N4 klasē pirmie posmi radījuši intrigu, jo Winter Rally uzvarējusī Jāņa Vorobjova/Guntara Zicāna ekipāža Sarmā guva punktus tikai par piekto vietu, ko veicināja tehnikas defekts Gulbenes rallija pirmajā ātrumposmā. Savukārt Sarmā uzvarējušie Egle/Jerums Lietuvā bija trešajā vietā, līdz ar to arī šai ekipāžai ne tuvu nav maksimālais iespējamais punktu skaits. Savukārt spilgtu sniegumu demonstrē brāļi Māris un Andis Neikšāni (LMT Rallija komanda) – Māris Neikšāns/Raivis Jansons Lietuvā bija otrie, Gulbenē – trešie, bet pēc izstāšanās Winter Rally spilgtu otro vietu sasniedza Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Līdz ar to secinājums – čempionāta līderu kodols ir spēcīgs, turklāt savā starpā ļoti līdzīgs. Pēc diviem posmiem Eglem 17 punktu, Vorobjovam 15, Mārim Neikšānam 14. Abos posmos līderiem veiksmīgi asistējusi Jāņa Feldmaņa/Anrija Jesses (Percauto Racing) ekipāža, sakrājot 10 punktus. Andim Neikšānam – astoņi.
A+ grupā, par spīti Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto Rallija komanda) uzvarai, līderi ir tēvs un meita Roks un Inga Lipeiķi. Lietuvieši savās mājās guva uzvaru, bet Gulbenē piekāpās vienīgi Vasaraudža WRC automašīnai. Pērnā gada Latvijas kausa ieguvēji šobrīd kontrolē konkurentu Mārtiņa Sviļa/Aivja Aizsilnieka un Raimonda Strokša/Gundara Kļaviņa (RA Motorsport) sacīkšu tempu.
Lieliski sezonu sācis Strokšs, kurš posmos guvis otro un trešo vietu, kopvērtējumā nonākot otrajā vietā, Lipeiķim zaudējot piecus punktus (19:14). Vasaraudzis, nestartējot Lietuvā, bet uzvarot Gulbenē, ar 11 punktiem ir trešajā vietā, tomēr joprojām uzskatāms par čempionāta galveno favorītu.
Interesanti, ka grupā ceturtais ir igaunis Sīms Plangi, kurš startē ar vienas ass piedziņas Honda Civic Type-R. Tā kā automašīna atbilst spēcīgajai R3 klasei, Plangi nevarēja startēt 2WD ieskaitē.
Vienas ass piedziņas 2WD grupā čempionāta situācija saspīlēta – lai arī pirmā posma uzvarētāji Kalniņš/Dombrovskis Gulbenē izstājās, viņi formāli saglabā līderpozīciju. Gulbenē uzvarējušie Ķilpis/Ceriņš nestartēja Winter Rally, tāpēc abām uzvarētājekipāžām punktu skaits ir vienāds – pa 11. Pēc papildnosacījumiem formāli par līderiem jāuzskata Kalniņš/Dombrovskis.
Interesanti, ka arī abu posmu uzvarētāju sekotājiem nav izdevies sasniegt labus rezultātus abos posmos, līdz ar to ekipāžas punktu skaita ziņā nav tikušas priekšā ne Kalniņam, ne Ķilpim. „Labākie no pārējiem” ir lietuvieši Roks Kvarciejus/Marjuss Samolis, kuri pēc otrās vietas savās mājās guva septīto vietu Latvijā, sakrājot desmit punktus.
Komandu ieskaitē pirmajos posmos dominē brāļu Neikšānu LMT Rallija komanda, kurai uzvaras abos posmos. Seko Aivja Egles, Staņislava Travņikova un Ata Bruņinieka pārstāvētā Tieto Kronus Rally Team, bet trešajā vietā Raimonda Strokša RA Motorsport vienība.
Junioru ieskaitē pēc uzvaras Gulbenē līderis ir igauņu pilots Sīms Plangi, bet Super 1600 ieskaitē vadībā Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš.
Pilnu Latvijas rallija čempionāta kopvērtējumu atradīsiet šeit:
http://autorally.lv/2010/pid/08/docs/results/overall-after-2.pdf
Foto: Jānis Saļms (Go4speed.lv)
Sports » Autosports
Latvijas rallija čempionāta līderi pēc diviem posmiem – Egle, Lipeiķis, Kalniņš, LMT Rallija komanda
Viesturs Saukāns, 17.02.2010. 10:53
Latvijas rallija čempionātā aizvadīti divi posmi – Winter Rally Lietuvas Utenā un Sarma Gulbenē. Par seriāla līderiem kļuvuši Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team, N4), Roks Lipeiķis/Inga Lipeiķīte (A+) un Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (Auto Stils Rally Team), kuri 2WD grupas līderpozīciju punktu skaita ziņā dala ar Ivo Ķilpi/Arti Ceriņu.