Notikumi kvalifikācijā
Par vissatraucošāko otrās kvalifikācijas notikumu kļuva smagā avārija divīzijā D-1, kuru izraisīja Krievijas sportists Valentīns Koršunovs. Viņš otrajā līkumā pēc starta strauji izmainīja trajektoriju un uztriecās latvieša Jāņa Bogdanoviča sporta automašīnai. Jāņa automašīna no radītā trieciena sāka kūleņot, savukārt Koršunova auto trieciena rezultātā vēlreiz izmainīja braukšanas virzienu un uztriecās čeha Jana Bartoša sporta automašīnai, kas sāka kūleņot paralēli Bogdanoviča auto. Šajā negadījumā braucēji necieta, taču viņu automašīnas būs grūti vai pat neiespējami atjaunot.
Divīzijā D-1 Vadims Makarovs izcīna pirmo uzvaru karjerā
Krievijas sportists Vadims Makarovs ar savu Škoda Fabia sporta abās sacensību dienās bija pārliecinoši ātrs un divīzijas D-1 finālā izcīnīja savā karjerā pirmo uzvaru Eiropas autokrosa čempionāta posmā, tādējādi izcīnot līdera pozīcijas Eiropas čempionāta kopvērtējumā. Otrajā vietā, no Krievijas sportista atpaliekot par 3,181 sekundēm, finišēja otrs šī čempionāta posma ātrākais D-1 braucējs, ungārs Tamas Karai. Par īpaši aizraujošu cīņu divīzijas D-1 finālā parūpējās latviešu sportists Aldis Zēbergs un čehs Vaclavs Fejfārs. Pēc starta Zēbergam izdevās izcīnīt trešo pozīciju, taču Fejfārs nepārtraukti uzbruka latviešu braucējam, un vienā no līkumiem to apdzina. Taču Aldis Zēbergs veiksmīgi izmantoja to, ka čehu pilots izslīd un atguva dažas sekundes atpakaļ zaudēto pozīciju. Diemžēl Alda Zēberga pilotētā Toyota Corolla jaudas ziņā nav sevišķi konkurētspējīga un tāpēc čeham jau sekojošā apļa laikā izdevās vēlreiz apdzīt latviešu braucēju. Pēc šīs apdzīšanas Zēberga auto uz brīdi kļuva ievērojami lēnāks un viņam bīstami pietuvojās līdzšinējais čempionāta līderis, itālis Džanluka Feretī, taču itālim neizdevās apsteigt latvieti mājas trasē.
Arī Glens Van Rozmalens izcīna pirmo uzvaru
Jaudīgāko bagiju klases D-3 fināla braucienu pavadīja stiprs lietus, kura laikā trase pamazām pārklājās ar ievērojamu dubļu kārtu. Šādiem apstākļiem nebija sagatavojusies lielākā daļa sportistu, un trasē viņu spēkrati ar nepareizi izvēlētām riepām bija krietni lēnāki un grūtāk vadāmi. Šī iemesla dēļ avāriju piedzīvoja vācietis Hermans Hinnenkamps, bet neierasti lēns bija čempionāta līderis, vācietis Deniss Engels. Šo situāciju izmantoja nīderlandietis Glens Van Rozmalens, kuram izdevās izcīnīt karjerā pirmo uzvaru Eiropas autokrosa posmā, kā arī čempionāta kopvērtējumā pakāpties no ceturtās pozīcijas uz pirmo. Viņam konkurenci nespēja sastādīt pat čehs Petrs Bartošs, kurš čempionātā gan pirms sacensībām Mūsā, gan pēc tām, pateicoties izcīnītai sudraba godalgai, ieņem otro vietu. Trešo vietu smagajos trases apstākļos izcīnīja čehs Petrs Tureks.
Juris Kuļikovskis pierāda savu spēku divīzijā D-3A
Visspraigākā cīņa notika divīzijā D-3A, kurai sacensībām Mūsā bija pieteicies vislielākais dalībnieku skaits. Tajā necerēti labus rezultātus uzrādīja latviešu sportists Juris Kuļikovskis, kuram šī ir tikai otrā sezona divīzijā D-3A. Viņš pēc starta A-fināla pirmajā līkumā spēja izvirzīties ceturtajā pozīcijā un visu sacensību laiku to veiksmīgi arī saglabāja, un pat centās pietuvoties priekšā braucošajam, čeham Ladislavam Hanakam, kurš cīnījās par otro pozīciju ar vācieti Mihaelu Budelmeijeru. Pārliecinošu uzvaru D-3A klasē izcīnīja čehs Vits Nosaleks, kuram izdevās no sekotājiem atrauties vairāk par četrām sekundēm. Smieklīgāko kļūdu A-fināla startā pieļāva pagājušā gada vicečempions, čehs Ondrejs Musils, startējot no pirmās rindas atpakaļgaitā. Tikai veiksmīgas sagadīšanās dēļ aiz viņa startējošajiem dalībniekiem starta brīdī izdevās izvairīties no sadursmes ar pretējā virzienā braucošo bagiju.
Latvijas nacionālo kausu izcīna Ģirts Mūrnieks
Bagiju B-600 klases finālbrauciens izcēlās ar falšstartu paraugdemonstrējumiem. Pirmie brīdinājumu par pāragru startu saņēma Renārs Vinokurovs un Liene Ozoliņa, taču atkārtotā starta laikā šo pašu kļūdu pieļāva vienīgais B-600 klasē startējošais igaunis Maido Rūsmans. Pret viņu tika piemēroti jaunie sacensību noteikumi, kas paredz izslēgšanu no sacensībām falšstarta autoram atkārtotā starta laikā. Trešais starts B-600 klasei notika bez pāragra starta fiksēšanas un tikai tad sacensība uzņēma īstos apgriezienus. Jau pēc starta vadībā izrāvās Ģirts Mūrnieks, kurš līdz finišam arī nokļuva pirmais, par teju vai deviņām sekundēm apsteidzot Aldi Egli un Viesturu Tilgasu.
Eiropas līmeņa autosporta svētki sporta kompleksā Mūsa notika pateicoties ģenerālsponsoram Latvijas Mobilais Telefons, atbalstītājam Latvijas Dzelzceļš un sadarbības partneriem Aldaris, Biolar, Ford, Veiters, Eden, Lux Auto, SOS, IB Serviss Canon, Merida, Peri, Vides serviss, Uzvara lauks, Latvijas autoceļu uzturētājs un Onyx, kā arī daudzām citām kompānijām, kas rada iespēju atbalstīt šīs sacensības. Nenovērtējams ir arī informatīvo atbalstītāju TV5, LTV 7, LNT, SWH, SWH+, Ātruma Cilts, Zebra, Draugiem.lv, Iauto, Delfi Autosports, Latvijas Avīze, Bauskas Dzīve, Auto Bild Latvija, Forsāža, Auto Euro, Sports ieguldījums šo sacensību popularizēšanā un sabiedrības informēšanā.
Foto: Romualds Vambuts