Valsts čempionāta statuss vasaras autosprintam piešķirts otro sezonu, līdz ar to šīs jaunās autosporta disciplīnas čempionu nosaukumu šobrīd ieguvuši tikai trīs braucēji, kuri savus titulus izcīnīja 2008. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējā sezonā, arī šogad Latvijas čempionāta medaļnieki tiks noskaidroti trīs ieskaites grupās, dalot automašīnas pēc dzinēja tilpuma – 1800 (automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 1799 kub. cm.), 2500 (automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz 2499 kub. cm.), 2500+ (automašīnas ar dzinēja tilpumu virs 2500 kub. cm). No trim valdošajiem čempioniem savu titulu gatavi aizstāvēt divi – Jānis Skujiņš un Mareks Matvejevs, bet diemžēl uz starta neredzēsim jaudīgākās klases 2500+ uzvarētāju Jāni Kļaviņu. 1800 klases čempions Skujiņš atklāj, ka pirms jaunās sezonas nekādus uzlabojumus savam „BMW 318 is” nav veicis un plāno startēt ar iepriekšējā sezonā izmantotām riepām. Noteikti pretendentu pulkā uz pirmo vietu būs abi pārējie mazās klases medaļnieki – Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) un Imants Firsts („Toyota Corolla”). 2500 klases uzvarētājs Matvejevs ir pabeidzis vairākus gadus ilgušo darbu pie jaunas automašīnas izveides un jau pirmajā posmā plāno startēt ar jaunuzbūvēto jaudīgo „Opel Corsa”. Atcerēsimies, ka pērn Matvejevs uzvaru izcīnīja, braucot ar „BMW M3”. Nopietnu konkurenci čempionam plāno izrādīt sudraba medaļnieks Raimonds Burakēvičs, kurš „Opel Kadett” nomainījis pret sportiskāko „Opel Speedster”. Šķiet, ka tieši šie abi braucēji uzskatāmi par galvenajiem 2500 klases favorītiem. Uz starta neredzēsim trešās vietas ieguvēju Valteru Šulcu – viņa „Honda CRX” pēc ziemā veiktajiem uzlabojumiem kļuvusi pārāk jaudīga līkumotajām kartinga trasēm un šosezon Šulcs galveno uzsvaru liks uz dragreisa sacensībām. 2500+ klasē savu titulu neaizstāvēs Kļaviņš („Mitsubishi EVO VI”), kurš galveno uzmanību izlēmis veltīt nesen dzimušās atvases audzināšanai. Zem jautājuma zīmes ir trešās vietas ieguvēja Jāņa Slišāna dalība pirmajā posmā – mehāniķi Slišāna „Subaru Impreza” sola sagatavot tikai piektdien... Toties nopietnām cīņām gatavs 2008. gada sudraba medaļnieks Austris Antons („Mitsubishi EVO”). Pieteikumu sarakstā uzmanību piesaista daži autosporta sakarā daudz dzirdēti vārdi – Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”), Ulvis Bujāns („Mitsubishi EVO IX”) un Aigars Nitišs („Mitsubishi EVO VI”). Autošosejas meistars Štolcermanis ir apņēmības pilns pierādīt, ka ar klasiskās piedziņas automašīnu, kura aprīkota ar turbodzinēju, ir iespējams cīnīties pret tādiem pilnpiedziņas monstriem kā „Mitsubishi EVO” un „Subaru Impreza”. Iepriekšējā sezonā 2500+ klasē ar vienas ass piedziņas automašīnu startēt pamēģināja tikai daži braucēji, nespējot izcīnīt augstas vietas. Šogad vēl lielākas priekšrocības pilnpiedziņas spēkratiem radīs apstāklis, ka starts būs no vietas.
Kopumā šosezon paredzēti seši posmi, no kuriem divi notiks līdz šim vasaras autosprintā neizmantotās trasēs – Biķernieku trases motoaplī un Kandavā. Tāpat kā pērn posmi vēl risināsies Jelgavas, Smiltenes un Madonas kartinga trasēs, kā arī šosestdien „333” trasē. Atkarībā no izmantotajām riepām, čempionāta ieskaites klasēs (1800, 2500, 2500+) uzrādītie rezultāti paralēli tiks vērtēti vēl trīs papildus ieskaitēs (nedalot automašīnas pēc dzinēja tilpuma). Šīm grupām gan nebūs čempionāta statuss – „Street” (visi dalībnieki ar ielas riepām, kuras atrodamas sacensību rīkotāju publicētajā sarakstā; par citu riepu atbilstību lemj tehniskais komisārs), „Kumho Street” (visi dalībnieki ar „Kumho” ielas riepām), „Kumho Sport” (visi dalībnieki ar „Kumho” sporta riepām). Vasaras autosprinta čempionāta rīkotāji ir vienojušies ar „Kumho Tyres” par sadarbību 2009. gada sezonā. Šī Āzijas riepu ražotāja produkciju, kas sevi autosportā jau pierādījusi pasaules mērogā, vasaras autosprinta dalībnieki varēs iegādāties par īpašām cenām. „Street” klases mērķis ir piesaistīt jaunus dalībniekus, radot viņiem iespēju pacīnīties par balvām savas ieskaites ietvaros, neieguldot papildus līdzekļus speciālu slick tipa riepu iegādei. Spriežot pēc pieteikumu saraksta, kurā jānorāda arī riepu modelis, startēt ar ielas riepām izvēlējušies diezgan daudz braucēju, tādējādi saņemot ieskaiti arī „Street” klasē.
Šosezon vasaras autosprinta čempionātā paredzēti vēl vairāki jauninājumi. Izmaiņas skārusi punktu piešķiršanas sistēmu – turpmāk punktus saņems 20 ātrākie, turklāt samazināta punktu vērtības atšķirība starp pirmajām vietām, līdz ar ko ieguvēji būs tie braucēji, kuri spēs uzrādīt stabilus rezultātus visas sezonas garumā, nevis būt ātri tikai atsevišķās sacīkstēs. Nosakot noslēguma kopvērtējumu, katram braucējam tiks atmests viens sliktākais rezultāts. Lai samazinātu izmaksas, ir aizliegtas riepu sildīšanas ierīces.
Sestdien, 18, aprīlī „333” trasē pie Silakroga pirmā brauciena starts tiks dots plkst. 9.30. Dalībnieku reģistrācija turpinās www.vasarassprints.lv, taču iespēja pieteikties sacensībām būs arī sestdienas rītā sacensību norises vietā (no plkst. 8 līdz 8:50). Atgādināsim, ka vasaras autosprinta čempionātā ar savu ielas automašīnu var startēt ikviens brauktgribētājs. Skatītājiem ieejas maksa – 1 lats.
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji: tehniskaisveikals.lv, autosport.lv, KUMHO, iAuto, FORSĀŽA, Malek.
Plašāka informācija pieejama www.vasarassprints.lv.
Latvijas 2009. gada vasaras autosprinta čempionāta kalendārs
Posms Datums Trase Atrašanās vieta
1. posms 18. aprīlis „333” kartinga trase Ropažu pag.
2. posms 23. maijs „Rullīša” kartinga trase Jelgava
3. posms 20. jūnijs „Biķernieku” trase Rīga
4. posms 11. jūlijs „Kandava” Kandava
5. posms 15. augusts „Tepera” kartinga trase Smiltene
6. posms 5. septembris „Madonas” kartinga trase Madona
Foto: Aigars Tīdmanis (www.go4speed.lv)