Ceturtdiena, 21.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Andis, Zeltīte;

adidas “JABULANI” – oficiālā FIFA 2010.gada pasaules kausa bumba

Laura Tīte, 07.12.2009. 12:41

4.decembrī Keiptaunā adidas un FIFA kopīgi prezentēja jauno adidas “JABULANI”, 2010.gada FIFA pasaules kausa oficiālo bumbu. “JABULANI” Zulu valodā nozīmē “Svētki”, bumbas dizainu iespaidojusi Dienvidāfrika, tai raksturīga radikāli jauna tehnoloģija. Jauno bumbu veikalos varēs iegādāties no 5.decembra un tās mazumtirdzniecības cena – 79 lati.
adidas “JABULANI” – oficiālā FIFA 2010.gada pasaules kausa bumba

No jauna attīstītais “Grip’n’Groove” profils nodrošinās labākos pasaules futbolistus ar bumbu, kurai raksturīgs īpaši stabils lidojums un perfekta saķere jebkuros apstākļos. Bumbu veido tikai 8 pilnīgi jauni termiski savienoti 3-D ielaidumi, kuri pirmo reizi ir veidoti sfēriski, līdz ar to bumba ir pilnīgi apaļa un  daudz precīzāka nekā jebkad agrāk.

Nosaukums:

Nosaukums “JABULANI” nāk no Bantu valodas grupas valodas zulu, kas ir viena no 11 oficiālajām Dienvidāfrikas republikas valodām, kurā runā aptuveni 25% iedzīvotāju. Literāri tulkojot, JABULANI nozīmē “Svētki”. Futbols ir kaislība, kas vieno visu pasauli. Bumbas nosaukums godina  kaislīgos futbola svētkus, ko nākamvasar Dienvidāfrikā izbaudīs daudzie futbola fani no visas pasaules.

Dizains:

“JABULANII”, kas ir jau astotā adidas radītā Pasaules kausa bumba, dizainā izmantotas 11 dažādas krāsas. Šīs krāsas pārstāv 11 spēlētājus katrā komandā, 11 oficiālās Dienvidāfrikas valodas un 11 Dienvidāfrikas ciltis, kas padara valsti par vienu no etnoloģiski atšķirīgākajām valstīm Āfrikas kontinentā. Krāsainais dizains atspoguļo milzīgo valsts daudzveidību un harmonisko vienotību. Četri trīsstūra formas dizaina elementi uz balta fona piešķir bumbai unikālu, Āfrikas iespaidotu izskatu. Individuālie dizaina elementi, tāpat kā Johannesburgas (Dienvidāfrikas Republikas galvaspilsēta, kurā čempionāts norisināsies) „Soccer City“ stadiona ārējā fasāde, arī attēlo Dienvidāfrikas krāsainību.

3-D ielaidumu formas

2010.gada FIFA pasaules kausa oficiālajai bumbai raksturīga pilnīgi jauna, nepārspējama tehnoloģija. Astoņi 3-D sfēriski veidoti EVA un TPU ielaidumi ir sakausēti kopā, harmoniski aptverot bumbas iekšējo karkasu, rezultātā iegūstot enerģiskumu un perfektu apaļumu. Pēc pirmajiem veiktajiem bumbas testiem, futbolisti visā pasaulē ar entuziasmu gaida jauno čempionātu, solot ar jauno bumbu gūt daudz skaistu vārtu.

Mihaels Ballaks: “Fantastiski, bumba dara tieši to, ko es no tās sagaidu.“

Petrs Čehs: „Tu pat vari sajust, kā enerģija nāk pie tevis, gluži kā šāviens.“

Frenks Lampards: „Stipra bumba, uzticīgs trāpījums.“

Kakā: „Man vissvarīgākais ir kontakts ar bumbu, un ar šo bumbu tas ir lielisks!“

Latvijas futbolists:

Vitālijs Astafjevs: “Bumba man patīk, tai ir interesants dizains, bet pats labākais ir tās
īpašā virsmas struktūra, kas uzlabo kontroli pār bumbu arī slapjā
laikā.”

Grip’n’Groove profils

“Aero rievas”

“Aero rievas” veido skaidri redzamu profilu uz bumbas virsmas. Grip’n’Groove profils klāj visu bumbas ārējo virsmu, lai padarītu to aerodinamisku. Integrētās rievas nodrošina nepārspējamas lidojuma īpašības, padarot bumbu par vienu no stabilākajām un precīzākajām bumbām, kādu adidas jebkad radījis. Nepārspējamā adidas „JABULANI“ darbība  ir apstiprināta visdažādākajos testos  Loughborough Universitātē Lielbritānijā un neskaitāmās pārbaudēs vēja tunelī, kā arī adidas futbola Laboratorijā Šainfeldā, Vācijā.

Saķere

Kopš iepazīstināšanas ar t.s. „zosādu“ jeb interesanto tekstūru, kas bija raksturīga iepriekšējai Eiropas Čempionāta bumbai „EUROPASS“, jaunās bumbas ārējā daļa piedzīvojusi arī vizuālas pārmaiņas. „JABULANI“ bumbai ir futūristiska tekstūra ar fantastisku saķeri, kas sniedz spēlētājiem pilnīgu kontroli pār bumbu jebkuros laikapstākļos.

adidas savu produktu izstrādē un testēšanā ir vienmēr iesaistījis pasaules līmeņa sportistus. „JABULANI“ bumbas testos  2008.gadā piedalījās tādi adidas partneri kā AC Milan, FK Bayern München, Orlando Pirates un Ajax Cape Town, veicinot dažādu virsmas struktūras un materiāla sastāva uzlabojumus. Arī turpmāk turpināsim iesaistīt mūsu spēlētājus, lai  radītu labākos futbola produktus un veicinātu tirgus attīstību.

Arī turpmāk adidas turpinās lietot inovatīvas tehnoloģijas, lai nostiprinātu savu pozīciju kā pasaulē vadošais futbola produktu ražotājs un arī kā autentisks simbols augstas kvalitātes un snieguma sporta precēm gan profesionāļiem, gan amatieriem. adidas arī plāno vēl vairāk revolucionāru inovāciju oficiālo čempionāta bumbu ražošanai turpmākajiem UEFA, FIFA un CAF turnīriem. Adidas Inovāciju komanda jau strādā pie jaunievedumiem 2014. gada FIFA Pasaules kausam Brazīlijā.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV