Sestdiena, 23.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds;

Brieža un Vītola ekipāžas pievienojas rallijsprinta čempionu pulkam

LAF SAK preses dienests, 10.08.2009. 09:23

Gulbenes apkārtnē aizvadīts Latvijas rallijsprinta čempionāta priekšpēdējais posms „Gulbis 2009”. Par sacensību uzvarētājiem absolūtajā ieskaitē un 4WD+ klasē kļuva Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO IX”). Izcīnot uzvaras Gulbenē, čempionu titulu 1600+ grupā nodrošināja Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) un „Road ” klasē  Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mazda 323”). 4WD ieskaitē ātrākie  Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), bet 1600 pirmie Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”). Komandu vērtējumā uzvarēja „B&K Rallijs”.
Brieža un Vītola ekipāžas pievienojas rallijsprinta čempionu pulkam

Sestdien Gulbenes apkārtnē notikušais Latvijas rallijsprinta čempionāta priekšpēdējais, sestais posms „Gulbis 2009” kļuva par 4WD+ klases čempionu Jāņa Vorobjova/Guntara Zicāna („Mitsubishi EVO IX”) uzvaru gājiena turpinājumu – ekipāža bija pārlienoši ātrākā visos sešos ātrumposmos un izcīnīja pirmo vietu gan klasē, gan absolūtajā ieskaitē, apsteidzot arī „Open” klases braucējus. Otro vietu posmā ieguva Rolands Mēnesis („Mitsubishi EVO IX”), šoreiz startējot kopā ar Mareku Bērziņu. Ar šo rezultātu Mēnesis ir nodrošinājis sudraba medaļu kopvērtējumā. Pirmoreiz uz goda pjedestāla kāpa Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO VIII”), ierindojoties trešajā pozīcijā. Kopvērtējuma trešajā vietā joprojām atrodas Aivars Bērziņš („Mitsubishi EVO”), kurš kopā ar Māri Šefleru Gulbenē bija piektais. Izredzes pacīnīties par atlikušo bronzas medaļu komplektu saglabā arī Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”, Gulbenē ceturtie) un Berķis.

Negaidīti sākās sacīkstes 1600+ klasē – no Ulda Brieža/Monvīda Austruma („Renault Clio”) ierastā ievērojamā pārsvara nebija ne miņas un vienā ātrumposmā favorītiem pat nācās atzīt sāncenšu pārākumu. Tomēr rallijsprinta otrajā daļā Briedis spēja kāpināt tempu un finišā jau bija iekrājis gandrīz minūtes pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem. Gūstot piekto uzvaru šosezon, Briedis/Austrums nodrošinājuši čempionu titulu. Otrās sacīkstes pēc kārtas teicamu sniegumu demonstrēja Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”), sasniedzot otro rezultātu. Trešajā vietā ierindojās Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”). Kopvērtējumā Briedim seko Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”, Gulbenē ceturtie) un Krists Kalniņš („VW Golf II”, izstāšanās pārsistas riepas un transmisijas bojājuma dēļ). Cerības uz godalgoto trijnieku saglabā arī Brencis, Torgans un Ivars Liepiņš/Pēteris Rastorgujevs („Renault Clio”, piektie).

1600 klasē pārtrūka brāļu Ata un Naura  Bruņinieku („VW Golf II”) piecu uzvaru sērija – izstāšanās pēc otrā ātrumposma ātrumkārbas defekta dēļ. Par uzvarētājiem kļuva Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”), tādējādi čempiona noteikšanu atstājot uz pēdējo posmu. Joprojām krietni labākā situācijā gan atrodas Bruņinieki, jo Vītola ekipāža par zelta medaļu ieguvēju var kļūt tikai vienā variantā – pašiem jāuzver, bet Bruņiniekiem jāfinišē zemāk par 10. vietu. Gulbenē otrajā vietā ierindojās Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”), bet trešie Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”). Kopvērtējuma trešo pozīciju, sestdien uzrādot piekto rezultātu, saglabāja Arvo Himičs/Gints Lasmanis („VW Golf II”). Taču gandrīz līdzīgas izredzes uz goda pjedestāla zemāko pakāpienu saglabā vēl trīs ekipāžas – Emīls Skaidrais/Edgars Grīns („Toyota Corolla”, ceturtie), Alksnis un Ozoliņš.

