Bez trim Latvijas čempionāta klasēm 1600, 2000 Super un Open skatītāji vēroja arī Baltijas D-3A bagiju čempionāta otro posmu, Baltijas kausa kravas bagijiem (tā sauktajiem "krokodiliem" - klase K-7) pirmo posmu un Rīgas Brīvostas kausa izcīņu kroskartiem (CR). Četrās klasēs par posmu uzvarētājiem kļuva Latvijas braucēji - Artis Baumanis, Juris Kuļikovskis, Rolands Jaunzems un Oļģerts Vērmanis-juniors, pa reizei uz goda pjedestāla kāpa Lietuvas un Igaunijas pārstāvji.
Izbrīna ne tikai musu autokrosistu aktivitāte, bet viņu braušanas meistarība. Vairaki braucieni, pat kvalifikacijas, bija kā šovs - ar intriģējošām divcīņām, ar bezkompromisu pakaldzišanos un, protams, ar avārijam. Piemēram, Rīgas Brīvostas kausu, kā bija prognozēts, izcīnija galvenais favorīts Artis Baumanis, kas bija pirmais visos četros braucienos. Finālā viņa rezultāts bija vienkārši neticams - 5:03,96 minutes. Ātrā kroskarta fināla laiks ir labāks gan par D3A, gan S2000 klasēs sasniegto! Kas notiks, kad uz starta būs labākie norvēģi un zviedri, kad Bauskā notiks NEZ čempionāta nākamais posms?
Negaidīts rezultāts fiksēts ne tikai D3A klasē, kur bez uzvaras palika viens no galvenajem favorītiem Arūns Matulēns, bet, protams, 2000 Super klasē, kur finālā uz uzvaru pretendēja pieci braucēji - ne tikai brāļi Dambji un Ulvis Bujāns, bet ari Juris Kuļikovskis, Raimonds Tiltiņš un Ainārs Kenigsbergs. Un ko izšķirīgājā braucienā redzēja līdzjuteji? Bujāna auto pārsistā riepa, Tiltiņa apdzīšanas manervi, kurus viņš veiksmīgi veica tikai kvalifikācijas braucienos, kas beidzās ar izstāšanos, Kristapa Dambja aizķeršanos, kas liedza viņam iespēju kāpt vismaz uz pjedestāla trešā pakāpiena. Vēl arī tas, kad Kaspars Dambis tika garām Bujānam - teju likās, ka uzvaru viņam neatņemt, jo pārējie tobrīd bija iesprūduši aizmugurē, bet viņš līkuma izejā sagriezās, bet Kaspars vēl pēdējos metros apdzina Kenigsbergu. Uzvarēja tas, kurš nobrauca visstabilāk, bez tehnikas ķibelēm un kļūdām - Juris Kuļikovskis ar savu ZAZ 968M.
Open klasē atkal savu meistarību apstiprināja Rolands Jaunzems ar Toyota MR2, kas uzvarēja otro posmu pēc kārtas, bet 1600 klasē jau ceturto uzvaru svinēja kopvērtējuma līderis Oļģerts Vērmanis-juniors ar VW Golf III. Sen biji neredzēti "krokodili". Šajā klasē par pirmo vietu cīnījās Latvijas un Lietuvas braucēji. Izrādījās, ka Lietuvas "krokodils" bija "noskaņots" niknāk... Pat vienas mašīnas aizdegšanās nesabojāja viesiem garastāvokli. Šeit jāpiebilst, ka nekādi starpgadījumi nebija fiksēti augstas drošības pasākumu dēļ. Viss bija organizēts ideāli. Latvijas čempionāta piektais posms notiks Smiltenē 26. augustā.
Vēl pirmā posma sacensību rīkotājs Edgars Maišelis stasta, ka Bauska nerīkoja Latvijas čempionāta posmu divus gadus: "Pēdējo reizi Latvijas čempionāts šeit notika pirms trim gadiem, pēdējos divus gadus saspringtā kalendāra dēļ Latvijas čempionātu nerīkojām. Bet šogad, pateicoties sponsoriem, tomēr nolēmām sacīkstes rīkot. Latviešiem ļoti patīk Bauskas trase, apkārt valdošā radošā atmosfēra un sportistiem patīk braukt šeit. Ir dažas lietas, kas mums ir labākas nekā citās trasēs".
Pēc šīm sacensībās var ticēt, ka šāda līmeņa pasākumi priecēs autokrosa fanus katru gadu. Visi šā posma dalībnieki - sākot no līdzjutējiem un beidzot ar sponsoriem un braucējiem bija gandarīti par redzēto un padarīto. Kāpēc neražot šādu produktu turpmāk?
Starp citu, jau augusta sākumā, 4. un 5. datumā, tur pat "Mūsas" trasē notiks NEZ čempionāta (Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāts) 4.posms. Uz starta izies Open, 1600 Fast un Super 2000 klases automašīnas, ceturta posmā ietvaros sacentīsies D1 klases mašīnas (Aldis Zēbergs un Jānis Bogdanovičs pret vadošiem Lietuvas braucējiem), un, protams, kroskarti, kur startēs astoņi Latvijas braucēji, seši no Norvegijas, četri no Zviedrijas, ka arī no Igaunijas un Krievijas. Cīņa būs fantastīska!