Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija „Latgale 2010" komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums -- www.autorally.lv, rallija „Latgale 2010" komisāru 14.09.2010. lēmums – www.laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.
N4 klasē pēc jauno čempionu Neikšāna/Dzirkala priekšlaicīgas noskaidrošanas rallijā „Latvija 2010" atliek uzzināt pārējo medaļu likteni. Uz otro vietu pretendē trīs ekipāžas – no troņa gāztie čempioni Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team), Vorobjovs/Zicāns (Vorobjovs Racing) un Māris Neikšāns/Raivis Jansons (LMT Rallija komanda). Punktu skaita ziņā nedaudz izdevīgākā pozīcijā ir Egle/Jerums, taču konkurentu nonākšana priekšā ekipāžai pēdējā sacīkstē var sudraba medaļas likteni lemt par labu citiem.
Neikšānam/Jansonam cerības uz otro vietu var sarūpēt uzvara un konkurentu vājš sniegums. Gan viens, gan otrs elements rallijā vienmēr ir iespējams. Tātad cīņa par medaļām būs spraiga.
A Plus klasē jānoskaidro Latvijas čempions, turklāt līdzjutēji šo cīņu jau uztver visai principiāli: pirmkārt, vai čempiontituls paliks Latvijā, vai arī to sagrābs lietuvieši. Otrkārt, vai Latvijas ātrākā rallija mašīna formāli būs WRC automobilis, vai tomēr tehnikas brīnumu punktu skaita ziņā izdosies apspēlēt kādam ar nedaudz vājāku tehniku.
Runa ir par Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Mitsubishi Lancer WRC, Skandi Auto Rallija komanda) un Roka un Ingas Lipeiķu cīņu par uzvaru A Plus kopvērtējumā. Pašlaik līderpozīcijā ir lietuvieši, jo Vasaraudzis/Spredzis nav startējuši visos sezonas posmos, turklāt cīņu saasināja Latvijas vadošās ekipāžas izstāšanās iepriekšējā posmā. Aprēķins gan ir salīdzinoši vienkāršs – ja Vasaraudzis/Spredzis uzvar rallijā „Latvija 2010", viņi kļūst par Latvijas čempioniem.
Interesanta cīņa arī par trešo vietu starp Raimondu Kisielu (Skandi Auto Rallija komanda) un Mārtiņu Svili/Aivi Aizsilnieku. Atmetot sliktākos rezultātus nedaudz priekšā atrodas Kisiels, taču pārsvars pār konkurentiem ir niecīgs.
2WD klasē ir gandrīz skaidrs, ka čempiontituls pametīs Latviju, jo no sekotājiem atrāvušies ir lietuvietis Roks Kvarciejus un igaunis Rolands Murakass. Abi ir līdzīgās pozīcijās čempiontitula dalīšanā, kas lielā mērā nozīmē – kurš pirmais pēdējā posmā, tas uzvarētājs.
Taču ir teorētiskas iespējas čempiontitulam palikt arī Latvijā. Ja abas ārzemju braucēju ekipāžas piedzīvo neveiksmi un negūst punktus, bet uzvaru izcīna Arago Motorsport vienība Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds, kas gan vēl nav pieteikusies sacīkstei, par čempioniem kļūtu latvieši. Tiesa, tieši Kvarciejus un Murakasa stabilitāte un prasme tikt līdz finišam ir viena no šīs sezonas panākumu atslēgām.
Kvarciejus un Murakass ir līderi arī Latvijas čempionāta Junioru ieskaitē. Tāpat kā Latvijas čempionāta iznākums, arī uzvara šajā vērtējumā atkarīga no pēdējā posma. Starp citu, līdz ar Latvijas čempionāta Junioru ieskaites cīņām rallijā „Latvija 2010" notiks arī pašas sacīkstes Junioru kausu dalīšana, turklāt ne tikai vienas ass piedziņas klasē, bet arī pilnpiedziņas vērtējumā. Šajā sakarā veidojas pāris labas sacīkšu intrigas, tāpēc rallija par „Latvija 2010" junioru kausa situāciju informēsim plašāk.
Arī Super 1600 kausa izcīņā vēl jānoskaidro labākā mazās motoru darba tilpuma kubatūras ekipāža. Pašlaik vadībā atrodas Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, kuram būs jācīnās ar Egilu un Māri Īlēm un Oskaru Lazi/Edgaru Ploni.
Vienīgais vērtējums, kurā viss kļuvis skaidrs, ir komandu ieskaite – LMT Rallija komanda pārliecinoši atrāvusies no saviem sekotājiem, priekšlaicīgi nodrošinot uzvaru komandu cīņās.