3.posma tematika bija bezceļu izbraukšana ar Nissan pilnpiedziņas džipiem. Raidījums tika filmēts sporta centra "Inčukalns" bezceļa trasē (smilšu karjerās). Kā jau iepriekš minējām, posma filmēšana notika dienas gaismā, un pateicoties burvīgajiem laika apstākļiem, aina uz TV ekrāniem šoreiz izskatījās jau daudz skatāmākā nekā iepriekš.
Kā ierasts, pirmie trasē devās rallistu “audzēkņi”, kuru uzdevums bija pēc iespējas sekmīgāk, t.i., nenogāžot trasē noliktos konusus, izbraukt posmu ar iespējami labāku laika rezultātu.
Iespējams, ņemot vērā skatītāju neapmierinātību par iepriekšējos raidījumos demonstrēto žūrijas ietekmi uz dalībnieku rezultātiem, šoreiz noteicošais faktors bija laika kontrole. Šo izmaiņu šova scenārijā varētu uzskatīt par vienu no plusiem, taču, iespējams, šī raidījuma tematikā, žūrijai tomēr vajadzēja piešķirt kādu nozīmi, jo ja sacensība ir uz laiku un pie tam tā notiek karjerās, kur trases segums ir smiltis, tad loģiski, ka nebūtu korekti par galveno kritēriju izvirzīt laika kontroli. Ir taču pašsaprotami, ka pirmajiem numuriem ir daudz lielākas priekšrocības, nekā tiem, kas piemēram, startē devītie pilnīgi izdangātā segumā. Protams, jūs teiksiet, ka šis sportiskais princips pastāv arī īstajā rallijā, tomēr “Rallija Zvaigznes” nav sacensības, bet šovs...
Lai kā arī nebūtu, bet emocijas gan pozitīvas, gan negatīvas filmēšanas dienā neiztrūka. Beidzot arī starp “audzēkņiem” jeb sauktajām zvaigznēm un rallistiem ir parādījies īsts kontakts un jebkurš no dalībniekiem bija dziļi ieinteresēts vērot konkurentu uzrādītos laikus.
Kā ierasts, starp “audzēkņiem” labāko laiku trasē atkal uzrādīja Vorobjova “pilots” Kristaps Valters, kurš tuvāko sekotāju apsteidza par 5 sekundēm. Kā vēlāk izrādījās, Valtera laiks bija ātrāks arī par dažu labu rallija braucēju, kas ne velti norāda, ka viņa skolotājs ir šīs sezonas Latvijas čempions rallijā Jānis Vorobjovs. Otrie un trešie labākie šajā sacīkstē ar vienādu rezultātu bija Oga Rajecka un Sandijs Semjonovs.
Kā pārsteigums, šovā tika pieteiktas sacensības starp pašiem rallistiem. Sākotnējā ideja balstījās uz to, ka rallistiem šajās pašās karjerās būs jāveic cits ātrumposms ar finišu cauri ūdens krātuvei. Arī auto bija sagatavots cits – 1957.gadā ražotais Nissan sporta džips. Par laimi šī ideja izgāzās jau pēc pirmā dalībnieka Arta Štrausa finiša, jo Nissan džipam tika pārsists radiators. Protams, žēl, ka auto tehnika pievīla šova veidotāju ieceres, jo skats kāds bija vērojams, kad džips izbrauc ūdenskrātuvi bija visai iespaidīgs, tomēr izvēlētā alternatīva atgrieza intrigu – rallisti sacentās tajā pašā trasē ar to pašu Nissanu, kur viņu audzēkņi – rezultātā uzreiz bija iespējams salīdzināt, par cik tad pieredzējušo sportistu meistarība ir pārāka pār iesācējiem.
Jāatzīst tas tiešām bija interesanti, jo, piemēram, Anda Neikšāna, kā arī Šimkusa un Štrausa uzrādītie laiki bija sliktāki nekā Kristapam Valteram, bet kā minēju, trases apstākļi visiem nebija vienādi, tomēr šie rezultāti pārsteidza...
Jāpiemin, ka par alternatīvu izvēlētais ielas Nissans arī neizturēja sportistu braukšanas stilu un pēdējiem trīs startējošajiem dalībniekiem trasē bija jādodas ar saremontēto sporta džipu, kas atkal neļāva objektīvi salīdzināt laika starpības starp rallistiem. Interesanti, ka Vorobjovs ar sporta džipu startēja pēdējais un audzēkni Valteru spēja apsteigt tikai par divām sekundēm, bet kā vēlāk izrādījās arī pie šīs laika starpības bija vainojams sporta džipa tehniskais stāvoklis, jo pēc Vorobjova teiktā, trasē nebija iespējams pārslēgties uz trešo ātrumu. Jautri – šai sērijai varētu dot nosaukumu: Vai džips izturēs Zvaigzni?
Rezultātā pirmo vietu ar pārliecinoši labāko laiku šajā posmā ieguva Egils Īle (1.26) un Olga Rajecka (1.38). Otrie Jānis Vorobjovs (1.31) un Kristaps Valters (1.33), bet trijnieku noslēdza Andis Neikšāns (1.35) un Milena Gulbe (1.40).
Šovi » Rallija Zvaigzne
Šovu “Rallija Zvaigzne” pamet Ladybird un Artis Štrauss
Jānis Dzērve, 28.10.2007. 12:15 | komentāri (19)
Žaklīnas Cinkovskas producētais šovs “Rallija Zvaigzne”, sestdien LTV 1 kanālā, visus automīļu fanus iepazīstināja ar savu trešo raidījumu, kurš atšķirībā no pirmajiem diviem posmiem, šoreiz bija patiesāk tuvināts tai idejai, ko rallija līdzjutēji bija gaidījuši jau pašā sākumā. Neskatoties uz to, ka raidījums tika filmēts gan dienas gaismā, gan daudz ekstremālākos apstākļos kā iepriekš, gan arī beidzot tajā savas braukšanas prasmes varēja pierādīt paši rallisti, šovu tomēr kādam nācās atstāt. Šoreiz jau izkritušajiem Dāvidam un Šimkusam pievienojās dziedātāja Ladybird un N3 klases braucējs Artis Štrauss.
Lasi vēl...