Rallija trase izrādījās visnotaļ prasīga, kā rezultātā no 58 uz starta izgājušajām ekipāžām finišu svētdien Rēzeknē sasniedza 32 ekipāžas. Pārējās netika galā ar Latgales reģiona viltīgajiem ceļiem un sacensības beidza ar avāriju vai arī pārtrauca sacīkstes tehnisku defektu dēļ. Par trases sarežģītību sūdzēties nav pamata LMT Rallija komandas ekipāžai Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, kas stabili noturējās rallija vadībā un izcīnīja uzvaru, finišā par nedaudz vairāk nekā 13 sekundēm apsteidzot Jāni Vorobjovu/Guntaru Zicānu (Vorobjovs Racing). Līdz ar to Neikšāns/Dzirkals ir pārņēmuši vadību arī čempionāta kopvērtējumā.
„Trase ir ļoti sarežģīta priekš braukšanas, bet ļoti laba. Tā ļauj labāk izkopt braukšanas prasmes. Mana galvenā priekšrocība, kas ļāva uzvarēt šajā rallijā, bija iepriekš gūtā pieredze, braucot pa maz pazīstamiem ceļiem," sacīja Andis Neikšāns, piebilstot, ka jau rallija sākumā bija uzņēmis labu tempu, to noturējis visa rallija garumā un tikai beigās braucis mazliet uzmanīgāk.
Ja Andim Neikšānam ar tehniku nekādu problēmu nebija, tad citus ātrākos braucējus tā nesaudzēja. Tā, piemēram, jau pirmajā rallija Latgale 2010 ātrumposmā izstājās viens no ātrākajiem 2WD klases braucējiem – Zigurds Kalniņš, kura Honda Civic Type-R neizturēja pārnesumkārba. Šis bija jau ceturtais Latvijas autorallija čempionāta posms pēc kārtas, kurā sportistam nākas izstāties.
Tehnika nesaudzēja arī šā brīža ātrākos N4 grupas braucējus un līdzšinējos čempionāta līderus. Māra Neikšāna pilotētajam Mitsubishi Lancer Evo IX radās defekts dzinējā, kura novēršanai ar vienu nakti nepietika un LMT Rallija komandas ekipāža otrajā dienā uz starta nemaz neizgāja. Arī pieckārtējais Latvijas autorallija čempions un līdzšinējais čempionāta līderis Aivis Egle nebija pasargāts no likstām, kas viņam liedza papildināt panākumu sarakstu ar uzvaru arī šajā rallijā. Pēc pirmās dienas ātrumposmiem Egles Mitsubishi Lancer Evo IX tika mainīta dzinēja galvas blīve, pēc kā Egle ar nelielu devu veselīgas ironijas sacīja: „Tad jau redzēsim, vai izturēs vai tomēr ātri vien izstāsimies."
Sliktākā prognoze nepiepildījās un ekipāža Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team) finišu sasniedza, tomēr tikai piektajā vietā rallija Latgale 2010 kopvērtējumā un ceturtajā vietā N4 klasē. Tomēr svarīgi, ka ceturajā vietā finišējusī N4 klases ekipāža Martins Samuitis/Ramūns Šaučikovs startē tikai Lietuvas čempionāta ieskaitē un tas nozīmē, ka Aivis Egle, spītējot problēmām ar dzinēju, rallijā Latgale izcīnīja tiesības kāpt uz goda pjedestāla trešā pakāpiena. Pēc šī sasnieguma čempionāta līdera viņš ir kļuvis par vicelīderi ar četru punktu deficītu līdz Andim Neikšānam. Tai pašā laikā var atzīmēt, ka tieši Aivis Egle kļuva par pirmo rallija Latgale ceļojošā kausa ieguvēju, jo viņa uzrādītais vidējais ātrums pirmajā ātrumposmā – 125,55 km/h – visā atlikušajā rallijā tā arī palika nepārspēts.
Neveiksmīgs rallijs Latgale 2010 bija arī Lietuvas autorallija čempionam un līdzšinējam Lietuvas čempionāta līderim Vītautam Švedam, kurš sacensības pēc avārijas beidza 5. ātrumposmā.
„Nekādas tehniskas vai stenogrammas programmas nebija, vienkārši bija par ātru, vienu brīdi braucām uz diviem riteņiem, mēģinājām noturēties uz ceļa, tomēr pietrūka vietas un tā arī sacīksti beidzām grāvī," pēc avārijas teica Šveds un uzaicināja Latvijas rallistus pamēroties spēkiem nākamajā Lietuvas čempionāta posmā - 300 ezeru rallijā, kurš 14. un 15. augustā norisināsies Zarasai apkārtnē Lietuvā pie Latvijas robežas.
TOP 10 rallijā Latgale 2010
1.Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda, N4)
2.Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing, N4)
3.Rokas Lipeiķis/Inga Lipeķīte (Egzotika, A plus)
4.Martins Samuitis/Ramūns Šaučikovs (ARX Baltica Neiluva Rally Team, N4)
5.Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team, N4)
6.Audrius Višnauskas/Edvinas Pagirskas (AG Racing, N4)
7.Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks (Latgran, A plus)
8.Aleksandrs Mihailovs/Normunds Kokins (N4)
9.Ramūns Čapkausks/Toms Šipkausks (Bauer Racing, N4)
10.Igors Grušelevskis/Jans Pojedņikovs (Sports Racing Technologies, N4).
Foto: Ģirts Čudars