Latvijas vasaras autosprinta čempionāta dalībnieki „Biķernieku” trasē Rīgā šosezon pulcēsies jau otro reizi. Šoreiz, svētdien, 6. septembrī, lai pēdējā posmā sadalītu čempionāta medaļas. Salīdzinot ar jūnijā notikušajām sacīkstēm, trase ir kļuvusi garāka (apmēram 2 km). Līdzīgi kā pirmajās sacensībās, trase virzīsies pa starta-finiša taisni, iekļaujot sevī „ozola” līkumu un „elkoni” un daļu kartinga trases. Šoreiz tiks izmantots garāks kartinga trases nogrieznis un lielajā aplī sportisti atgriezīsies pie Linezera, kas nozīmē, ka starta/finiša taisne būs jāveic pilnā garumā. Drošības apsvērumu dēļ trīs vietās tiks uzstādīti ātruma slāpētāji. Pirms sacīkstēm notikuši divi treniņi, pēc kuriem lielākā daļa sportistu izteica apmierinātību ar trases konfigurāciju, kas sevī ietver ar dažādu ātrumu izbraucamus dažāda asuma līkumus. Interesi par dalību sacensības izrādījuši arī vairāki Lietuvas sportisti. Sacensību organizatori ir pieņēmuši lēmumu atļaut sacīkstēs piedalīties arī tiem braucējiem, kas nav startējuši nevienā no diviem obligātajiem treniņiem. Šiem dalībniekiem, kuriem svētdienas rīta tiks atļauts veikt piecus treniņa apļus, jāsamaksā paaugstināta dalības maksa (60 lati).
Sacensību starts svētdien paredzēts plkst. 11, bet jau no plkst. 9.30 sāksies reģistrācija un treniņbraucieni. Īpaši padomāts par skatītājiem, kuriem tiks piedāvātas dažādas izklaides iespējas. Starp pirmo un otro braucienu paredzēts motociklu šovs no stuntfighters.lv. Būs dažādas atrakcijas bērniem, kafejnīcas. Visa pasākuma teritorija būs apskaņota un skatītāji nepārtraukti tiks informēti par notiekošo. Līdzjutējiem nav jābaidās no lietus, jo „Biķernieku” tribīnes ir apjumtas. Ieeja bērniem līdz 12 gadiem bezmaksas, bet pārējiem 2 lati.
Cīņas trasē solās būt īpaši spraigas, jo nevienā no trim ieskaites klasēm vēl nav zināmi čempioni. Visvairāk pretendentu uz zelta medaļu ir jaudīgākajā 2500+ klasē. Pirms pēdējā posma kopvērtējuma vadībā atrodas Ints Jeršovs, kurš rezultātu tabulā vairs nevar nokrist zemāk par otro vietu. Jeršova pozīcijas var tikt apdraudētas tikai situācijā, ja „Biķerniekos” uzvar Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”), Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”) vai Ainārs Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO”). Štolcermaņa un Ezeriņa uzvaras gadījumā, Jeršovam būs nepieciešama otrā vieta, bet Eikerta panākuma gadījumā pietiks ar trešo. Vēl trīs sportisti saglabā izredzes uz kādu no zemākā kaluma medaļām - Uģis Geide („Mitsubishi Lancer EVO”), Oskars Ezeriņš („Subaru Impreza”) un Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”), kuram padomus sniedz autorallija meistars Ivars Vasaraudzis. Dažas dienas līdz startam visnotaļ neapskaužamā situācijā nonākuši tēvs un dēls Ezeriņi, kuriem abi spēkrati izgājuši no ierindas tehnisku ķibeļu dēļ. Tomēr domājams, ka problēmas tiks atrisinātas un abi medaļu pretendenti varēs startēt.
Klasē 2500 galvenā cīņa par čempiona titulu risināsies starp 2008. gada čempionu Mareku Matvejevu („Opel Corsa”) un Vilni Haferbergu („Honda CRX”), taču teorētiskas izredzes uz pirmo vietu saglabā arī Aigars Tīdmanis („BMW Compact 323 ti”). Izdevīgākā situācijā atrodas Matvejevs, kurš sakrājis vairāk punktu, taču Haferbergu noteikti motivēs apziņa, ka izcīnot „Biķerniekos” uzvaru, viņš var kļūt par čempionu bez papildus matemātikas. Interesanti, ka pēdējā treniņā abi sāncenši piedzīvoja tehniskus defektus. Rezultātu sakritības rezultātā pie kādas no medaļām var tikt arī Normunds Orlovs („BMW Compact 323 ti”) un Raimonds Burakēvičs („Opel Speedster”).
