Jelgavas sacīkste bija sarežģīta sportistiem, jo braucienu bija daudz, turklāt tie notika visai ierobežotā laika posmā. Lai arī sākotnējais plāns – visu sacīksti aizvadīt trīs stundās – līdz galam nerealizējās, gatavošanās process dalībniekiem bija minimāls. Tāpēc uzslavas pelnījuši praktiski visi sportisti, kuri salīdzinoši viegla rakstura defektus prata novērst īpaši īsā laikā. Līdz finālbraucienu sērijai netika tikai divi dalībnieki – Kristapa Gasparoviča (Jelgava) komanda dienas garumā nepaspēja atjaunot lūzušu ātrumkārbu (tomēr centās!), savukārt pēc LAF Folkreisa pirmā kūleņa izpildes kluss palika Andra Stulpiņa (Jūdaži) VW Golf.
Kvalifikācijas sešu braucienu kopvērtējumā katrs savā starta grupā dominēja Juris Sirko (Jūdaži) un Edgars Diļevka (Sigulda). Taču abu duelis finālā neizdevās, jo Edgara mašīnai radās ritošās daļas problēmas, kā rezultātā Diļevka nevarēja izmantot līdz tam demonstrēto potenciālu. Finālbraucienos pēc kvalifikācijas iekļuva arī Uldis Andersons (Saldus) un Edgars Vītols (Carnikava), bet ar B fināla palīdzību kvartetam pievienojās arī Mikus Rozītis (Valmiera) un Edgars Kudurs (Cēsis).
A1 finālā uzvaru guva Sirko, savukārt stratēģiski perfekti Džokera apļa sistēmu izmantoja Edgars Vītols, no pēdējās vietas nonākot otrajā. Trešais A1 finālā – Mikus Rozītis. A2 finālā Jura Sirko pārsvars bija vēl pārliecinošāks un abu braucienu summā viņš izcīnīja uzvaru. Vītols, finišējot trešais, sasniedza otro vietu kopvērtējumā. Veiksmīgi sacīkste noslēdzās Uldim Andersonam – izstājies A1 braucienā viņš pēdējā brīdī paspēja uz A2 brauciena startu. Sacīkstē tika sasniegta otrā vieta, kas deva trešo pozīciju kopvērtējumā.
Tehnikas defekti kopvērtējumā ceturtajā vietā atstāja Edgaru Diļevku, bet uz pjedestālu pretendējušais Edgars Kudurs palika sestajā vietā – arī viņu pievīla tehnika. Interesanti, ka septīto un astoto vietu ieguva Andris Vēzis un Oļegs Bokovs. Abi dienas gaitā startēja ar vienu auto. Tā kā Andris komandas biedru kvalifikācijā pārspēja par vienu punktu, sportisti vienojās, ka tieši viņš turpina cīņu finālos. B finālā plīsusi riepa gan atstāja Andri aiz finālu sešinieka robežas.
Sportisti pēc sacīkstes bija apmierināti ar Jelgavas cīņu, atzīmējot rīkotāja Ērika Gasparoviča un viņa komandas paveikto darbu. Uzvarētājs Juris Sirko: „Organizatoram milzīgs paldies par šo sacīksti. Pirmkārt, lielisks žests bija Folkreisa dalībnieku uzņemšana bez dalības maksas, kas šo sacīksti padarīja par izcili zemu izmaksu pasākumu, ja vien mašīna palika vesela! Šī trases versija, salīdzinot ar pirms divām nedēļām piedzīvoto, bija ātrāka un viltīgāka, tāpēc braukt bija vēl interesantāk, līdz ar to arī lielāka izrāde skatītājiem. Par uzvaru bija jāpacīnās, uzmanījos no Edgara Diļevkas un Ulda Andersona, taču īpaši pārsteidza Edgars Vītols. Kad šis šosejas braucējs kārtīgi apgūs grunts braukšanu, viņš būs bīstams mums visiem! Lai arī mana uzvara izskatījās vienkārša, tā nebija un esmu gatavs, ka jau šosvētdien Smiltenē, kur būs nākamā Folkreisa tikšanās, man neklāsies viegli!”
LAF Folkreisa piektā sacīkste notiks Smiltenē, Tepera trasē 23. augustā, kopā ar Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta sacīksti.
Sports » Citi sporta veidi
Folkreisā Jelgavā uzvar Sirko, pārsteidz debitants Vītols
Viesturs Saukāns, 17.08.2009. 18:39
Sestdien Jelgavā Rullīša trasē notika ceturtā LAF Folkreisa sacīkste „Otrais Rullītis 2009”. Uzvaru dramatiskā sacīkstē sasniedza Juris Sirko, pārliecinoši uzvarot abos finālos un, attiecīgi, to summā. Par dienas lielāko pārsteigumu parūpējās Folkreisa debitants, līdz šim kartinga un autošosejas speciālists Edgars Vītols – ar apdomātu un stratēģiski gudru braucienu viņš sasniedza otro vietu savā pirmajā sacīkstē. Uz pjedestāla kopā ar abiem vidzemniekiem nokļuva arī Saldus braucējs Uldis Andersons, par spīti neveiksmīgam pirmajam finālam.