„Lai sacensības būtu interesantas, kā sportistiem, tā skatītājiem, „Ēdoles Pavasara" organizatori ir parūpējušies par kādu īpašu pārsteigumu: pirmo reizi piedzīvojumu enduro čempionāts tiks organizēts kopā ar Latvijas Automobiļu Federācijas Trofi Reida čempionāta posmu Kurland Trophy 2011,'' skaidro Latvijas Motosporta federācijas (LaMSF) enduro komisijas pārstāvis un sacensību organizators Mārtiņš Sils.
„Drošības apsvērumu dēļ katram čempionātam būs sava trase, bet vairākos trases posmos dienas gaitā pamīšus varēs redzēt abu sporta veidu pārstāvjus," saka sacensību organizators. Sacensību centrs ir izvietots viesu namā Pinka ~2km no Ēdoles Pinkas ezera krastā. Šeit notiks reģistrācija, būs pieejama stāvvieta automašīnām, tiks dota norāde uz starta vietu, kā arī šeit paredzēts finišs un citas aktivitātes.
Sestdien visu tehnisko vienību starts Ēdoles centrā paredzēts no 9:00 līdz 12:00, 10:30 – 12:00 starts tiks dots TR1 kategorijas automašīnām Dubļu aplī, 12:00 – 15:00 starts tūrisma 4x4 automašīnām un visa veida moto tehnikām, savukārt 15:00 – 20:00 startēs OPEN, TR2, TR3 kategorijas. Savukārt svētdien 08:00 – 09:30 startēs vairāk kā 25 sporta kvadraciklu (ATV) un Moto, 09:30 – 11:30 startēs Dubļu Ērgļa klases automašīnas, 11:30 – 13:00 starts sporta kvadracikliem (ATV) un Moto, 13:00 – 15:00 starts Dubļu Ērgļa klases automašīnām.
„Kopumā Off-road festivālā paredzēts piedzīvojumu enduro posms ar vairākiem speciālajiem uzdevumiem un Trofi Reids ar braukšanu pēc leģendas un pa lineāru maršrutu, braukšanu pa dubļu apli uz laiku, triāls smilšu karjerā un vēl daudz kas cits" tā LaMSF enduro komisijas pārstāvis Mārtiņš Sils.
Līdz ar jaunās sezonas atnākšanu ir notikušas vairākas izmaiņas piedzīvojumu enduro nolikumā un klašu iedalījumā. Sākot jau ar pirmo posmu, braucējiem būs iespēja izvēlēties, kurās klasēs startēt: Latvijas čempionāta ieskaitē Sporta M (ar solo motocikliem) vai Sporta K (ar kvadracikliem) klasēs. LaMSF Kausa izcīņas ieskaitē Hobiju klasē (solo motocikli un kvadracikli kopā), Iesācēju vai Velo klasēs.
Ēdoles posma organizators Mārtiņš Sils sacensību apvidu raksturoja kā klasisku Kurzemes ainavu ar masīviem priežu un egļu siliem, kas mijas ar purvainām pļavām un smilšu pauguriem. Speciālo uzdevumu paredzēts organizēt no Ēdoles netālajā grants karjerā, kurā tiks izveidota interesanta un gana sarežģīta trase. Pie tam trase tiks veidota tā, lai to spētu izbraukt arī Trofi Reida dalībnieki ar automašīnām, kuriem tas būs viens no triāla posmiem.
Latvijas Motosporta federācija (LaMSF) skaidro, ka piedzīvojumu enduro ir komandu sacīkstes, kurās piedalās sportisti ar dažāda veida tehniku – motocikliem, kvadracikliem, mopēdiem un velosipēdiem. Sacīkstes notiek brīvā dabā, organizatoru noteiktā apvidū, bez marķētas trases. Sacīkšu pamatā ir sportistu orientēšanās apvidū, kartē atzīmētu punktu meklēšana, sarežģītu un fiziski smagu šķēršļu pārvarēšana. Sacīkstes norisinās 6-24 stundu garumā.
Detalizētāka informācija par Latvijas čempionāta piedzīvojumu enduro norisi un nolikums ar precīzu dienas kārtību atrodams LaMSF enduro komisijas mājas lapā www.endurosports.lv un sacensību organizatoru Moto Piedzīvojumu kluba ,,apPasaule'' mājas lapā www.appasaule.lv Arī reģistrēšanās piedzīvojumu enduro čempionātam notiek caur „apPasaules" mājas lapu.