Pieckārtējais Latvijas čempions atgriežas ar pjedestālu
"Latvijas autosporta meistars" deviņu sezonu laikā par Latvijas čempionu kļuvis piecas reizes un vienreiz pabijis arī Baltijas čempiona godā. 2010. gada sezonu Latvijas vadošais kartinga meistars izlaida un iejutās trenera ampluā, taču ziemas laikā atkal tika iegādāts kartings, tiesa, pagaidām lietots, ar ko Henrijs Grūbe arī startēja sporta kompleksā "333" notikušajos mačos. Skatītāju vidū "RotaxMax DD2" klases cīņas pat tika nodēvētas par "mazo Eiropas čempionātu" un tas liecina, cik spēcīga bija konkurence.
"Lai gan laika ziņās prognozēja, ka iespējams lietus, sacensību dienā laiks bija saulains un nekas par to neliecināja," par piedzīvoto pirmajās sezonas sacīkstēs stāsta Henrijs. "Tas nozīmēja, ka man tik tīkamie lietus apstākļi šoreiz nepalīdzēs. Es domāju, ka visiem bija skaidrs - nekādas dāvanas todien nebūs, par ko liecināja jau kvalifikācijas rezultāti - četri braucēji vienā sekundes desmitdaļā!"
Sacensībās piedalījās arī šī gada pirmā Eiropas čempionāta posma uzvarētājs Simas Juodviršis no Lietuvas, kurš tad arī kļuva par uzvarētāju gan priekšfinālā, gan finālā.
Grūbe priekšfinālā ierindojās ceturtajā vietā, taču trijnieks norakstāms uz nepilnībām regulējumos: "Startējot ceturtais, pusfinālā arī finišēju ceturtajā vietā, taču bija skaidrs, ka varam vairāk, jo tehnikas regulējumu meklējumi vēl tikai turpinājās. Kā vēlāk atklājās, pusfinālā nemaz nebraucu ar pilnībā nospiestu gāzes pedāli..."
Finālā cīņa bija jo īpaši spraiga un Henrijs Grūbe pat spēja nokļūt vadībā, ko gan noturēt līdz finišam neizdevās un rezultātā trešā vieta, kas, ņemot vērā šī brīža ierobežotās tehniskās iespējas, ir ļoti labs sasniegums atgriešanās sacīkstēs.
"Finālā pēc laba starta aizbraucu kā trešais, bet ātri izdevās tikt garām tobrīd otrajā pozīcijā braucošajam Lapiņam un jau pēc brīža kļūdījās pusfināla uzvarētājs Juodviršis, kas man deva iespēju izvirzīties vadībā," ar gandarījumu atceras Grūbe. "Tad sākās vairākas savstarpējas apdzīšanas un pozīciju maiņas. Finišā trešā vieta, kas šajā konkurencē un pie pašreizējā tehniskā stāvokļa pat liek smaidīt. Arī apļa laiki liecina, ka esmu turpat un aizmugurē palika vairāki stipri braucēji."
"RotaxMax DD2" klases fināls
1. Simas Juodviršis / LTU (RKV Racing) 16 apļi
2. Mārtiņš Lapiņš / LAT (RKV Racing) +0.427s
3. Henrijs Grūbe / LAT (Steinerts RT) +4.283s
4. Kenneth Hildebrand / EST (AGS Racing) +4.623s
5. Georg Vann / EST (R24 Motorsport) +7.156s
6. Tonis Liigman / EST (Max Racing) +8.009s
7. Konstantīns Calko / LAT (Kika Motorsport) +13.540s
8. Mihkel Maltna / EST (AIX Racing Team) +14.275s
9. Oskars Saltums / LAT (JTSVC) +14.805s
10. Haralds Garkaklis / LAT (MRG Racing) +16.347s
Lai uzvarētu, nepieciešams jauns kartings
Šogad Henrijs Grūbe ieplānojis piedalīties visos Latvijas čempionāta posmos un varbūt arī būs redzams visās Baltijas čempionāta sacīkstēs. Sezonas beigās ir cerība aizbraukt uz kādu no Eiropas čempionāta posmiem, taču rūpju būs gana arī tepat Latvijā.
"Ņemot vērā, ka šosezon manā klasē ir ļoti stiprs, Eiropas līmeņa braucēju sastāvs, ar steigu jāmeklē konkurētspējīgāka tehnika," uzsver Henrijs, kurš pērn piedalījās tikai vienās kartinga sacīkstēs un pilnvērtīgi nav braucis kopš 2009. gada. "Arī otrajā posmā, kas pēc divām nedēļām notiks Kandavā, visticamāk startēs lielākā daļa no Baltijas valstu vadošajiem braucējiem. Šosezon būs ko redzēt!"
Nākotnes plānos - kāda no lielajām autosporta kategorijām
Henrijam Grūbem šobrīd ir 23 gadi un ar braukšanu kartingā sportists nodarbojas jau aptuveni desmit sezonas. Sportists nenoliedz, ka varētu startēt arī citā autosporta kategorijā, taču visu nosaka finansiālais atbalsts. Šogad Grūbes profesionālo karjeru atbalsta Apdrošināšanas sabiedrība "BTA" SE, un fiziski sezonai sagatavoties palīdzēja sporta klubs "Veselības Fabrika".
"Protams, mani atbalsta arī mana ģimene un komanda, tādēļ paldies visiem par iespēju atkal doties trasē," saka Henrijs. "Visu nosaka starpsezonas panākumi sponsoru piesaistē. Tiek apsvērti arī varianti nomainīt tehniku un pabraukt uz lielākiem riteņiem... Līdz šim izvēli ir noteicis faktors, ka kartings tomēr ir lētākais no autosporta veidiem un ar to ir iespējams aizbraukt tālāk par Biķernieku trasi."
Ar Henriju Grūbi personīgi var sazināties:
Twitter: http://twitter.com/#!/HenrijsGrube
Facebook: http://www.facebook.com/henrijs.grube
Draugiem.lv: http://www.draugiem.lv/user/979276/