Divas dienas ilgušo ralliju „Sarma” droši var nosaukt par dramatiskāko rallija sacensību pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas. Spraiga cīņa par pirmo vietu risinājās visu sacensības laiku. Ivars Caune/Vladimirs Barinovs pirmo dienu beidza kā pirmie, taču saņēma 10 sekunžu sodu par kavējumu uz laika kontroli un atkrita uz otro vietu. Tomēr jau otrās dienas pirmajā (sacīkstēs – septītajā) ātrumposmā Caune vadību atguva, lai 10 „dopā” atkal to zaudētu sagriežoties. Pēdējos divus ātrumposmus rallija vecmeistars atkal veica visātrāk un svinēja skaistu uzvaru. Kopā Ivars Caune/Vladimirs Barinovs uzvarēja astoņos no 12 ātrumposmiem un tuvākos sekotājus finišā apsteidza par nepilnām astoņām sekundēm.
Ivars Caune (uzvara absolūtajā vērtējumā un A Plus klasē): „Visu laiku bijām iedzinēju lomā, tādēļ bija interesanti. Rallijs bija ļoti labs – ātrumi bija lieli, taču bija jābūt ļoti precīziem. Sportisti savā starpā jokoja, ka derētu sacīkstes organizatoru Sniedzāna kungu iesēdināt sporta mašīnā un izvizināt pa šiem ātrajiem „dopiem”! Ceļi bija lieliski un lai gan baidījāmies, ka tie tiks ar sporta riepām izrakti, tā nenotika. Sacensības bija labi noorganizētas un apmierināti ar savu un viens otra sniegumu esam gan es, gan mans stūrmanis Vladimirs Barinovs. Tāpat esam apmierināti arī ar automašīnu.”
Īsta milžu cīņa risinājās N4 grupā. Jau no otrā ātrumposma vadību bija pārņēmuši Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds, taču tuvākie sekotāji Māris Neikšāns/Māris Jēkabsons ne brīdi neatpalika vairāk par 10 sekundēm. Neikšāns izšķirošo uzrāvienu uzsāka otrajā dienā, sekundi pa sekundei deldējot Vorobjova pārsvaru un pēdējo ātrumposmu uzsākot ar vienas sekundes deficītu. Pēdējā ātrumposmā ātrākais izrādījās Neikšāns un svinēja uzvaru N4 klasē, Vorobjovu apsteidzot par pusotru sekundi. Trešie ātrākie bija Aivis Egle/Normunds Aizkalns.
Māris Neikšāns (uzvara N4 klasē, 2. vieta absolūtajā vērtējumā): „Lielisks rallijs un lielisks rezultāts! Šī ir mana pirmā uzvara ar pilnpiedziņas automašīnu. Paldies konkurentiem, kuri visu laiku lika braukt maksimālā tempā. Paldies komandai, kura sagatavoja perfektu automašīnu. Un paldies visiem atbalstītājiem un faniem, kuri ticēja, ka kādreiz varēsim izcīnīt pirmo vietu arī Latvijas autorallija prestižākajā klasē!”
Jāpiebilst, ka līdzjutējus pārsteidza arī Ivars Vasaraudzi. Tika dzirdēti dažādi viedokļi, taču īstas skaidrības nebija nedz par to, kāpēc Ivars sacensības beidza ārpus pirmā trijnieka, nedz arī kāpēc viņš startēja A plus klasē???
Ivars Vasaraudzis (2. vieta A Plus klasē, 4. vieta absolūtajā vērtējumā): „Ar N4 automašīnu braucām A Plus klasē, jo četrus posmus šogad plānojam braukt ar WRC automobili. Tajā skaitā arī nākamo Latvijas čempionāta posmu pēc divām nedēļām Siguldā. Konkurenti pirms šī rallija bija aizvadījuši treniņsacensības, mēs nebijām. Tādēļ arī šoreiz nespējām iesaistīties cīņā par godalgoto trijnieku.”
N3 klasē, uzvarot visos 12 ātrumposmos, pārliecinoši ātrākie bija Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs. Tuvākie sekotāji Artim zaudēja teju divas minūtes un tie bija Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš, par nieka piecām sekundēm apsteidzot Danu Lešču/Jāni Vīksnu. AL2000 klasē, izstājoties līderiem Normundam Verbelim/Igoram Bartaščenokam, uzvaru svinēja Egils Īle/Māris Īle. Aiz viņiem palika Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis un Uldis Apsītis/Gatis Klemencis.
Artis Štrauss (uzvara N3 klasē, 17. vieta absolūtajā vērtējumā: „Laba sacīkstes ar labu automašīnu. Esmu apmierināts. Pēdējos ātrumposmos sākās likstas ar ātrumkārbu – nemitīgi leca ārā no piektā pārnesuma. Šis defekts līdz Siguldas rallijam būs jānovērš. Nebiju cerējis, ka pārsvars būs tik liels.”
Komandu vērtējumā triumfēja pērnā gada Latvijas čempioni „Latvijas Mobilā telefona rallija komanda”, kurā startēja ekipāžas Māris Neikšāns/Māris Jēkabsons, Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs.
„Visu šo ziemu cītīgi strādājām, lai sagatavotu tehniku jaunajai sezonai. Mūsu darbs ir nesis augļus un Māris ar jauno auto ir izcīnījis uzvaru. Man ne tikai kā komandas vadītājam, bet arī kā tēvam šis ir ļoti emocionāls brīdis – apzināties, ka uz šo brīdi dēls ir sasniedzis Latvijas autorallija pašu iekārojamāko goda pjedestāla pakāpienu,” saka „Latvijas Mobilā telefona rallija komandas treneris un menedžeris Pēteris Neikšāns, atgādinot, ka nākamās sacīkstes – „Sigulda 2007” – notiks jau pēc divām nedēļām.
Sports » Autosports
Sekunžu duelī virsroku ņem jaunības ambīcijas
Jānis Dzērve, 19.02.2007. 00:00
Māris Neikšāns - N4 grupas jaunā ambīcija, realizējot pārliecinošu taktiku, LMT Latvijas čempionāta un kausa izcīņas pirmajā posmā autorallijā „Sarma 2007”, aiz sevis atstāj visus rallija gigantus.
Lasi vēl...