Atšķirībā no pārējām grupām, 1800 klasē medaļu ieguvēju pulkā šosezon būs tie paši trīs braucēji, kas 2008. gadā. Secība gan būs savādāka, jo pēc neveiksmīgā starta iepriekšējā posmā Smiltenē valdošais čempions Jānis Skujiņš („BMW 318 is”) zaudējis pat teorētiskas izredzes aizstāvēt titulu. Zelta medaļu savā starpā sadalīs Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) un Imants Firsts („Toyota Corolla”). Labākā pozīcijā atrodas Daugaviņš, (jau garantēta vismaz otrā vieta) – pat Firsta uzvaras gadījumā viņam „Biķerniekos” pietiks ar otro vietu, lai nosargātu kopvērtējuma vadību. Svarīgs elements titula sadalē, sākoties taktiskajai cīņai, var izrādīties pieredzējušais sprintu braucējs Jānis Slišāns, kurš ir Firsta komandas biedrs un startē ar to pašu automašīnu. Psiholoģiskajam pārsvaram gan vajadzētu būt Daugaviņa pusē, jo tieši viņš bija ātrākais treniņos.
Komandu ieskaitē pirmajā pozīcijā atrodas „SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs), taču dažu punktu attālumā pietuvojusies „Car Lab Team”, kas līdzās Marekam Matvejevam un Imantam Firstam sastāvā pievienojusi jau pieminēto Jāni Slišānu. Lielā mērā komandas kausa ieguvēju izšķirs pēdējā posma rezultāti mazajā 1800 klasē, kurā startē trīs no abu komandu sešiem dalībniekiem. Tāpat pēdējā posmā gaidāma sīva cīņa par trešo pozīciju starp „MRC-Gabol” (Raimonds Burakēvičs, Kaspars Pakše, Jānis Skujiņš) un „Gepardiem” („Aivars Ezeriņš, Oskars Ezeriņš, Vilnis Haferbegrs, Zigurds Kalniņš).
Šosezon vasaras autosprintā ieviestas trīs papildus ieskaites, kurās netiek izcīnītas čempionāta medaļas. Masveidīgākā ir „Street” klase, kurā sacenšas braucēji ar ielas riepām. Pirms pēdējā posma ar divu punktu pārsvaru kopvērtējuma galvgalī atrodas Edgars Freivalds („Mitsubishi EVO”). Tomēr pēdējos posmos veiksmīgāks ir bijis ar 1600 kub.cm. „Opel Corsa” braucošais Māris Radomišķis, kurš izcīnījis divas uzvaras pēc kārtas. Stabilā kopvērtējuma trešajā pozīcijā atrodas Daniels Baltais („Audi S2”). „Kumho Street” klasē līderpozīcijā izvirzījies Atis Līcis („Renault Clio”), bet „Kumho Sport” divvadībā atrodas jau pieminētie Eikerts un Tīdmanis.
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji: tehniskaisveikals.lv, KUMHO.lv, ADparts.lv, aace.lv, iAuto.lv, FORSĀŽA.lv, Malek.lv, AunA Motorsport.lv, 4rati.lv. Informatīvais atbalsts no „AutoEuro”, "SS.LV", "Nightlife.lv", radio "SWH". Veicināšanas balvas no „Cēsu Alus”. Sacensību laika ņemšanas aparatūru, rezultātu apstrādi un attēlošanu nodrošina autosport.lv. Plašāka informācija pieejama www.vasarassprints.lv.
Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
Kopvērtējums* pirms 6. (no 6) posma
1800
Ģirts Daugaviņš 110, Imants Firsts 102, Jānis Skujiņš 101, Andris Slišāns 81, Gatis Klasiņš 75, Dzintars Raits 64.
2500
Mareks Matvejevs 98, Aigars Tīdmanis 92, Vilnis Haferbergs 89, Normunds Orlovs 84, Raimonds Burakēvičs 74, Kārlis Kriķis 71.
2500+
Ints Jeršovs 98, Mareks Štolcermanis 89, Aivars Ezeriņš 84, Andris Slava 83, Uģis Geide 81, Ainars Eikerts 73.
Komandas
„SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs) 292, „Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Jānis Slišāns, Andris Slišāns) 286, „MRC-Gabol” (Raimonds Burakēvičs, Kaspars Pakše, Jānis Skujiņš) 241.
Vasaras autosprinta kausa izcīņa
„Street”
Edgars Freivalds 102, Māris Radomišķis 100, Daniels Baltais 80, Reinis Norītis 61, Deniss Očeredņuks 53, Atis Līcis 52.
„Kumho street”
Atis Līcis 100, Deniss Očeredņuks 79, Ģirts Vītiņš 70.
„Kumho sport”
Ainārs Eikerts 93, Aigars Tīdmanis 93, Raimonds Burakēvičs 92.
Sports » Citi sporta veidi
Vasaras autosprinta čempionus kronēs svētdien „Biķerniekos”
LAF Standartauto komisijas preses dienests, 04.09.2009. 13:22
Svētdien, 6. septembrī, Rīgā, „Biķernieku” trasē tiks aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta pēdējais, sestais posms. Pirms izšķirošajām cīņām kopvērtējuma vadībā atrodas Ints Jeršovs („Subaru Impreza”, 2500+ klase), Mareks Matvejevs („Opel Corsa”, 2500 klase) un Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”, 1800 klase). Komandu ieskaitē pirmajā pozīcijā „SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs). Sacensību sākums plkst. 11.