Divīzija D-TAX – Bogdanovičs atgriežas!
Par pagājušā gada Eiropas autokrosa čempionāta Mūsas posma spilgtāko momentu viennozīmīgi kļuva iespaidīgā divīzijas D-1 avārija, kurā smagi cieta latviešu sportista Jāņa Bogdanoviča sporta automobilis. Pēc šīs avārijas daudzi atļāvās izteikt apgalvojumu, ka Bogdanovičs vairs autokrosa trasē neatgriezīsies. Taču šobrīd divīzijas D-TAX, kā tagad pieņemts apzīmēt divīziju D-1, dalībnieku sarakstā atkal ir atrodams Jāņa Bogdanoviča vārds. Neoficiāla informācija liecina, ka sacīkšu auto būvniecība vēl nav pabeigta, taču šobrīd tiekot darīts viss, lai nedēļas nogalē uz starta Latvijas autokrosa līdzjutēji tomēr ieraudzītu vienu no saviem favorītiem. Protams uz starta Bauskas trasē stāsies arī otrs latviešu favorīts Aldis Zēbergs.
Viņiem pretī stāsies šī gada čempionāta līderi – Mūsā startēs gan lietuvietis Pauļius Pleskovas, gan krievs Valentīns Koršunovs, kuri savā starpā ar vienādu punktu skaitu dala kopvērtējuma tabulas augstāko ailīti. Abiem minētajiem sportistiem padoties nedomā arī čehs Ladislavs Brožeks un ungārs Tamas Karai, kuri ieņem sekojošās divas čempionāta kopvērtējuma ailītes. Šobrīd šīs klases rezultātus ir grūti prognozēt, jo aptuveni puse no četrpadsmit šīs klases dalībniekiem, kuri plāno ierasties Mūsā vēl šogad nav startējuši nevienā no abiem aizvadītajiem čempionāta posmiem, kas nozīmē, ka pirmās likmes varēs izdarīt tikai sestdien, kad visi sportisti būs redzēti trasē.
D-3 bagiji – cīņa bez atlaidēm
Kā jau ierasts, vīri, kuri savā starpā cīnās ar jaudīgākajiem D-3 divīzijas bagijiem, jau kopš paša sezonas pirmā posma ir savērpuši tādu intrigu, ka paši nevar atļauties izlaist nevienu čempionāta posmu. Līdz ar to Bauskā bez izņēmuma uz starta stāsies viss pirmais desmitnieks un skatītājiem sagādās principiālas cīņas paraugdemonstrējumus. Šobrīd šīs divīzijas līderis ir čehs Petrs Bartošs, un tikai nedaudz no viņa atpaliek nīderlandietis Terijs Kalagans. Tālākais kopvērtējuma punktu sadalījums ir tik līdzīgs, ka šobrīd nav iespējams konkrēti izcelt vēl kādu sportistu. Latviju vienīgais šajā klasē pārstāvēs Juris Kuļikovskis.
Viskuplāk pārstāvētā divīzija – D-3A
Sacensībām Mūsā ir pieteikušies 26 divīzijas D-3A sportisti, kuru vidū arī pieci Latvijas pārstāvji – Andris Kuļikovskis, Armands Hohfelds, Oskars Eglītis, Māris Līcis un Jānis Šcerbickis. Par šīs bagiju klases līderi viennozīmīgi ir dēvējams čehs Ondreijs Musils, kurš ir uzvarējis abos iepriekšējos čempionāta posmos. Par pārējām godalgotajām vietām cīņa gan var izvērsties daudz sīvāka – ja nenotiks brīnumi, tad par godalgoto vietu sadalījumu cīnīsies arī austrietis Tomas Šeibelbergers, slovāks Igors Vlasatijs, Džons Lagodnijs, kā arī pagājušā gada Mūsas uzvarētājs, čehs Vits Nosaleks. Runājot par latviešu sportistu izredzēm iesaistīties cīņā par vietu uz goda pjedestālu, jāsaka, ka jau pagājušajā gadā sevi lieliski pierādīja Andris Kuļikovskis. Atgādināsim, ka viņš A-finālā pēc starta izvirzījās ceturtajā pozīcijā un nevien šo pozīciju noturēja, bet arī centās noķert priekšā braucošo čehu Ladislavu Hanaku, kurš Mūsā plāno startēt arī šogad.
Šīs sezonas jaunums - Junioru Bagija EURACA kauss
Divīzija D-4 ir jaunums Eiropas autokrosa čempionātā, kas savu debiju piedzīvos tieši Bauskā. Šīs divīzijas bagiji ar četrtaktu dzinēja tilpumu 600 kubikcentimetri ir paredzēti jauniešu sacensībām. FIA šo klasi izveidoja, lai attīstītu autosportu jauniešu un tajā ir noteikts vecuma ierobežojums no 12 līdz 25 gadiem. Deviņos posmos, no kuriem pirmais ir Mūsa, šogad junioru bagija divīzijas dalībnieki sacentīsies par EURACA kausu. Uz starta Bauskā stāsies astoņi šīs divīzijas sportisti, diemžēl to vidū vēl nav neviens Latvijas pārstāvis.
B-600 un pārsteigumi garantēti – Ivari, Caunes un Bogdanovičs
Jau pagājušajā gadā B-600 klases sportisti pierādīja, ka ar šiem vienādi sagatavotajiem bagijiem trasē ir iespējams sarīkot neaizmirstami sīvu cīņu. Par pārsteigumu gan autokrosa, gan rallija līdzjutējiem ir nolēmuši parūpēties trīs rallija piloti – Ivars Caune, Krišjānis Caune un Ivars Vasaraudzis. Tēvs un dēls Caunes jau ir oficiāli paziņojuši par savu savstarpējo dueli, taču skaidrs, ka duelis neizpaliks arī starp abiem daudzkārtējiem rallija čempioniem - abiem Ivariem. Ne mazāku pārsteigumu sagādājis arī Jānis Bogdanovičs, kurš arī ir pieteicies startam šajā klasē. Šobrīd gan ir grūti paredzēt vai visi trīs rallija piloti un Bogdanovičs spēs turēt līdzi tādiem B-600 klases speciālistiem kā Jānim Bokam, Aigaram Liškovskim un Jānim Baumanim, taču jau šobrīd ir skaidrs, ka šīs klases sportisti saviļņos publiku.
Šie Eiropas līmeņa autosporta svētki Latvijā, kas šogad Mūsā notiks 22. un 23. maijā, nebūtu iespējami bez ģenerālsponsoriem: Latvijas Mobilais Telefons un Latvijas Dzelzceļa Ritošā Sastāva Serviss, kā arī atbalstītājiem: Aldaris, tipogrāfija Veiters, RE&RE, Canon IB Serviss, Eden, Lux Auto, TSC Auto un informatīvajiem atbalstītājiem: LTV7, LNT, TV5, SWH, SWH+, Latvijas Avīze, Auto Bild Latvija, Bauskas Dzīve, Auto Euro, Draugiem.lv, 4rati, iAuto, Motors24.lv, Mascus un raidījuma Ātruma Cilts.
Foto: Romualds Vambuts