Auto Stils rallija supersprintā „Rullītis 2009” sportistiem bija jāveic 2,2 km garš ātrumposms, kurš bija izvietots sporta kompleksa teritorijā. Ātrumposma segumu 60% apmērā veidoja grunts, bet 40% - asfalts. Ātrumposms sportistiem bija jāveic 3 reizes, bet beigu rezultātu nosaka pēc labāko divu braucienu summas. Par papildus pārbaudījumu sportistiem parūpējās laika apstākļi – tieši pirms izšķirošā trešā brauciena nolija neliels lietus, kas trases asfalta sekciju padarīja īpaši slidenu. Apstākļu maiņa sabojāja omu tiem, kuri kā izšķirošo braucienu bija atstājuši tieši trešo.
Kroskartu braucējs 15 gadus vecais rīdzinieks Ralfs Sirmacis (CK125) uzvarēja ne tikai savā klasē, bet arī uzrādīja absolūti ātrāko laiku starp visiem dalībniekiem, aiz sevis atstājot savus tiešos konkurentus un visus salonauto sportistus. Lai arī 2008. gada Ziemeļeiropas čempions CK125 klasē šobrīd ir pārliecinoši ātrākais jaunais kroskartu braucējs Latvijā, viņam uz pēdām min ķeipenietis Dāvis Tobiass (14 gadi) ar Latvijā būvētu tehniku. Tieši Dāvis uzrādīja absolūti otro labāko laiku supersprintā un izcīnīja otro vietu savā klasē. Trešajā vietā savā klasē finišēja ātrais, bet nepieredzējušais ventspilnieks Otto Vočtavs (16 gadi).
VAZ Open kategorijā jau pirms sacensībām tika uzkurināta intriga – vai kāds pratīs pārspēt smiltenieti Edgaru Trallu (VAZ 2105), kurš bija uzvarējis jau 6 supersprintos vasaras sezonā pēc kārtas. Tomēr arī šoreiz Trallam nebija konkurentu – otrajā vietā finišējušais Gatis Liepiņš no Kocēniem (VAZ 2107) piekāpās par 5 sekundēm. Paliekot pirmajā braucienā bez rezultāta, dramatiskā cīņā 3. vietu izcīnīja jelgavnieks Raivis Grīnfelds (VAZ 2103), apsteidzot pieredzējušo dobelnieku Andri Empeli (VAZ 2105).
Standarta auto klasē ar motora tilpumu līdz 1600 cm³ valda līdzīga cīņa -- uz uzvaru pretendē ikviens startējušais. Šoreiz, mainīgajos apstākļos, lieliski veicot pirmos divus braucienus nepārspēts palika pieredzējušais krosa braucējs no Ķekavas Atis Riekstiņš (VW Scirocco). Iepriekšējā supersprinta uzvarētājs Jānis Hāns (Honda Civic) no Mārupes galveno uzbrukumu Riekstiņam bija atstājis uz 3. braucienu. Tomēr uznākušais lietus izdarīja savas korekcijas, kā rezultātā Hānam jāsamierinās ar 3. pozīciju, piekāpjoties vēl vienam mārupietim Raivim Bartušauskim (Honda Civic). Otrās un trešās vietas ieguvēji startē ar vienu automašīnu.
Viena tilta piedziņas klasē ar motoru tilpumu virs 1600cm³ norisinājās visciešākā cīņa no visām klasēm. Pirmo no trešās vietas šķīra nieka 0,78 sekundes. Pēc uzvarām visos 2008. un 2009. gada vasaras sezonas supersprintos no sava troņa tika gāzts līdz šim nepārspētais līderis talsinieks Sandis Laukšteins (VW Golf III). Par 0,25 sekundēm Laukšteinu apsteidza kuldīdznieks Jānis Kārkliņš (Honds Civic Type-R). Ja Kārkliņa progress bija prognozējams, tad par lielāko pārsteigumu parūpējās 17 gadus vecais Atis Līcis (Renault Clio) no Valmieras rajona, piekāpjoties Kārkliņam tikai par 0,78 sekundēm. Šī supersprinta iznākums ļauj prognozē vēl spraigākas cīņas nākamajos posmos.
