Kompāniju LDz Cargo, Pata AB un Gjensidige atbalstītās Skandi rallija komandas un Latvijas ātrākās ekipāžas – Ivara Vasaraudža un Pētera Spredža – uzdevums un vēlme bija uzvarēt šajā rallijā. Tieši tādēļ tā jau kopš rallija starta Liepājas centrā neatlaidīgi centās uzturēt lielu sacensību tempu un kopvērtējumā noturēties līderu pozīcijās kas, neskatoties uz nepārtrauktu igauņu ekipāžas – Georgs Gross un Raigo Molders – spiedienu un vairākkārtējiem mēģinājumiem apsteigt, tai ar savu Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili arī izdevās līdz pēdējam ātrumposmam. Rallija Kurzeme 2010 pēdējā ātrumposmā Mitsubishi Lancer WRC sporta automobilim radās tehniskas problēmas – pēkšņi pazuda elektrības padeve visiem automašīnas mezgliem. Šobrīd komandas mehāniķi un kompānijas MML Sports inženieri cenšas noskaidrot šī defekta iemeslu, kā arī tā saistību ar rallijā Mad-Croc Rally Estonia 2010 piedzīvotajām tehniskajām problēmām.
Ivars Vasaraudzis pēc rallija finiša neslēpj nedz gandarījumu, nedz vilšanos: "Man ir ļoti liels prieks par mūsu spraigo, ātro un diezgan vienlīdzīgo cīņu ar Georgu Grosu. Skatītājiem noteikti bija ko redzēt! Mums pašiem šī cīņa patiesi patika un likās ļoti interesanta. Patīkami pārsteidza, ka Gross ir kļuvis ātrs. Var redzēt, ka viņa ieguldījumi treniņos un testos ir atmaksājušies. Kurzemes rallija ātrumposmi, pateicoties lietum, bija ne tikai ātri, bet arī viltīgi. Pats kļūdījos divas reizes, izslīdot pārāk tālu līkuma ārmalā, taču kopumā savu sniegumu vērtēju kā ļoti labu. Protams, nepatīkami ir izstāties no rallija pēdējā ātrumposmā, jo sevišķi esot tik tuvu uzvarai, taču tehniskie sporta veidi ir neparedzami, un ar to ir jārēķinās."
Neskatoties uz dažādām kļūdām, Skandi rallija komandas otra ekipāža – Raimonds Kisiels un Arnis Ronis, kas startē ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, rallijā Kurzeme 2010 beidzot sasniedza sen kāroto rezultātu – ierindošanos līderu trijniekā kopvērtējumā. Šī ekipāža A plus klasē un rallija Kurzeme 2010 kopvērtējumā izcīnīja otro vietu.
"Ralliju uzsāku ar pamatīgu kļūdu, biju aizmirsis ieslēgt aktīvo diferenciāli un automātisko pārnesumu slēgšanas mehānismu. Šī kļūda mani izsita no līdzsvara, tāpēc pilsētas ātrumposmu veicu ļoti prātīgi un vairāk domāju par otrās dienas ātrumposmiem. Kļūdu gan pieļāvu arī otrajā dienā – pirmo reizi veicot Vecpils ātrumposmu, sagriezāmies un noslāpējām automašīnas dzinēju, taču atlikušajos kilometros centos atgūt zaudēto un to daļēji arī paveicu, finišējot ar piekto labāko rezultātu. Līdz rallija pēdējiem ātrumposmiem sapratu, ka varu apsteigt Andi Neikšānu, kurš šoreiz bija ātrākais N4 klases pilots, un to arī izdarīju. Šādu rezultātu es negaidīju. Viennozīmīgi, pateicoties pieredzei Igaunijas rallijā un nelieliem automašīnas mezglu regulējuma uzlabojumiem, mūsu ekipāžas temps ir kāpis. Man ir parādījusies pārliecība, ka varu uzrādīt konkurētspējīgu rezultātu, kā arī ir radusies vēlme cīnīties. Šobrīd esmu pārliecināts, ka varam braukt arī vēl ātrāk," savu rezultātu skaidro Raimonds Kisiels.
Īpašs rallija Kurzeme 2010 un Skandi komandas viesis bija trīskārtējais Lielbritānijas rallija čempions Marks Higinss, kurš kopā ar savu stūrmani Roriju Kenediju rallijā startēja ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Evolution X Group N rallija automobili. Šī ekipāža rallijā izcīnīja piekto vietu N4 klasē, finišējot kā ātrākā N4 ārvalstu ekipāža. Higinss jau rallija laikā atzina, ka Kurzeme 2010 ātrumposmi ir ļoti ātri un ka viņš negrasoties uzņemties neapdomīgu risku, braukt pārlieku ātri.
"Marka Higinsa rezultāts šajā rallijā apliecina profesionalitāti. Jau treniņos pamanīju viņa talantu – līdz šim vēl nebiju redzējis nevienu pilotu, kurš ātrumposmu spēj izbraukt desmit reizes pa vienu un to pašu – ideālo trajektoriju. Ņemot vērā, ka Higinss nepazīstamā rallijā startēja ar sev nepazīstamu sporta automašīnu, minūtes un nepilnu sešpadsmit sekunžu zaudējums ir uzskatāms par nelielu. Uzskatu, ka mūsu sportisti nedrīkst lielīties, ka ir uzvarējuši šādas zvaigznes, jo iepazīšanās laikā trasē ir strikti, ikdienas satiksmei neatbilstoši un nepamatoti ātruma ierobežojumi, kuri ārvalstu sportistiem traucē perfekti novērtēt trases konfigurāciju, kas savukārt liedz tiem droši braukt sacensību laikā. Tajā pašā laikā Latvijas sportisti šos klasiskos ātrumposmus zina gandrīz vai no galvas," komandas viesu rezultātu komentē Raimonds Kisiels.
Rallijā Kurzeme 2010, startējot Skandi rallija komandas sastāvā, savu debiju lielajā rallijā piedzīvoja Aleksandrs Novoselovs. Viņš kopā ar stūrmani Edgaru Svenci startēja ar kompānijas MML Sports sagatavotu Mitsubishi Evolution X Group N sporta automobili. Šis rallija debitants, kura treniņus pirms Kurzemes rallija vadīja trīskārtējais Anglijas čempions Marks Higinss, pēc rallija neslēpa prieku, ka ir sasniedzis finišu un ka nav ierindojies pēdējā vietā, kas viņaprāt ir labs sākums rallija pilota karjerai.
Plašāku informāciju par ralliju Kurzeme 2010 ir iespējams atrast mājas lapā www.autorally.lv, bet par Skandi rallija komandu – www.skandirallyteam.lv
Foto: Zigismunds Zālmanis (Nikon)