Māris Līcis Eiropas autokrosa čempionātā šogad aizvadījis divus posmus, taču gaidāmā Čehijas sacīkste būs lielākais notikums viņa karjerā, jo bagiju D-3A klasē uz starta kopumā stāsies 46 dalībnieki. Iepriekšējā posmā Vācijā pirms nedēļas Līcis guva 21. vietu 33 dalībnieku konkurencē. Tā bija pirmā latvieša sacīkste ārpus Baltijas.
Pēc Vācijas posma Māris Līcis un viņa ALKO Racing Team palika Centrāleiropā, jo tehnika pēc sacīkstes nebija daudz cietusi un nebija nepieciešami remontdarbi Latvijā. Komanda izanalizējusi kļūdas un uzlabojusi tehniku, bet sportists ir apņēmības pilns turpināt iesākto Novapakā.
Reinis Safonovs – gados jauns, taču pieredzējis krosa un rallijkrosa braucējs – nedēļas nogalē startēs Eiropas rallijkrosa čempionāta D-1A klasē (1600 kub. cm, priekšpiedziņa). Reinim šī būs pirmā vizīte Eiropas čempionātā, taču aiz muguras spilgta karjera Latvijā un NEZ Ziemeļeiropas rallijkrosā. Safonovs NEZ rallijkrosā izcīnījis četras medaļas – 2007. gadā viņš kļuva par čempionu, divreiz bijis vicečempions, vienreiz – bronzas medaļnieks. Eiropas rallijkross gan ir ievērojami lielāks solis, kas prasa lielākus finansiālos un tehniskos resursus. Iepriekšējo reizi Latvijas sportists Eiropas rallijkrosā startēja 2007. gadā – Jānis Aleksejevs, kurš bijis arī Safonova tiešais konkurents, startēja divās sacīkstēs šajā pašā D-1A klasē, vienā no posmiem izcīnot 14. vietu.
Safonovam būs jāstartē klasē ar 33 dalībniekiem. Šobrīd ne sportists, ne speciālisti nevar prognozēt viņa spēku samērus. Taču daudzsološa bija Reiņa sacīkste Polijā, kur D-1A klasē latvietis līdzvērtīgi cīnījās ar spēcīgiem konkurentiem. Safonovs apzinās, ka mašīnas regulējums ir riskants: „Mašīnas motors ir noregulēts tā, ka pa sausu trasi braukt ir bauda. Taču, ja sāks līt, būs problēmas turēt līdzi konkurentiem. Taču šoreiz uzdevums nebūs visus uzvarēt, kas nav reāli. Nepieciešams pārbaudīt spēkus Eiropas augstākajā līmenī, pēc kā izdarīsim secinājumus, kas jāpilnveido mūsu VW Polo automašīnai un manai braukšanai," saka Safonovs.
Autokross un rallijkross ir radniecīgi autosporta veidi, ar piebildi, ka autokrosā sportisti brauc tikai pa grunts segumu, bet rallijkrosā vidēji pusi trases aizņem asfalts.