Ceturtdiena, 26.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Megija, Dainuvīte, Gija;

Lēbs, Elena un Citroën - pasaules čempioni*

SIA VEHO Citroën Importētājs Latvijā, 05.10.2010. 15:39

Tas bija ideāls scenārijs, taču to vajadzēja realizēt. Kad Sebastjens Lēbs un Daniels Elena apturēja savu Citroën C4 WRC Hāgenavas pilsētas rātsnama priekšā, viņi nupat bija izcīnījuši savu 60 uzvaru pasaules rallija čempionātā un nodrošinājuši sev septīto pasaules čempionu titulu. Līdzās sportiskajam sasniegumam, kas ir unikāls, Lēbs iekaroja vēl vairāk kā 300 000 vietējo skatītāju sirdis, kuri bija atnākuši paskatīties uz savu kaimiņu. Dani Sordo un Djego Valjeho otrā vieta palīdzēja Citroën Total World Rally team iegūt sesto pasaules čempionu titulu autoražotāju ieskaitē.
Lēbs, Elena un Citroën - pasaules čempioni*

Galerijas:

Pēc diviem gariem apļiem Francijas rallija trešā diena tika aizvadīta uz ziemeļiem no Strasbūras. Pēdējā aplī, bez servisa pārtraukuma, sportistiem bija jāveic divi ātrumposmi Bičē militārajā poligonā un divi ātrumposmi Hāgenavā, pilsētā, kurā Lēbs uzauga. Nākamais septiņkārtējais pasaules čempions bija dziļi aizkustināts par arvien pieaugošo skatītāju entuziasmu pārbrauciena ceļos no Strasbūras un Hāgenavu pirms pirmā pilsētas ātrumposma. „Cilvēki bija visur, uz ceļa un ātrumposmos. Tas bija ļoti aizkustinoši."

Arī Dani Sordo diena sākās emocionāli, taču cita iemesla dēļ. „Tas īsais ātrumposms nemaz nebija viegls, turklāt mana stenogramma nebija sastādīta precīzi. Nelielu uztraukumu dabūjām, kad atvienojās viens no ūdens caurules stiprinājumiem, bet mums izdevās to salabot."

Pārliecību par sevi Dani atguva, uzrādot ātrāko rezultātu Camp de Bitche ātrumposmā, apsteidzot pat Lēbu: „Mums nebija pieejami starpposmu rezultāti, līdz ar to bija grūti saprast, vai temps ir labs. Es biju diezgan pārsteigts, kad izrādījās, ka esam ātrākie." Lēbs atzinās, ka viņš esot braucis piesardzīgāk, lai saglabātu līderpozīciju: „Bez starpposmu rezultātiem mēs esam kā akli, bet es ātrajās ceļa sekcijās negribēju pieļaut ne vismazāko risku."

Pēc bezgalīgi ilgas sabīdīšanas pauzes Bičē organizatori nolēma atcelt otro šā ātrumposma izbraukšanas reizi caur militāro poligonu un rallijs līdz ar to beidzās Hāgenavas ielās. Pēc finiša līnijas šķērsošanas Lēbs ļāvās priekam, uzkāpjot uz sava C4 WRC jumta: „Mans pirmais pasaules čempiona tituls man vienmēr būs vislabākais, taču šim būs īpaša vieta manā sirdī. Mēs uzvarējām ļoti smagās sacīkstēs. Tas ir nepārspējami – šķērsot finiša līniju savās mājās, un tas ir neticami, redzēt te tik daudz cilvēku. Nedomāju, ka mēs jebkad esam redzējuši tik daudz skatītāju rallijā."

„Ir labi nonākt galā," piebilda tāpat aizkustinātais Lēba stūrmanis Daniels Elena. „Trase bija smaga, bet mums izdevās izvairīties no kļūdām un iegūt titulu gan sev, gan Citroën."

Plati smaidīja arī otrās vietas ieguvējs Dani Sordo: „Vispirms es vēlos apsveikt Sebu un Danielu, kuri šonedēļ atkal bija nepārspējami. Arī mums izdevās labs rallijs un mēs esam lepni, ka palīdzējām Citroën iegūt sesto pasaules čempionu titulu. Ceru, ka pēc pāris nedēļām savās mājās man veiksies tikpat labi."

Olivjē Kenels (Olivier Quesnel), Citroën Racin Team vadītājs, atklāj, cik lepns viņš ir par savu komandu un sportistiem: „Tas, ko šai nedēļas nogalē sasniedz Lēbs, ir neticami. Neviens nespēj iedomāties, kāds slogs bija uz viņa pleciem. Taču viņam izdevās par to nedomāt, koncentrējoties darbam un uzrādot ātrākos rezultātus. Lai kļūtu par pasaules čempionu, viņam pat nevajadzēja finišēt pirmajam, taču šis puisis ir dzimis uzvarētājs un neprot darīt savu darbu uz pusslodzi. Lēbs vēlreiz pierādīja, ka uz šo brīdi ir labākais braucējs pasaulē."

„Šī Citroën bija kārtējā vēsturiskā diena," piebilst Frederiks Banzē (Frederic Banzet), Citroën ģenerālmenedžeris. „Divi, turklāt pasaules čempionu titulu mums šeit, Francijā – tas ir vienkārši neticami! Šo rezultātu sasniedza labākā rallija komanda pasaulē. Es vēlos to veltīt visiem tiem, kas strādā Citroën Racing rūpnīcā Versaļā, kā arī partneriem, kas mums palīdzēja nokļūt līdz šīm uzvarām."

* rezultātu nepieciešams apstiprināt FIA.


Rallijs skaitļos

Ātrākais rezultāts ātrumposmos

1. diena – SS1- 4: Lēbs (Citroën C4) – SS5: Latvala (Ford Focus) – SS6: Lēns – SS7: Sordo (Citroën C4) – SS8: Latvala

2. diena – SS9: Lēbs – SS10: Sordo – SS11: Lēbs – SS12: Latvala – SS13: Ožjērs – SS14: Sordo – SS 15 un 16: P. Solbergs (Citroën C4)

3. diena – SS17: P. Solbergs – SS18: Sordo – SS19: atcelts – SS20: Latvala.

Labākie rādītāji: Lēbs – 7 atrākie laiki, Sordo un Latvala – pa 4 katram, P. Solbergam un Ožjēram – 1.

Līderi: no SS1 līdz SS20: Lēbs

Rallija oficiālie rezultāti:
1. Loeb / Elena Citroën C4 3:05:49.3s
2. Sordo / Vallejo Citroën C4 +35.7s
3. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +1m16.8s
4. Latvala / Anttila Ford Focus +1m29.3s
5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +3m43.8s
6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +11m55.9s
7. Villagra / Curletto Ford Focus +14m15.4s
8. Wilson / Martin Ford Focus +14m26.9s
9. H. Solberg / Prevot Ford Fiesta +16m48.9s
10. Sandell / Axelsson Škoda Fabia +17m12.3s

Papildus informācija http://www.citroen-wrc.com/en

CITROËN Importētāja SIA VEHO valdes priekšsēdētājs Raimonds Dūda stāsta: Šī diena ir vēsturiska visiem CITROËN faniem un cienītājiem. CITROËN tehnoloģijas ir sasniegušas jaunu virsotni – seši pasaules čempionu tituli ražotāju ieskaitē, septiņi pasaules čempiona tituli un 60 uzvarēti ralliji Lēbam un Elenam.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV