ekipāža – 2WD klases braucēji Zigurds Kalniņš un Ģirts Dombrovskis. Sporta automašīna - tā pati iepazītā, 2008. gada sezonā izmantotā N3 klases Renault Clio Sport Ragnotti. Kāds bija rallijs Lietuvā un kādi ir sasniegtie rezultāti, stāsta paši braucēji.

Zigurds Kalniņš: „Vispirms vēlos pateikties mūsu galvenajam sponsoriem, bez kuru atbalsta šīs sezonas uzsākšana nebūtu iespējama. Liels paldies „AUTO STILAM” un tā vadītājam Aināram Igaveņam, apdrošināšanas kompānijai „BALVA”, „BAF” veikaliem, būvniecības kompānijai „MCD” un firmai „RDN”.”

Braucēji atzīst, ka rallija organizācija bija augstā līmenī, turklāt trase izrādījās ļoti daudzveidīga un sarežģīta. Ne velti no cīņas izstājās lielākā daļa ekipāžu.

Ģirts Dombrovskis: „Rallijs bija noorganizēts ļoti kompakts. Ātrumposmus veicām divas reizes, turklāt ar ļoti īsiem pārtraukumiem. Ceļu Satiksmes Drošības direkcija savās informatīvajās kampaņās vadītājiem iesaka izmantot rāvējslēdzēja principu, arī rallijs bija organizēts šādā veidā. Tie, kas ātrumposmu veica atkārtoti, brauca starp tiem, kas startēja pirmo reizi. Trase bija te ļoti ātra, te šaura un viltīga, ar daudz metošiem tramplīniem mežā. Arī skatītāji atzina, ka vērot sacensības bijis aizraujoši.”

Zigurds Kalniņš: „Konkurence mūsu klasē bija ievērojama – uz starta stājās 14 dalībnieki, tajā skaitā trīs no Latvijas. Zinājām, ka sāncenši nav tik spēcīgi kā pagājušajā gadā Latvijā vai Igaunijā. Ralliju uzsākām piesardzīgi. Ātrumposmu rezultātiem sekojām līdzi, jo arī mūsu klasē startējošais lietuviešu līderis ir pabijis pasaules trasēs un uzkrājis pietiekamu pieredzi, lai būtu ātrs. Pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem bijām tikai trešie. Rallija gaitā tempu kāpinājām un rezultātā pēc piektā un sestā ātrumposmiem, kuros apdzinām priekšā braucošos lietuviešu sportistus, servisa parkā ieradāmies kā līderi.
Pēc servisa parka, otrajā rallija daļā nolēmām turpināt iepriekš izvēlēto braukšanas stratēģiju: sākumā - piesardzīgi, bet vēlāk - kāpinot tempu. Tomēr trase izrādījās viltīgāka par mums. Jau septītā ātrumposma vienā no kreisajiem līkumiem, kas turklāt bija negatīvs (stenogrammā šādi ir apzīmēti līkumi, kuros fizikas likumu ietekmē automašīnu velk uz grāvi), ar mašīnas sāniem atsitāmies pret pāri grāvim esošo valni, kā rezultātā nolūza priekšējais ritenis. Liekas, ka tajā līkumā kļūdījās iekarsušākie braucēji, jo abi rallija kopvērtējuma līderi ar nolauztiem riteņiem palika tieši tajā pašā līkumā.”

Ģirts Dombrovskis: „Tomēr nav ļaunuma bez labuma. Pēc apstāšanās trases malā pārliecinājāmies par rallija fanu pozitīvo attieksmi arī pret pašmāju braucēju konkurentiem. Daži cienāja ar tēju, citi – piedāvāja aizvest uz pilsētu vai palīdzēt salabot sporta auto. Tas priecē.”

Neskatoties uz sarūgtinājumu, ekipāža kā drošības mašīna piedalījās rallijsprintā Sarma 2009, lai aizvadītu treniņu pirms Latvijas rallija čempionāta otrā posma Sarma 2009, kas risināsies 14. februārī Gulbenes apkārtnē un rādās būt tik pat aizraujošs kā rallijs Lietuvā.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV