Jēkabpilī tiks aizvadīts Vasaras kausa otrais posms un Latgales reģiona kausa pirmā sacensība. Uz starta pulcēsies gandrīz visi labākie šā brīža folkreisa braucēji, to skaitā pirmā Vasaras kausa posma uzvarētājs, Ziemas kausa ieguvējs jelgavnieks Artūrs Bāriņš, kā arī viņa sīvākie konkurenti Jānis Nikels (Strenči, "Folkreisa Fabrika"), Artūrs Vecgailis (Rauna, "Raunas Bruģakmens") un Mārtiņš Lapsa (Katlakalns, "Raunas Bruģakmens"). Ar "AR Auto" un "uzlimes.net" gādību sacensībās piedalīsies arī dīdžejs un producents – [Ex] da Bass (Mareks Dainis), kurš kopā ar savu brāli – Rihardu Daini, startēs ar VW Golf III. Viņi tāpat kā Jānis Nikels pārstāv komandu "Folkreisa Fabrika".
Atgādinām, ka Vasaras kauss ir folkreisa centrālais, jeb visas Latvijas seriāls, kura uzdevums ir noteikt Latvijas labāko folkreisa braucēju. Seriāls notiek piecos posmos – aizvadīta sacīkste Smiltenē, kam sekos posmi Jēkabpilī, Skrundā, Bauskā un Ropažos. Paralēli lielā seriāla cīņām notiek arī reģionu kausa izcīņas: Vidzemes kausā aizvadīti divi posmi, Kurzemes kausā – viens, Jēkabpilī sāksies punktu skaitīšana Latgales kausam, bet 20.jūnijā Bauskā notiks Zemgales kausa pirmais posms. Šāds sacensību formāts ir pievilcīgs sportistiem, jo, nevēloties apmeklēt ģeogrāfiski tālākos Vasaras kausa posmus dalībnieks var koncentrēties uz rezultātu savā reģionā.
LAF Folkreiss debiju piedzīvoja 2009. gada 21.jūnijā Ropažos. Toreiz uz starta stājās pirmās četras folkreisa automašīnas, bet uzvaru guva Jevgēnijs Bergs. Kopš tā laika aizvadītas jau 17 dažāda statusa sacensības, kuru laikā uz starta stājušies 56 dalībnieki. Uzvaras guvuši deviņi dažādi braucēji – pieci panākumi Bāriņam, trīs – Jurim Sirko, pa divām uzvarām Artūram Vecgailim un Jevgēnijam Bergam, pa vienai – Jānim Nikelam, Uldim Andersonam, Edgaram Vītolam, Andrim Melngāršam un Robertam Plūmem.
Folkreiss ir zemu izmaksu sporta veids, kur izmaksas automašīnu sagatavošanā tiek kontrolētas ar nosacījumu – sacensību dienā jebkuru automašīnu jebkura pilngadīga persona var iegādāties par fiksēto samaksu 950 eiro, savukārt mašīnas īpašnieks nedrīkst no darījuma atteikties. Mašīnu sagatavošana ir finansiāli lēta – ideja paredz, ka folkreisā startē standarta automašīnas ar noteiktām minimālām, taču maksimāli efektīvām drošības prasībām.