Pasākuma ietvaros Biķernieku Kompleksās Bāzes teritorijā tika atklāts piemiņas piemineklis Latvijas autosporta stūrakmeņiem - Biķernieku trases idejas autoram un ieceres virzītājiem Eduardam Kiopem un motosporta disciplīnas attīstītājam Kārlim Ošiņam. Pēc svinīgās atklāšanas tika uzsākts apvienotais Latvijas čempionāts motošosejā un Latvijas autošosejas čempionāta Nacionālajā klasē trešais posms. Autošosejas disciplīna simboliski šoreiz tika noorganizēta saīsinātajā Biķernieku trases konfigurācijā, tautā sauktā arī par ovālu. Tur tieši pirms 44 gadiem ar skatītāju ovācijām un sportistu satraukuma saviļņojumu tika sagaidīts pirmais starts un finišs.
Autošosejas čempionāta Nacionālajā klasē 3. posms sastāvēja no diviem braucieniem pa „ovālu". Viena brauciena laikā sportisti noriņķoja 25 apļus, kopā katra brauciena laikā pārvarot 42,5 km. „Ovāla" izvēle trešajam posmam sagādāja patīkamu pārsteigumu skatītājiem, jo, pateicoties saīsinātajai trasei, autosportistu meistarībai, kā arī spēkratu spējām, no tribīnēm interesantus cīņas skatus bija iespējams vērot nepārtraukti. No sportistu viedokļa, braucieni „ovālā", bez garākām pārbraucienu taisnēm ir papildus pārbaude automašīnu tehniskajam stāvoklim un sportistu modrībai.
Trešā posma 1. brauciens sākās ar iepriekšējo posmu līderu – Kārļa Ņikiforova (VW Golf III) un Kristapa Mietuļa (BMW 320) cīņu, tomēr atšķirībā no iepriekšējiem posmiem, šoreiz trijnieka blicei agresīvu konkurenci sastādīja Jānis Ducmanis (Opel Astra), bet iepriekšējo posmu trešais spēcīgākais Mārtiņš Pope (BMW 320) šoreiz palika ceturtais. Pavisam kopā pirmajā braucienā startēja astoņi dalībnieki, tomēr otrā brauciena finiša taisni sasniedza tikai pieci.
Neskatoties uz šī gada jau ierasto vasaras svelmi, 31. jūlijā sacensībām metereoloģiskie apstākļi bija piemēroti - sausa trase un temperatūras rādītāja stabiņš sacensību dienā virs +25 grādiem tā arī neuzkāpa.
Pirmajā braucienā Kristapa Mietuļa BMW 320 piedzīvoja tehnikas problēmas. Pirmā posma sākumā Kristaps ātri vien izcīnīja otro pozīciju, bet, cīnoties ar sīvāko konkurentu Kārli Ņikiforovu par pirmo vietu, posma vidū saprata, ka auto karst un īsti neiet. Kristapa Mietuļa auto likstas nekavējās izmantot Jānis Ducmanis. Starp oranžo, Jāņa pilotēto Opel Astra automašīnu un Kristapa BMW 320 skatītājiem pavērās interesanta ātruma cīņa, kuras rezultātā tika nedaudz iebuktētas arī BMW 320 sānu durvis. Brauciena vidū Kristapa pelēkais BMW tehnisku iemeslu dēļ pāris apļus bija manāms pat piektajā pozīcijā. Tomēr neatlaidība un pareiza cīņas taktika ļāva Kristapam Mietulim pirmo braucienu finišēt kā trešajam, atpaliekot no līdera Kārļa Ņikiforova par 15,6 sekundēm. Jānis Ducmanis finiša taisni šķērsoja otrais, bet pirmajā braucienā uzvaru baudīja Kārlis Ņikiforovs.
Otrajā braucienā, neskatoties uz to, ka starta numurs paredzēja Kristapam uzsākt braukt no vidējām starta pozīcijām, ātri vien pelēkais BMW 320 nokļuva vadošajā trijniekā starp iepriekšējā brauciena līderiem Kārli Ņikiforovu un Jāni Ducmani. Brīžiem bamperi pie bampera pacīnoties ar Kārli Ņikiforovu, otro braucienu Kristaps Mietulis noslēdza kā pirmais, ar 5,4 sekunžu pārsvaru, atstājot Ņikiforovu otrajā vietā. Jānis Ducmanis šajā braucienā trešais.
Kopumā vērtējot, Latvijas autošosejas čempionāta 3. posms noslēdzies kā dinamisks, ar atsevišķiem tuvcīņas elementiem un sekojošiem rezultātiem - Kārlis Ņikiforovs -- pirmais, Kristaps Mietulis -- otrais un Jānis Ducmanis -- trešais. Iepriekšējo posmu bronzas kausa īpašnieks Mārtiņš Pope, neskatoties uz atraktīvu un ātru braukšanu, tā arī nespēja šajā posmā tikt pie godalgotām vietām, un šoreiz abos braucienos, kā arī posma kopvērtējumā saglabāja ceturto vietu.
Nākamais un šīs sezonas pēdējais posms notiks 18.-19. septembrī, kas arī noritēs Rīgā.