Sacensības abām „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” ekipāžām iesākās ar labām sekmēm. Andis Neikšāns pēc pirmās dienas bija otrais N4 klasē, kamēr Māris Neikšāns, pat neskatoties uz kļūdu un pārsisto riteni pirmajā ātrumposmā, ieņēma piekto pozīciju.
Sacensību otro dienu abas ekipāžas uzsāka ne visai pārliecinoši – Andis N4 klases ātrākajai ekipāžai Vītautam Švedam/Žilvinam Sakalauskam zaudēja gandrīz 10 sekundes, bet Māris – teju 13 sekundes. Kā pēc posma atzina paši sportisti, viņi vienkārši braukuši pārāk piesardzīgi.
Sacensību turpinājumā Andis Neikšāns palēnām deldēja līderu pārsvaru un, kad līdz sacensību beigām atlika vien divi ātrumposmi, N4 labāko trijnieks bija satilpis nieka trīs sekundēs. Bija skaidrs, ka uzvaru savā starpā izcīnīs Šveda, Jāņa Vorobjova/Guntara Zicāna un Anda Neikšāna ekipāžas. Priekšpēdējā dopā ātrumkārbas defekta dēļ izstājās Šveds, bet 10 sekunžu sodu par pāragru startu nopelnīja Vorobjovs, tādējādi Neikšāns izvirzījās līderpozīcijā, Vorobjovu apsteidzot par gandrīz septiņām sekundēm. Diemžēl pēdējā ātrumposma otrajā līkumā Andis izslīdēja no trases, zaudēja aptuveni 40 sekundes, un no pirmās vietas N4 vērtējumā atkrita uz piekto.
„Tieši pirms ātrumposma starta uznāca ļoti spēcīgs lietus – tāds, ka logu tīrītāju slotiņas nespēja visu notīrīt! Otrajā līkumā bija daudz ūdens un segums – kas līdzīgs slapjam bruģim. Sākām bremzēt jau laicīgi, taču izslīdējām ārpus trases un ar dzinēja aizsargpannu uzsēdāmies uz laukakmeņa. Saviem spēkiem nevarējām tikt nost un, kamēr skatītāji mūsu auto izstūma atpakaļ uz trases, zaudējām daudz laika. Žēl, ka nesanāca uzvarēt, taču sanāca atkal pabraukt ātrā tempā – pasaules čempionātā braucam daudz piesardzīgāk. Kopumā ar savu sniegumu esmu apmierināts, ja neskaita dienas otrās dienas pirmo ātrumposmu un vienu līkumu pēdējā ātrumposmā,” tā pēc finiša Andis Neikšāns.
Arī cīņa par trešo vietu bija ļoti aizraujoša. Uzsākot dienas pēdējo ātrumposmu, trešo no piektās vietas šķīra nepilna sekunde! Uz pēdējo vietu uz goda pjedestāla pretendēja Aivis Egle/Mārtiņš Jerums, Māris Neikšāns/Raivis Jansons un Mārtiņš Būčiņš/Renārs Francis. Sacensību pēdējo ātrumposmu visātrāk veica Māris Neikšāns un finišā stājās uz goda pjedestāla otrā pakāpiena. Sacensību rezultāti bija fantastiski blīvi – N4 klases pirmo četrinieku šķīra vien 9,7 sekundes, bet pirmais sešinieks satilpa pus minūtē!
„Dienas pēdējo ātrumposmu tiešām veicu tā, ka pašam prieks. Sajūta mašīnā bija tāda, ka kāds to tur uz ceļa, neļaujot izslīdēt, un vēl no aizmugures piestumj,” pēdējo ātrumposmu aprakstīja Māris Neikšāns. „Kopumā ralliju „Kurzeme” vērtēju ļoti pozitīvi. Zināju, ka nespēšu cīnīties par uzvaru, jo Andis, Jānis, Aivis un Vītauts šogad ir braukuši vairāk un vienkārši ir ātrāki. Savukārt uz sacensību beigām jau atradu savu ritmu. Tādā ritmā būs jābrauc, ja vēlos labu rezultātu „Pirelli Star Driver” konkursa finālā pēc divarpus nedēļām Austrijā.”
Neveiksmīga sacensība izvērtās arī „Auto Stils” ekipāžai Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, kuri „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandai” palīdz krāt punktus Latvijas čempionātā komandu vērtējumā. Sacensību pēdējo ātrumposmu viņi iesāka kā 2WD klases līderi ar teju minūtes pārsvaru pār sekotājiem. Diemžēl pēdējā ātrumposmā neizturēja viņu Renault Clio pusass un nācās izstāties.
Pirms Latvijas autorallija čempionāta pēdējā posma „Rallijs Latvija – Kuldīgas Rudens” „Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda” ieņem otro vietu komandu vērtējumā, bet Māris Neikšāns/Raivis Jansons faktiski nodrošinājuši sev bronzas medaļas N4 ieskaitē.
Nākamās sacensības Mārim Neikšānam/Raivim Jansonam paredzētas 18. un 19. septembrī Austrijā, kur būs jāsacenšas „Pirelli Star Driver” finālā. Šo sacensību galvenā balva ir seši pilnībā apmaksāti posmi ar N4 klases automašīnu nākamā gada pasaules čempionātā. Savukārt Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam nākamie mači paredzēti oktobra sākumā rallijā „Latvija – Kuldīgas Rudens”.
Foto: Jānis Barbars