Auto Stils superpsints ietvaros BMW auto fani var priecāties par šo mašīnu universālo piemērotību -- atmosfēriskajā standarta pilnpiedziņas klasē 4WD pirmajās 4 vietās finišēja sportisti, kuri brauc ar BMW 325 ix modeli. Arī šoreiz nepārspēts palika kuldīdznieks Jānis Ivanovskis. Tomēr Jāņa dominance šajā klasē kļūst ar vien apdraudētāka – cits kuldīdznieks Māris Druva Ivanovskim piekāpās tikai par nieka 0,05 sekundēm. Trešais finišēja Jānis Saukitens no Babītes, Rīgas rajona. Interesanti, ka 3.-5. vietas ieguvēji iebrauca 0,68 sekundēs.
Ātrākajā auto klasē – standarta pilnpiedziņas turbo – sen gaidītu uzvaru izcīnīja cēsnieks Kārlis Nebars (Subaru Impreza). Otrās un trešās vietas ieguvēji, attiecīgi, Ints Jeršovs (Subaru Impreza) no Rīgas un pieredzējušais rallists Ainārs Eikerts (Mitsubishi Lancer Evo 8) no Tukuma savas vietas uz pjedestāla izcīnīja tieši pēc lietus trešajā braucienā, kas apliecina sportistu spēju uz bezkompromisa cīņu neatkarīgi no apstākļiem. Savdabīgu pārsteigumu sagādāja jaunais rīdzinieks Valts Zvaigzne (Mitsubishi Lancer Evo 9), kurš 2. un 3. braucienā uzrādīja 3. labāko laiku, tomēr ar to nepietika, lai kāptu uz goda pjedestālu – līdz tam pietrūka 0,28 sekundes. Zvaigznes panākums apliecina, ka esošajiem turbo klases līderiem aug jauns un spēcīgs konkurents.
Sporta automašīnu klasē 2WD Open par kuldīznieku, pazīstamo rallijsprinta braucēju Jāni Ikeru (Renault Clio) var teikt – atnāca, ieraudzīja un uzvarēja. Pirmo reizi startējot Auto Stils rallija supersprintā Ikers pārspēja Edgaru Balodi (Opel Astra) no Salaspils un Mariku Ščeglovu (Toyota Corolla) no Jelgavas. Pilnpiedziņas sporta auto klasē 4WD Open arī savu pirmo uzvaru izcīnīja Kārlis Goldmanis (Subaru Impreza) no Ādažiem, kurš par 0,8 sekundēm apsteidza Intu Jeršovu (Audi Quattro). Trešajā vietā finišēja vēl viens rīdzinieks Mareks Brauns (Subaru Impreza ).
Speciālajā ieskaitē sportistiem, kuri dzimuši ne agrāk, kā 1991. gadā (U18), deviņu dalībnieku konkurencē uzvaru izcīnīja kuldīdznieks Jānis Kārkliņš (Honda Civic Type-r), apsteidzot savus tiešos konkurentus 1600+ klasē valmierieti Ati Līci (Renault Clio) un Ēriku Ozoliņu no Ikšķiles (VW Golf III).
Auto Stils rallija supersprinta braucienu pārtraukumos norisinājās LAF Folkreisa reklāmas sezonas kausa sacensība. Šajās sacensībās uzvarēja Juris Sirko (Mazda 323) no Jūdažiem. Otrais finišēja rīdzinieks, pazīstamais auto eksperts Pauls Timrots (Mazda 626), bet trešais Uldis Andersons no Saldus (VW Golf II).
Detalizētāki rezultāti un informācija par Auto Stils rallija supersprintu www.autosport.lv.
Foto: Aģentūra „4 Rati”
Sports » Autosports
Rullītis 2009 – kroskarti uzveic pilnpiedziņu
LAF Preses dienests, 28.07.2009. 09:46
Svētdien, 26. jūlijā, Jelgavas sporta kompleksā „Rullītis” norisinājās Auto Stils rallija supersprints. 2009. gada sezonā supersprintam ir Latvijas kausa statuss. Sacensības „Rullītis 2009” tiek vērtēts kā kausa izcīņas 3. posms. Uz supersprinta starta stājās 107 sportisti no visiem Latvijas reģioniem. Sarežģītā un prasīgā trasē visātrākais sportists trasē bija rīdzinieks Ralfs Sirmacis (15 gadi) ar 125 cm³ kroskartu, pārspējot pat visjaudīgākās salonautomašīnas. Kā Auto Stils rallija supersprinta atbalsta pasākums norisinājās kausa izcīņa LAF Folkreisā.