4WD grupā, sasniedzot labāko rezultātu piecos ātrumposmos, trešo uzvaru šosezon izcīnīja Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), izvirzoties arī kopvērtējuma vadībā. Tikai nedaudz vairāk kā 12 sekundes uzvarētājiem piekāpās Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”). Trešajā pozīcijā ierindojās Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”). Kopvērtējumā uz otro pozīciju atkrituši līdzšinējie līderi Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”, Gulbenē sestā vieta), bet trešais ir Aukšmuksts. Pirms pēdējā posma uz zelta medaļām pretendē arī divās nākamajās kopvērtējuma vietās esošās ekipāžas - Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90”, ceturtais) un  Blūms.

„Road” klasē abi līderu dueti rallijsprintā „Gulbis 2009” startēja neierastā kombinācijā - Mareks Vītols/Uģis Reņģe „Mitsubishi EVO” vietā šoreiz brauca ar „Mazda 323”, bet Māris Freibergs („VW Senā Jetta”) stūrmaņa krēslā Edgara Trūpa vietā bija iesēdinājis savu draudzeni Sandru Goldbergu. Vītola ekipāžas gadījumā izmaiņas neatstāja nekādu iespaidu uz sniegumu un, izcīnot jau piekto panākumu šosezon, posmu līdz čempionāta beigām tika nodrošināta uzvara kopvērtējumā. Vītols par čempionu kļūst jau trešo sezonu pēc kārtas un līdz ar to ir ieguvis arī Sporta meistara nosaukumu. Tiesa, uzvara Gulbenē nāca ļoti sīvā cīņā ar Kārli Zatleru/Normundu Vugulu („Mitsubishi EVO VIII”) – finišā abām ekipāžām bija absolūti vienāds soda sekunžu skaits un uzvarētāju, atbilstoši nolikumam, noteica pēc labāka rezultāta pirmajās papildsacensībās (Vītola pārsvars tajās izrādījās 0,2 sekundes). Trešajā vietā ierindojās Atis Ozoliņš/Gatis Jansons („Škoda Felicia”). Nopelnītās 10 soda sekundes laupīja trešo pozīciju un vērtīgus ieskaites punktus Uldim Dūkam/Pēterim Dūkam („Opel Tigra”), atmetot viņus uz piekto vietu. Savukārt Freiberga ekipāža uzrādīja pēdējo rezultātu. Pirms pēdējā posma Freibergs otrais, seko Zatlers un Dūka.

Komandu vērtējumā otro uzvaru šosezon ieguva „B&K Rallijs” (Arvis Arums, Mareks Vītols), nākamajās vietās atstājot „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs, Ģirts Torgans, Kaspars Brencis) un „www.go4speed.lv/MS Rallijs” (piloti Mārtiņš Vītols, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs). Kopvērtējuma vadību saglabāja „R1 Racing Team” (Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns, Raimonds Dūcis). Cerības uz uzvaru kopvērtējumā palikušas arī „Gulbja 2009” laureātēm, tāpēc viss izšķirsies pēdējā posmā.

„Open” klases braucēji cīnījās par SIA „Vidzemes Energomeistars” sarūpētajām balvām. „4WD Open” grupā ātrākie izrādījās Matīss Mežaks/Ingus Dimdiņš („Mitsubishi EVO”), bet „2WD Open” uzvarēja Ivars Norberts/Gints Mančinskis („BMW M3”), aiz sevis atstājot divus Lielbritānijas rallija junioru programmas dalībniekus, kuri sadarbībā ar LAF jau ierasti startē Latvijas rallijsprinta sacensībās.

