Jau otro reizi šosezon Latvijas rallija un rallijsprinta čempionāta posms tiks aizvadīts vienā pasākumā – sestdien un svētdien „Tengtools Rally Madona 2010" ietvaros. Gan vieni, gan otri sacensības uzsāks sestdien vakarpusē. Kā pirmie trasē dosies rallijsprinta „Road" klases pārstāvji (starts no estakādes Madonā plkst. 16:40, „dopā" plkst, 16:58), veicot 5,49 km garo ātrumposmu „Zelgauska", bet pēc tam dodoties 125 km pārbaudījumā pa Madonas apkārtnes ceļiem. Arī svētdien „Road" klasei, kura sacenšas pēc regularitātes principa, rīkotāji sarūpējuši atsevišķu 69 km garu papildsacensību posmu. Būtiski, ka šoreiz „Road" klasē, kur cīņa norit par sekundes desmitdaļām, tiek plānots izmantot laika ņemšanas iekārtas ar stara mehānismu, tādējādi rezultātu noteikšanā izslēdzot cilvēka faktoru. Rallisjprinta sporta automašīnu ieskaites dalībnieki sestdien vakarā divas reizes veiks jau pieminēto „Zelgauskas" ātrumposmu pēc rāvējslēdzēja principa. Tas nozīmē, ka pirmā ekipāža pirmoreiz startēs plkst. 17:48, bet otro reizi trasē dosies jau pēc 15 minūtēm kā devītā kopējā rindā. Skatītājiem jāņem vērā, ka starp pirmajām astoņām automašīnām būs divu minūšu pauze, bet pēc tam, kad abi starta kanāli sāks darboties pamīšus, intervāls saruks līdz vienai minūtei. Savukārt dažas beidzamās mašīnas atkal startēs ar divu minūšu atstarpi. Arī lielā rallija braucēji sacensības uzsāks sestdien, divas reizes veicot gandrīz 22 km garo ātrumposmu „Kusa" (starts plkst. 19.18 un 20.36). Svētdien abu disciplīnu dalībniekiem būs jāveic vieni „dopi" – pa divām reizēm „Kalsnava" (starts plkst. 10.25 un 12.55) un „Gaiziņš" (starts plkst. 10.50 un 13.20). Starta sarakstu svētdienai veidos, rallija un rallijsprinta ekipāžas kārtojot pamīšus pēc to ātruma ranga un sestdien sasniegtajiem rezultātiem.
Pēc trim aizvadītājiem rallisprinta čempionāta posmiem trīs ieskaites klasēs no piecām uzvaras ir izcīnījušas vienas un tās pašas ekipāžas. 4WD+ grupā līdz šim nepārspējami ir bijuši 2009. gada vicečempioni Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO"). Arī Madonā ar 37. numuru startējošā ekipāža (numuri no 1 līdz 36 piešķirti lielā rallija braucējiem) būs galvenā pretendente uz uzvaru. Savu pozīciju Mēnesis/Ziediņš aizstāvēja arī pirms trim nedēļām notikušajā Talsu rallijā, būdami ātrākie starp tiem braucējiem, kuri startē arī rallijsprinta čempionātā. Toties nākamās sešas ekipāžas ir spēkos ļoti līdzvērtīgas un skatītājus sagaida aizraujoša cīņa.
1600 klasē pirmajos trīs posmos valdīja Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II"). Tomēr Madonā Bruņinieka ekipāža beidzot varētu sagaidīt nopietnāku cīņu – dalībnieku skaits klasē pieaudzis ne tikai kvantitatīvi (deviņas ekipāžas pret sešām pirmajos posmos), bet arī kvalitatīvi, jo pēc trīs sacensību izlaišanas ierindā atgriezušies divu pēdējo sezonu medaļnieki Arnis Alksnis/Armands Pārupe („Lada Samara").
„Road" grupā sezonu lieliski uzsākuši Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta"), izcīnot trīs uzvaras. Savu pārākumu 200 km garajā papildsacensību sekcijā viņiem būs jāpierāda cīņā ar 11 citām ekipāžām.
1600+ klasē pēc uzvaras „Kalnamuižā 2010" maija sākumā kopvērtējuma vadībā izvirzījušies Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio"), pat neraugoties uz to, ka ekipāža nestartēja pirmajā posmā. „Kalnamuižā" Brieža pārsvars pār sāncenšiem gan vairs nebija tik iespaidīgs kā agrāk. Madonā uzzināsim, vai tā ir tendence, vai arī pie vainas bijusi apstākļu sakritība (tehnika, trases specifika u.tml.).
4WD klasē katrā no trim posmiem ir bijis cits uzvarētājs, bet kopvērtējuma vadībā ar divām otrajām vietām un vienu trešo nonākuši Ints Jeršovs/Jurģis Ozols („Subaru Impreza"). Ar uzvaru „Kalnamuižā" pakaļdzīšanos sāncenšiem pēc neveiksmīgās ziemas sezonas (divas septītās vietas) uzsākuši Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza"). Rallijā „Talsi" Jansons uzkāpināja 4WD+ klases tehnikai līdzvērtīgu tempu, tomēr neilgi pirms sacensību beigām bija spiests izstāties dzinēja defekta dēļ. Ja šādu ātrumu ekipāža spēs attīstīt arī Madonā, tad viņiem vairāk būs jākoncentrējas uz cīņu par TOP 3 absolūtajā vērtējumā, nevis klases ietvaros.
Rallijsprintā tiks izcīnīti kausi arī „4WD Open", „2WD Open", „Klasikas kausa" un „Junioru kausa" ieskaitēs.
Komandu vērtējumā vadošais trijnieks pirms „Tengtools Rally Madona 2010": „Quattro Ledlauži", „Arsenal – R1", „Ajags Latvija".
Foto: 1600+ klases kopvērtējuma līderi Uldis Briedis/Monvīds Austrums. Autors: Dace Janova (Fotoaģentūra „4rati").
Latvijas rallijsprinta čempionāts
Kopvērtējums pirms 4. (no 7) posma.
4WD+
Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš 33, Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris 18, Nauris Berķis/Arvis Piķis 14.
4WD
Ints Jeršovs/Jurģis Ozols 22, Mareks Švarcs-Švampāns 21, Didzis Blūms 20.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 22, Jānis Berķis/Edgars Čeporjus 17, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 17.
1600
Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa 33, Jānis Junkers 19, Raivis Ozoliņš/Jānis Veilands 17.
ROAD
Māris Freibergs/Edgars Trūps 33, Armands Lazdiņš/Itars Siliņš 21, Kaspars Borgs/Andris Pāpe 17.
Komandas
„Quattro Ledlauži" (piloti Ints Jeršovs, Didzis Blūms, Māris Freibergs) 75, „Arsenal – R1" (Mareks Švarcs-Švampāns, Miks Ernstsons, Nauris Bruņinieks) 63, „Ajags Latvija" (Rolands Mēnesis, Jānis Muižnieks, Ģirts Torgans) 46.
Kausa izcīņa
„Junioru kauss"
Jānis Junkers 33, Atis Līcis 8.
„4WD Open"
Konstantīns Koņuhovs/Ainārs Sļadzevskis 25, Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse 22, Aleksejs Mersijanovs/Nikolajs Ostrovskis 8.
„2WD Open"
Ivars Norberts/Modris Žeimuts 22.
„Klasikas kauss"
Normunds Orlovs/Jānis Kollis 33, Ivars Norberts/Modris Žeimuts 22.