Jauna trase:
Nordea Rīgas maratona dalībniekiem 23.maijā tiks piedāvāta jauna trases konfigurācija, kā rezultātā visām distancēm būs iespējams startēt un finišēt vienā vietā – 11.Novembra krastmalā. Visiem dalībniekiem kā jau ierasts būs iespēja šķērsot Vanšu tiltu un izbaudīt Rīgas centra skaistākās vietas. Šogad dalībnieki varēs izbaudīt arī Vecrīgas bruģēto ieliņu šarmu.
„Rīgas Dome ir priecīga, ka katru gadu mums kopīgiem spēkiem ir izdevies pilnveidot sacensību trasi, padarot to interesantāku un ērtāku gan dalībniekiem, gan skatītājiem. Tieši lieliskā trase un gaisotne, kas valda maratonā ir tas, ka padarījis pasākumu atpazīstamu jau ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs. Pagājušogad maratonā piedalījās skrējēji no 35 pasaules valstīm, šobrīd kad vēl atlicis pusotrs mēnesis mums jau ir pārstāvētas 34 valstis, esmu pārliecināts, ka labosim arī šo rekordu,” Rīgas Domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.
Jaunākās paaudzes laika kontroles čipi un tehnoloģiju risinājumi:
Nordea Rīgas maratons būs otrais maratons Eiropā, kas izmantos jaunākās paaudzes laika kontroles čipus. Jaunie čipi būs vienreizlietojamas mikroshēmas formā, piestiprināti pie dalībnieka numura. Jaunā sistēma ne tikai minimizēs kļūdas iespējamību, bet arī ļaus ieviest vairākus jaunus risinājumus dalībnieku ērtībām. Pateicoties jaunajai sistēmai, tiks izslēgta iespēja, ka dalībnieks skrējiena rītā čipu nejauši aizmirst mājās, kā arī pēc pasākuma čips nebūs jāatgriež - ikviens dalībnieks to varēs paturēt kā suvenīru.
Jaunā laika mērīšanas sistēma ļaus ieviest vairākus jaunus risinājumus rezultātu paziņošanā. Pateicoties tehnoloģiju partnera Lattelecom risinājumiem, rezultāti, nekavējoties pēc finiša līnijas šķērsošanas, tiks nosūtīti ikvienam dalībniekam ar īsziņas starpniecību uz pieteikuma anketā norādīto mobilo tālruni, savukārt, kopējie rezultāti būs aplūkojami oficiālajā Maratona mājas lapā ne mazāk kā 15 minūšu laikā pēc attiecīgā dalībnieka finiša līnijas šķērsošanas.
„Nordea Rīgas maratons ir izaicinājums – skrējējiem noskriet savu distanci, organizatoriem pulcēt pēc iespējas vairāk dalībnieku, fotogrāfiem noķert spilgtākos brīžus, bet Lattelecom, kā tehnoloģiju partnerim nodrošināt, lai tehniski viss būtu Pasaules līmenī. Maratons notiek reizi gadā un tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, tāpēc mēs domājot par skrējiena apkalpošanu nedomājam par vakardienas vai šodienas tehnoloģijām, lai būtu starp labākajiem mēs domājam par rītdienas tehnoloģijām un tādas arī realizējam dzīvē,” Juris Gulbis, Lattelecom valdes priekšsēdētājs.
Jauna izaicinājuma iespējas uzņēmumiem:
Nordea Rīgas maratons izveidojis jau uzticamu un lojālu dalībnieku bāzi, kas pasākumā atgriežas gadu no gada. Daudzi 5km skrējēji pa šiem gadiem izauguši jau līdz pusmaratona 21km distancei vai pat maratona 42km distancei. Tomēr daudziem klasiskās maratona distances vēl ir pārāk liels izaicinājums. Tādēļ tuvojoties maksimāli iespējamam dalībnieku limitam 5km distancē, organizatori domājuši par iespēju piedāvāt vidēja garuma distances. Šī iemesla dēļ jau otro gadu maratonu var veikt arī četratā – maratona stafetē, kur 42 kilometri tiek dalīti četrās daļās. Maratona ģenerālsponsors Nordea banka, kas vienmēr ir lepojusies ar vienu no lielākajām komandām, šogad saviem partneriem, klientiem un konkurentiem biznesa vidē piedāvā jaunu inovāciju – „Biznesa klases” stafeti uzņēmumiem. „Biznesa klases” lielākais ieguvums un izaicinājums ir iespēja pierādīt savu konkurētspēju un mēroties spēkiem ar citiem Latvijas uzņēmumiem.
„Šogad īpaši veicinām uzņēmumu iesaistīšanos maratonā, jo mūsuprāt tas kļuvis jau valstiski svarīgi – saliedējot savu kolektīvu un paveicot trasē ko tādu, kas iepriekš likās nesasniedzams, atgriežoties savās darba vietās, jūs iegūstat lielāku pārliecību un sākat domāt citā mērogā. Maratons ir kļuvis par Nordea bankas uzņēmuma kultūras sastāvdaļu. Esmu pārliecināts, ka arī citi Latvijas uzņēmumi tajā aizvien aktīvāk piedalīsies, lai tādejādi saliedētu un stiprinātu savu komandu ambiciozu un lielu biznesa mērķu sasniegšanā,” aicina Valdis Siksnis Nordea bankas Latvijas filiāles vadītājs.
Tradīcijas tiks turpinātas un pāraugs jaunā kvalitātē:
Patīkami, ka jau trešo gadu ikvienu skrējēju finišā sagaidīs Hanzas Maiznīca ar īpašām tieši šim nolūkam pagatavotām spēcinošām sviestmaizēm. Jau sagatavošanās procesā maizes cepēji domās ne tikai par spēku atjaunošanu, bet arī par nākamās skrējēju paaudzes audzināšanu un īpašu uzmanību pievērsīs skolēnu iesaistei.
Hanzas Maiznīcas mārketinga un tirdzniecības direktors Edijs Vegners: „Maratonu atbalstām jau ceturto gadu, un arī šogad mēs domāsim par to, lai Nordea Rīgas maratons kļūtu pieejamāks skolu jaunatnei, īpaši no reģioniem. Šonedēļ esam izsludinājuši konkursu skolu komandām „10 soļi līdz veiksmīgam startam maratonā”, kurā aicinām skolēnus iesūtīt savus foto, video vai zīmētos stāstus par gatavošanos maratonam. Piecas labākās skolu komandas no visas Latvijas ar Hanzas Maiznīcas atbalstu dosies skriet maratonu pa Rīgas ielām. Kā katru gadu, mēs nodrošināsim arī sātīgas maizītes visiem maratona dalībniekiem. Šogad vēlamies Nordea Rīgas maratonā ieviest arī vēl nebijušu, ar labdarību saistītu aktivitāti kopā ar mūsu pašu veidoto Hanzas Maiznīcas Maizes Fondu. Par šo akciju informēsim jau tuvākajā laikā.”
Sagatavošanās treniņi:
Vēlreiz vēlamies atgādināt, ka ikviens skrējējs tiek aicināts uz sagatavošanās treniņiem. Sākot no šīs svētdienas katru svētdienas rītu plkst. 10:00 notiks par tradīciju kļuvušie Mežaparka treniņi.
Kā arī šogad ar skriešanas vīrusu mēģināsim aplipināt arī deviņu Latvijas lielāko pilsētu iedzīvotājus, sestdienu rītos aicinot uz pavasara veselības skrējieniem. Pirmais treniņš notiks jau šajā sestdienā Valmierā (starts plkst. 12:00). Nākamie treniņi notiks Kuldīgā (17.arpīlī plkst. 12:00), Siguldā (17.aprīlī plkst. 10:30), Ventspilī (24.aprīlī plkst. 11:00), Daugavpilī (24.aprīlī plkst. 11:00), Jelgavā (4.maijā plkst. 10:00), Rēzeknē (4.maijā plkst. 12:00), Liepājā (15.maijā plkst. 11:00) vai Tukumā (15.maijā plkst. 17:00).
Ja nevarat pievienoties uz sagatavošanās treniņiem vai priekšroku dodat skriešanai vienatnē, aicinām izmantot no 12.aprīļa pieejamo tehnoloģiju partnera Lattelecom izstrādāto virtuālo treniņu centru. Tas ļaus ne tikai labāk sagatavoties 23.maija startam, bet arī uzturēt sevi labā formā un jau plānot treniņus nākamajam maratonam.
Distances:
Nordea Rīgas maratonā 2010 dalībniekiem būs pieejamas 5 distances: 42km, 21km, 5km, maratona stafete (4 dalībnieki veic 42km distanci), kā arī „Vienotības kilometra” distance cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. 23.maijā Nordea Rīgas maratons notiks jau 20. reizi.
Reģistrēšanās:
Reģistrēties iespējams Nordea Rīgas maratona mājas lapā www.nordearigasmaratons.lv un Nordea bankas filiālēs visā Latvijā. Atgādināsim, ka Nordea banka visiem saviem klientiem līdz 30.aprīlim piedāvā lielisku iespēju pieteikties ar 10% atlaidi no dalības maksas.
Uz doto brīdi reģistrējušies jau gandrīz 4 500 dalībnieki no 34 pasaules valstīm. Lielākais dalībnieku skaits ir no Latvijas (3515 dalībnieki), liela pārstāvniecība ir arī no Somijas (185 dalībnieki) un no Vācijas (102 dalībnieki).
„Nordea Rīgas maratons ir lielisks paraugs tam, ko paši spējam. Rīdzinieki un pilsētas viesi sanāk kopā uz sarīko skriešanas svētkus, kur visi ir vienlīdzīgi. Nav nozīmes vai skrienat 5 kilometrus vai cīnāties par uzvaru maratonā – jūs dodat vienādu ieguldījumu kopības sajūtā, kas palīdz veikt distanci līdz galam un neizstāties. Šogad esam paredzējuši, ka skrējienā varētu piedalīties 10 tūkstoši dalībnieku”, Aigars Nords, Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs.
Attēls 1 – Maratona 42km distances karte (Nordea_Maratons_Trase.jpg)
Attēls 2 – Pusmaratona 21km distances karte (Nordea_Pusmaratons_Trase.jpg)
Attēls 3 – 5 km distances karte (Nordea_Minimaratons_Trase.jpg)
Par Nordea Rīgas maratonu:
Maratons Rīgas pilsētā notiek kopš 1991.gada. 2007.gadā maratons ieguva nosaukumu Nordea Rīgas maratons. Tas ir visstraujāk augošais Maratons Ziemeļeiropā un 2009.gadā pasākums pulcēja gandrīz 8 600 dalībnieku no 35 pasaules valstīm. Maratonu kopš 2007.gada sadarbībā ar Rīgas domi rīko aģentūra Nords Event Communications. Ģenerālsponsors – Nordea banka, tehnoloģiju partneris – Lattelecom, oficiālais partneris – Hanzas Maiznīca, sponsori – adidas un Coca-Cola, oficiālais pārvadātājs – airBaltic, oficiālās viesnīcas – Reval Hotels, Islande hotel, partneri – LIVE RIGA, AFI, Rīgas satiksme, BMW autosalons WESS Select.