Trases īpašnieks un vienlaicīgi komandas „MX4 Dobele" vadītājs Māris Sniķers pastāstīja par izmaiņām Dobeles trasē, kur jau pēc 6 dienām cīņā par ieskaites punktiem dosies „Battery Superkauss" sportisti.
Lielākās un grandiozākās izmaiņas Ceļa Ēzeļu trasē saistītas ar starta vietu. Šogad starts ir pilnīgi citā vietā un izveidots, ievērojot visus starptautiskos noteikumus – 80 metrus gara taisne un 90 grādu līkums pa kreisi. Vietā, kur iepriekš bija starta vieta, šogad ir izveidots jauns stāvlaukums, kur sportistiem būs pieejams liels, grantēts laukums automašīnu novietošanai. Uz nākamo gadu šo laukumu plānots apaudzēt ar zālāju, lai, kā pats Māris saka, „būtu pavisam smuki".
Šogad trasē ir nedaudz uzlabota viļņu sekcija – tā ir pagarināta un nedaudz arī pašu viļņu konfigurācija pamainīta, tādējādi padarot šo sekciju sarežģītāku, lai Pro klašu braucēji varētu izpausties.
Trasē ir paaugstināts tā saucamais „Rock Star" tramplīns jeb lēciens pret kalnu. „Iepriekš redzējām, ka gandrīz visiem sportistiem šeit ir liela rezerve, tādēļ pacēlām lēcienu par kādu metru augstāk. Iespējams, uz trešajiem braucieniem kādai daļai sportistu šeit varētu rasties grūtības," skaidro Māris.
Attiecībā uz trases sagumu, mācoties no „Kandavas pieredzes", Ceļa Ēzeļu trase pirms sacensībām tiks uzirdināta un nolaistīta pietiekamā daudzumā, lai pie saulainiem laika apstākļiem trase sacensību laikā, iespējams, vienu reizi būtu jānolaista. Tādējādi kvalifikācijas braucieni notiktu nelielos dubļos, un sacensību laikā segums būtu kvalitatīvs un braukšanai piemērots.
Jautāts par rezultātu prognozēm Dobeles cietā seguma trasē MX Pro klasē, Māris norāda, ka, viņaprāt, Mārtiņš Aleksandrovičs spēs uzrādīt labākus rezultātus kā Kandavā, jo Dobeles trasē ir jābrauc agresīvi, kas viņam padodas. Viņaprāt, Lauris Freibergs varētu pierādīt „vecā rūdījuma" pārākumu attiecībā pret saviem jaunākajiem konkurentiem. „Kaut gan daudz izšķirs starts, kur varētu izpausties Līvs un Ivanovs, mūsu startu meistari, jo starta taisne nav pārāk gara un daudz ko noteiks kvalifikācijas rezultāti, un attiecīgi pēc tam izvēlētā vieta pie starta barjeras," prognozē Māris.
Tiekamies 26.jūnijā Dobelē! „Kopējā trases teritorija ir 32 hektāri, tā kā – vietas pietiks visiem – gan sportistiem, gan skatītāju tūkstošiem," rezumē Māris Sniķers.
„Battery Superkauss" 2011.gada reklāma:
Ceļa Ēzeļu trase 1997.gadā:
www.superkauss.lv
www.twitter.com/superkauss
Foto autors Uldis Dobelis