„Klasikas kausa” ieskaitē ceturto uzvaru šosezon izcīnīja Gintars Ozoliņš („Toyota Corolla”), šoreiz startējot kopā ar ierasto stūrmani Māri Spēlmani. Tomēr par „Klasikas kausa” kopvērtējuma uzvarētājiem kļuvuši jau pieminētie Orlovs/Kollis, kuri Gulbenē finišēja 7,8 sekundes aiz Ozoliņa.

Latvijas rallijsprinta čempionāta pēdējais, septītais posms „Kurzeme 2009” risināsies Liepājas apkārtnē 29. un 30. augustā. Rallijsprinta sezona noslēgsies 19. septembrī Birzgales pagastā ar „SKY” kausa izcīņu.

Rallijsprintu „Gulbis 2009” rīkoja SIA „Auto-Moto Autoskola”. Atbalstītāji: Gulbenes pilsētas dome, SIA „Sendija”, SIA „Audzes 2004”, SIA „Reklāmas darbnīca Kopa”, „Ponnse”, „Vītola izdevniecība” un laikraksts „Dzirkstele”. Balvas laureātiem arī no LAF SAK atbalstītājiem „AutoEuro” un „DC Kafija”.

Plašāka informācija par rallijsprintu pieejama www.autosport.lv un www.laf.lv.

Foto: Rallijsprinta „Gulbis 2009” uzvarētāji 4WD+ klasē un absolūtajā ieskaitē Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO IX”). Autors: Fotoaģentūra "4rati".

Latvijas rallijsprinta čempionāts
6. posms, “Gulbis 2009”
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO IX”) 23:08,4, Rolands Mēnesis/Mareks Bērziņš („Mitsubishi EVO IX”) +1:37,6, Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO VIII”) +2:05,9.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 25:36,2, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”) +51,6, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”) +1:05,6. 1600
Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”) 26:38,3, Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”) +27,1, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”) +37,9.
4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) 26:06,4, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) +12,1, Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”) +30,2.
ROAD*
Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mazda 323”) 5,1 soda sekundes, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls („Mitsubishi EVO VIII”) 5,1, Atis Ozoliņš/Gatis Jansons („Škoda Felicia”) 12,9.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
Komandas
„B&K Rallijs” (piloti Arvis Arums, Mareks Vītols) 39, „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs, Ģirts Torgans, Kaspars Brencis) 37, „www.go4speed.lv/MS Rallijs” (Mārtiņš Vītols, Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs) 34.
„Klasikas kauss”
Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis („Toyota Corolla”) 27:16,2, Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318 ti”) +7,8.
„4WD Open“
Matīss Mežaks/Ingus Dimdiņš („Mitsubishi EVO”) 23:50,8, Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks („Mitsubishi EVO VIII”) +10,5, Aleksandrs Gorelovs/Igors Skuridins („Mitsubishi EVO IX”) +20,0.
„2WD Open“
Ivars Norberts/Gints Mančinskis („BMW M3”) 26:33,6, Osian Pryce/Craig Parry („Renault Clio”) +38,3, Oliver Mellors/Craig Thorley („Renault Clio”) +3:05,7.

Kopvērtējums pēc 6. (no 7) posma*
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 90, Rolands Mēnesis 64, Aivars Bērziņš 47.
4WD
Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 57, Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 54, Elmārs Aukšmuksts 50.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 75, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 52, Krists Kalniņš 49.
1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 75, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 73, Arvo Himičs/Gints Lasmanis 45.
ROAD
Mareks Vītols/Uģis Reņģe 85, Māris Freibergs 63, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls 58.
Komandas
„R1 Racing Team” 185, „SEB RallyEmotions.net” 180, “B@K Rallijs” 175.

* nosakot noslēguma kopvērtējumu, ekipāžu ieskaitē tiks atmests sliktākā posma rezultāts.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV