Lai noskaidrotu labāko 2010.gada folkreisa sportistu Latvijā, tiks aizvadīts piecu posmu Vasaras kausa seriāls. Tā sacīkstes notiks Smiltenē (9.05), Jēkabpilī (12.06), Skrundā (3.07), Bauskā (4.09) un Ropažos (23.10). Šis būs sezonas centrālais seriāls, kas pulcēs lielāko dalībnieku skaitu. Savukārt sportisti, kuri nevēlēsies veltīt līdzekļus salīdzinoši tālajiem braucieniem pa visu Latviju, varēs koncentrēties reģionu seriāliem. Vidzemniekiem un zemgaliešiem tiks aizvadīta attiecīgā reģiona kausa izcīņa piecos posmos, Kurzemes kausam paredzētas trīs sacīkstes, bet Latgales kausā – divi posmi. Folkreisā reģionu seriālu nepieciešamība ir īpaši svarīga, jo kopējās tehnikas un sacīkšu aizvadīšanas izmaksas ir salīdzinoši nelielas. Sacensību seriāls konkrētā reģionā turpina folkreisa pamatideju – pēc iespējas mazāk tēriņu sportistam.
2010.gadā folkreisā būs vērojama jaunu sportistu un tehnikas ienākšana, jo ziemas periodā sagatavotas vairākas jaunas mašīnas, savukārt sportista licences Latvijas Automobiļu federācijā nokārtojuši vairāki jauni dalībnieki. Sportistu aptauja paredz atšķirīgas sezonas aizvadīšanas stratēģijas, tomēr populārākais, šķiet, ir plāns aizvadīt visus Vasaras kausa seriāla posmus un pārējās sava reģiona sacensības. Jāpiebilst, ka sportistiem nav aizliegts startēt kaimiņu reģionos – teorētiski pastāv iespēja, ka viens sportists kļūst par visu četru reģionu un centrālā seriāla uzvarētāju. Tas gan nozīmē vairāk nekā desmit sacīkšu aizvadīšanu vasaras sezonas laikā.
Pašlaik 9.maija sacīkstei Smiltenē pieteikto dalībnieku skaits jau sasniedzis 17, kas ir par vienu sportistu mazāk nekā līdzšinējais startējušo skaita rekords. Pastāv iespēja, ka jau pieteiktajiem 17 pievienojas vēl kāds dalībnieks, bet jebkurā gadījumā Vasaras un Vidzemes kausa pirmais posms solās izvērsties intriģējošs. Pieteikušies vairāki līdz šim folkreisā nestartējuši sportisti – valmierietis Roberts Plūme, Ikšķiles puses braucējs Raivis Riekstiņš, rīdzinieki Artis Soks un Edgars Brēde, kuri abi startēs ar vienu Mazda 323, Ermīns Vācietis, kurš šobrīd ir vienīgais ar aizmugures piedziņas auto – BMW pieteiktais dalībnieks, un jūdažnieks Ainārs Bogdanovičs, kuram gan nav ne mazākā sakara ar krosā labi zināmo Bogdanoviču ģimeni.
Arī tehniskais parks veidojas interesants. Dīdžejs un producents [Ex] da Bass jeb Mareks Dainis, kurš kopā ar brāli Rihardu Daini un Jāni Nikelu pārstāvēs komandu “Folkreisa Fabrika” – ar “AR Auto” un “uzlimes.net” atbalstu, trasē izvedīs Jura Sirko virsvadībā Jūdažos būvētu VW Golf III, kas folkreisa situācijā skaitās visai moderna tehnika. Tāpat interesi izraisa arī Raivja Riekstiņa uzbūvētā Mazda MX5. Ir zināms, ka vairākas interesantas automašīnas paliks garāžās gaidot nākamās sacīkstes, jo tehniku nebūs izdevies sagatavot Smiltenes sacīkstei.
Uz tikšanos 9.maijā Smiltenē, Tepera trasē!
Sports » Autosports
Dīdžejs un producents [Ex] da Bass arvien nopietnāk pievēršas autosportam
Mareks Dainis aka [Ex] da Bass, 06.05.2010. 14:25
Maija pirmajā pusē startē 2010.gada folkreisa sezona. 9.maijā, Tepera trasē Smiltenē notiks LAF Folkreisa Vasaras kausa un Vidzemes kausa izcīņu pirmais posms. Šogad folkreisa sezonas sacensību grafiks ir izdevīgs sportistiem, jo balstīts uz reģionu principa – tiks aizvadītas Vidzemes, Kurzemes, Zemgales un Latgales kausa izcīņas. Tikmēr par Vislatvijas seriālu kalpos LAF Folkreisa Vasaras kauss, kurā iekļauti pieci posmi, kas notiks visos Latvijas reģionos.
Lasi vēl...