„Tā ir spēle, ko nevajag uztvert pārāk nopietni. Tas nav gada vislabākais auto, tas ir attiecīgās žūrijas spilgtākais iespaids šajā gadā”, uzsvēra Atis Jansons, konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētāja vietnieks, žurnālists un autospeciālists. Konkursa žūrijā, atšķirībā citām valstīm, kur to veido pārsvarā autožurnālisti, Latvijā ir pārstāvēti visdažādākajām profesijām un interešu grupām piederoši cilvēki – no ministra līdz studentam; autosportisti un biznesmeņi, dāmas un kungi, līdz ar to iespējams pietuvināties plašākas sabiedrības viedoklim Šie cilvēki, kopskaitā 50, vērtē pretendentus – automašīnas, ko konkursam piesaka autobūves uzņēmumu oficiālie pārstāvji Latvijā.
Protams, interesējāmies, kādēļ šim pasākumam tikai izvēlēta jaunā, plašākam sabiedrības lokam pagaidām nepazīstamā SCI autotrase. A.Jansons pastāstīja, ka iepriekšējos gados jaunie apvidus auto tika testēti vienā un tajā pašā vietā- Ādažu poligonā, līdz ar to jau bija iestājusies zināma rutīna – gribējies ko jaunu. SCI trases priekšrocības ir tās lieliskā atrašanās vieta netālu no Rīgas un blakus Siguldas šosejai, kā arī tās segums – smilts. „Smilšu trase tika izvēlēta kā vismazāk kaitīgā automašīnām. Dubļos var būt akmeņi, ūdens var būt pārāk dziļš, meža ir koki, bet tuksnesī nav nekā, kas varētu nopietni kaitēt mašīnām.”
Ņemot vērā to, ka SCI autotrase piedāvā ne tikai džipu un bagiju īri, lai pavizinātos, bet arī braukšanas apmācību, mums interesants bija arī pasākumā satiktā „Auto akadēmijas” pārstāvja Jāņa Štrausa viedoklis. Viņš pastāstīja, ka pagaidām par autobraukšanas prasmju uzlabošanu saviem darbiniekiem visvairāk interesējas dažādi uzņēmumi, bet arī cilvēki, kam auto vadīšana nav ikdienas darbs, labprāt pilnveido savas spējas akadēmijas piedāvātajās apmācībās.
J.Štrauss nenoliedza iespēju, ka „Auto akadēmijas” pasniedzēji savas nodarbības varētu vadīt arī SCI trasē un kādēļ gan tā nevarētu būt drošas braukšanas skola tieši bezceļiem paredzētiem auto?
Aprunājoties ar trases viesiem par karjera piedāvātajām iespējām, bija skaidrs, ka vislielāko piekrišanu ir izpelnījies „saldais ēdiens” – apvidus auto spēju testēšana, trasē šķērsojot nelielu dīķīti, kas izrādījās nemaz ne tik viegli veicams uzdevums- daži bija spiesti gaidīt palīgus, lai no tā izkļūtu. Arī smilšu kalnu pievarēšana bija sagādājusi pozitīvas emocijas un bija skaidrs – šie trases apmeklētāji vēl atgriezīsies Silciema karjerā, gan piedaloties korporatīvos pasākumos, gan ģimenes un draugu lokā vienkārši jautri un sportiski pavadot brīvdienas.
Foto: Fotoaģentūra 4rati