2. maija sacīksti Biķerniekos savā kalendārā iekļāvuši NEZ Ziemeļeiropas zonas F-3 formulu kausa izcīņas rīkotāji – spēcīgie skandināvi sola ierasties ar aptuveni desmit spēcīgām mašīnām. Šīs būs ātrākās formulu sacīkstes, kādas pēdējos gados piedzīvojusi Biķernieku trase, jo F-3 kategorijas mašīnas ir vienas no ātrākajām pasaules tā sauktajā junioru formulu līmenī. Turklāt intrigu palielina fakts, ka spēcīgākie Latvijas formulu braucēji izteikuši gatavību meklēt tehnikas īres iespējas, lai 2. maijā pievienotos spēcīgajiem ziemeļvalstu pilotiem!
Neskatoties uz sarežģīto vispārējo situāciju Latvijas un Baltijas autošoseja 2009. gadā iegūs pamatīgu uzrāvienu. Prestižākā salonautomobiļu klase Super Production pulcēs vairākus Latvijas sportistus, kuri dosies BaTCC cīņā pret labākajiem Igaunijas un Lietuvas braucējiem. Ar spēcīgām BMW automašīnām uz starta būs 2007. gada Latvijas čempions Nacionālajā klasē Agris Petrovskis, allaž spēcīgais Nacionālās klases pārstāvis Kristaps Blušs, šosejas veterāns Rolands Dūda. Škoda Octavia automobili trasē izvedīs vēl viens Nacionālās klases absolvents Didzis Pope, ar spēcīgu Opel Astra uz starta stāsies bijušais Latvijas čempions Oskars Laivenieks. Arvien nopietnāk šosejas sacīkstēs ienāk savulaik spēcīgais kartingists Mārcis Birkens, kurš startēs ar Honda Civic Type-R. Viņiem visiem sīvu pretestību gatavojas izrādīt pēdējo gadu Baltijas autošosejā neuzvarētais Egons Lapiņš. Turklāt, lai arī piloti paši nav ziņas oficiāli apstiprinājuši, ļoti iespējams, trasē redzēsim pēdējo desmitgažu spēcīgākos Latvijas sportistus, kuri šķietami pēdējās sezonās ieturējuši startēšanas pauzi, taču nespēj pretoties kārdinājumam izbraukt trasē. Super Production klase būs patīkams autošosejas pārsteigums.
Biķerniekos ierindā redzēsim arī Super 1600 un Baltic Open kategoriju, tiesa, Latvijas sportisti pagaidām nav nonākuši šo klašu dalībnieku sarakstā, koncentrējot spēkus iebrukumam Super Production.
Pēdējo gadu skaitliski kuplākā Nacionālā klase arī šogad saglabās masveidību, jo tos sportistus, kuri pakāpušies uz Super Production kategoriju, nomainījuši daži debitanti. Kā ierasts pirms sezonas, klasē, kurā tehnika pēc būtības ir visai līdzīga, prognozēt uzvarētājus ir sarežģīti. Galvenā labā ziņa: kā pierāda apskatītais Super Production dalībnieku saraksts, Nacionālā klase sākusi aktīvi pildīt savu pamatuzdevumu – piegādāt spēcīgus dalībniekus Baltijas cīņām spēcīgākajā salonauto klasē!
Īsts pārsteigums būs autokrosa smago automašīnu klases D-12 ienākšana autošosejā. Uz leģendāro GAZ 51 un GAZ 52 bāzes gatavotie krosa automobiļi 2. maijā ieradīsies Biķerniekos, lai pēc dubļu cīņām krosa trasēs noskaidrotu ātrāko arī autošosejā! Uz starta solās būt ap desmit, varbūt par vairāk dalībnieku. Apbrīnojamā kārtā leģendārā tehnika joprojām ir kaujas gatavībā un Latvijas autokrosā šogad šai klasei pēc vairāku gadu pārtraukuma pat atjaunots Latvijas čempionāta statuss. Iespēju startēt šosejā krosa smago auto braucēji uzņēma ar sajūsmu, atzīstot, ka šī ir unikāla iespēja pamēģināt spēkus jaunos apstākļos un demonstrēt interesanto tehniku autošosejas līdzjutējiem!
Skatītājiem jāņem vērā, ka sacīkste notiks sestdien, 2. maijā – notikusi atteikšanās no ierastās sacensību svētdienas. Šāds grafiks palīdzēs gan sportistiem, gan skatītājiem autošoseju baudīt koncentrētu vienā dienā, turklāt pēc aizraujošajiem mačiem būs vēl divas brīvas dienas! Sekojiet līdzi informācijai par precīzu 2. maija sacensību dienaskārtību!
Šogad ar autošoseju kopā atbalstītāji „Latvijas Balzams”, tipogrāfija „Charta”, akciju sabiedrība „Baltikums”, informatīvie atbalstītāji „Forsāža”, „BMW Power”.
Foto: Viesturs Saukāns