Pirms pēdējās sacīkstes vēl joprojām četri braucēji pretendēja uz čempiona titulu, taču vislabākās izredzes to izcīnīt bija Mančinskim un Tobiasam, kurus šķīra vien 4 punkti. Pēdējais posms vairākas reizes tika pārcelts strauji uznākušās ziemas dēļ, taču uz sestdienu trase un karti bija gatavi ziemas sacīkstei. Vēl intriģējošāku notikumu gaitu sezonas izšķirošajiem notikumiem nevarētu izdomāt.
Jau pirmajā kvalifikācijas sesijā bija redzams, ka Lauris Rozenvalds diez vai spēs pacelties augstāk par savu trešo vietu kopvērtējumā, pārāk labi neveicās arī Raivim Kirilovam, kuram, lai kļūtu par čempionu bija jācer uz brīnumu, toties gan Mančinskis, gan Tobiass izskatījās spēcīgi un stabili pretendenti uz finālu.
Otrajā kvalifikācijas sesijā savas izredzes uz titulu pilnībā noraka Lauris Rozenvalds, kurš kvalificējās sev netipiskajā 18.vietā startam D finālā. Kirilovs otrajā kvalifikācijā jau bija ātrāks un iekļuva B finālā. Pavisam negaidīti savu pirmo pole postion Elites līgā izcīnīja Ingus Grasmanis, tāpat negaidīti augstajā trešajā vietā kvalificējās labākais debitants Jānis Strauss un līdz ar to Tobiass palika ārpus fināla – uz B fināla pirmās starta vietas. Mančinskis kvalificējās otrais. Finālā vēl iekļuva arī Ivars Strencis un Mārtiņš Sestulis, kuru šogad uz ledus un sniega vēl neviens nebija pārspējis.
Sacīkstē D finālā uzvarēja Uldis Galdiņš, bet turpat netālu finišēja arī Rozenvalds – abi savus konkurentus apdzina par apli. C finālā ar ļoti stabilu braukšanu vietu B finālā izcīnīja vēl viens ziemas meistars Zintis Grandbergs, aiz viņa finišēja Galdiņš, bet trešais Jānis Strencis. Tomēr visātrākais bija Mikus Narvils, kuru pievīla vairākas kļūdas – Narvilam arī visas sacīkstes ātrākais aplis.
B finālā Tobiass izdarīja to ko vajadzēja – uzvarēja, kaut gan pašās sacīkstes beigās savu braukšanas stilu uz Kandavas trases ledus nedaudz pamainīja Kirilovs un gandrīz Dāvi panāca. Trešais braucienā finišēja Grandbergs.
Finālā no starta kā pirmais aizbrauca Grasmanis, viņam pa pēdām Mančinskis, bet jau pēc viena apļa uz trešo vietu pacēlās Tobiass. Ceturtajā aplī Dāvis apdzina arī Danielu. Ar to Dāvim nepietika, bija nepieciešams par katru cenu uzvarēt un cerēt, ka Daniels nespēs pakāpties augstāk par trešo vietu. Drīz vien Tobiass noķēra arī Grasmani un pēc dažu apļu interesantas cīņas izvirzījās sacīkstes vadībā. Likās, ka viss notiek pēc Dāvja scenārija un vairs tikai pieci apļi šķir viņu no otrā čempiona titula, taču pavisam citādas domas bija Danielam, kurš tomēr spēja saņemties, panākt Grasmani un pirmspēdējā aplī arī viņu apdzīt. Ar otro vietu bija pietiekami, lai Mančinskis kļūtu par 2010.gada Openkart čempionu. Lai arī Tobiass izdarīja praktiski visu iespējamo un arī neiespējamo un aizvadīja vienu no savām labākajām sacīkstēm, ar to nepietika, lai kļūtu par pirmo divkārtējo čempionu. Trešais finišēja Grasmanis, kurš kopvērtējumā kļuva par vienīgo braucēju, kurš abās līgās finišēja pirmajā pieciniekā. Ļoti labu rezultātu sasniedza labākais debitants Strauss, kurš finišēja ceturtais, aiz viņa Ivars Strencis, bet Sestulis palika sestajā vietā.
Openkart sezona gandrīz ir galā, atlikusi vairs tikai viena īpaša sacīkste - Kausa izcīņa, kas notiks janvāra sākumā, tad abu līgu labākie braucēji pēc īpaša formāta cīnīsies par Openkart ceļojošo kausu, bet jau februārī sāksies nākamā nu jau piektā Openkart sezona.
Elites līgas kopvērtējums
1 Dāvis Tobiass 497
2 Daniels Mančinskis 497
3 Lauris Rozenvalds 473
4 Raivis Kirilovs 467
5 Ingus Grasmanis 404
6 Mikus Narvils 392
7 Ivars Strencis 368
8 Juris Pavlovičs 367
9 Zintis Grandbergs 367
10 Uldis Galdiņš 363
Openkart čempioni
2007 Aigars Valukevics
2008 Artūrs Eversons
2009 Dāvis Tobiass
2010 Daniels Mančinskis
Par Openkart
Openkart sacensības notiek trasēs, kurās tiek piedāvāts īres kartings, līdz ar to sacensības ir pieejamas ikvienam interesentam. Openkart ir finansiāli vispieejamākās autosporta sacensības pēc „arrive and drive" (ierodies un brauc) principa, iepriekšēja pieredze autosportā nav nepieciešama, turklāt nepastāv saikne starp rezultātu un ieguldīto naudu. Sacensības notiek ar drošiem speciāli īrei ražotiem gokartiem. Openkart sacensībās laipni gaidīts ir ikviens autosporta cienītājs, kuram ir vēlme sacensties ar citiem entuziastiem.
Openkart sacensības notiek kartinga trasēs un hallēs, kur ir publiski pieejams īres kartinga pakalpojums. Latvijā tādas vietas ir Swedbank kartodroms Kandavā, Sporta komplekss 333 pie Rīgas apvedceļa, GoPlanet izklaides centrs un Ātruma Cilts kartinga halle Rīgā, kartinga trase Rullītis Jelgavā.