„Šogad tradicionālajam Mangaļsalas posmam jauns organizators – Triāla klubs Karters. Tādēļ īpaši tika padomāts par kādām pārmaiņām un vēsmām sacensību dienas kārtībā" iesāk viens no sacensību organizatoriem Kaspars Kuļikovs. „Sacensību datumu esam īpaši pakārtojuši Rīgas 810.gada jubilejas svētkiem, kad pilsētā notiks daudz sporta un kultūras pasākumi, kas triālistiem no citiem Latvijas reģioniem un ārzemju visiem dos iespēju sestdienas vakarā izbaudīt Rīgas svētku piedāvātās iespējas. Īpašs pārsteigums no organizatora sadarbībā ar ēdināšanas uzņēmumu Lido būs sacensību pirmās dienas apbalvošana Lido Atpūtas centrā Krasta ielā, kur paralēli debesīs virs Daugavas akvatorijas starp Salu un Dienvidu tiltu notiks starptautiskās aero sacensības augstākajā pilotāžā „Elite Aerobatic Formula Riga 2011". Elite Aerobatic Formula ir īpašas gaisa akrobātikas jeb aerobātikas sacensības, kurās piedalās labākie no profesionālajiem pasaules pilotiem. Īsi pirms triāla sacensību apbalvošanas notiks Elite Aerobatic Formula sacensību 2.daļa, paraugdemonstrējumi un noslēguma ceremonija. Tā būs lieliska iespēja visiem triālistiem vienkopus noskatīties šo aizraujošo lidaparātu šovu."
Pēc aizvadītiem trijiem Baltijas čempionāta posmiem (pēdējais notika 13.augustā Ozolnieku novadā, Garozā Priežkalnu triāla trasē) vadībā spēcīgākajās moto un velo grupās izvirzās latvieši. Moto Baltijas čempionāta kopvērtējumā vadībā ir Andris Grīnfelds (Agasrka TK, Jelgava) ar 54 punktiem, otrais Agris Kibars (AKA Team, Rīga) ar 41 punktu, trešais Renārs Agarskis (arī Agarska TK, Jelgava) ar 37 punktiem. Velo Baltijas čempionāta kopvērtējumā stabils līderis Ansis Dermaks no Usmas (Karters) ar 57 punktiem, otrais – jaunais un talantīgais Valters Smiltāns no Kuldīgas (Karters) ar 47 punktiem, kurš Igaunijā pierādīja, ka spēj apbraukt Ansis Dermaku un meistarības ziņā ir ļoti izaudzis, savukārt šobrīd tikai trešais Karters skolas līderis no Ugāles Kristaps Skudra (Karters).
Šobrīd Igaunijas motosportisti vairāk dominē D klasēs, kur braucēju meistarība un trases atbilst vairāk iesācēju līmenim. Tomēr neskaties uz to, Igaunijas sportisti pēdējo divu gadu laikā spējuši divkāršoties skaita ziņā un apsteigt kopvērtējumā spēcīgāko Latvijas komandu Agarsksa Triāla klubu, apsteidzot to par 13 punktiem. Līdz ar to Mangaļsalas posms Rīgā šo sestdien pulcēs gana daudz Igaunijas un Latvijas triālistus, lai priekšpēdējā sezonas posmā katrs varētu iegūt pēc iespējas vairāk vērtīgos punktus komandām un valstu vērtējumos. Vadībā šobrīd atrodas Igaunijas motoklubs MK Panter.
Sacensību organizatori uz Mangaļsalu aicina arī visus enduro, apvidus motokrosa kā arī citu motosporta veida pārstāvjus dalībai speciāli izveidotajā klasē – Free. No angļu valodas tulkojumā Free ir „Brīvā" klase dalībniekiem bez vecuma ierobežojuma ar krosa, ceļa, enduro u.c. veida motocikliem (izņemot ar triāla motocikliem), kur īpaši vienkārši izveidotā trasē jāveic brauciens atbilstoši triāla principam – izbraukt marķētās trases – 9 dažādas sekcijas, cenšoties iegūt pēc iespējas mazāk soda punktus. Soda punktus piešķir par katru kājas, rokas vai citas ķermeņa daļas pieskārienu zemei vai citam šķērslim trasē. Uzvar dalībnieks, kurš spēs trasi veikt „vistīrāk" ar vismazāk savāktiem soda punktiem.
„Ideja par šāda „Brīvās" klases izveidošanu bija pavisam vienkārša – radīt iespēju citiem motosporta veida pārstāvjiem piedalīties triāla sacensībās, lai motobraucēji vienkāršā un primitīvā iesācēju līmenī varētu attīstīt savu līdzsvaru un koordināciju uz motocikla, papildināt savas praktiskās iemaņas braukt ar motociklu pa slidenākām, šaurākām, nelīdzenākām u.tml. virsmām. Arī šādās triāla iesācēju klasēs ar jebkādu motociklu, motorolleru vai mopēdu ir iespēja iemācīties labāk un pareizāk pārvaldīt un izjust sava spēkrata motoru, precīzāk kontrolēt priekšējās un aizmugurējās bremzes, trenēt līdzsvaru. Dalība šādā klasē būs kā Drošas braukšanas un motocikla pārvaldīšanas skola ne tikai citiem motosporta veida pārstāvjiem, bet arī jebkuram citam, kurš ikdienā izmanto motorizēto divriteni" īsumā par „Brīvās" klases esamību triāla sacensībās komentē sacensību organizators Kaspars Kuļikovs.
Šobrīd šajā klasē startē jau vairāki Igaunijas enduro braucēji, kuri brauc treniņa nolūkos ar saviem sacīkšu enduro motocikliem. Dalība šajā klasē par īpaši pievilcīgu un simbolisku maksu – 5 LVL. Kā arī visiem dalībniekiem nepieciešama LaMSF sportista izsniegta licence, ko varēs iegādāties par 5 LVL sacensību vietā. Tiem kam ir LaMSF gada sportista licence – derēs no jebkura sporta veida – Enduro, Motokross un pārējās.
Atgādinām, ka triāls ir viens no motosporta un velosporta veidiem, kur sportisti ar speciāli aprīkotu motociklu/velosipēdu veic braucienu dažādās sarežģītu šķēršļu – kalnainās, akmeņainās u.c. apvidus trasēs, kā dabīgos, tā mākslīgos šķēršļos, cenšoties pēc iespējams mazāk pielikt kāju vai cita ķermeņa daļu pie zemes vai kāda cita objekta virsmas, tādējādi neiegūstot soda punktus. Uzvarētājs tiek noteikts pēc principa – kam mazāk soda punktu. Triālā piedalās visa vecuma sportisti – sākot no 4 gadu vecuma bērniem iesācēju, ekspertu un elites sarežģītības klasēs līdz 60 un vairāk gadiem senioru un veterānu klasēs.
Rīgas sacensību dienas kārtība:
Sestdien, 20.augusts
- Reģistrācija un tehniskā kontrole 9:00 - 10:00
- Dalībnieku sanāksme – 10:30
- Pirmā dalībnieka starts – 11:00 (kontrollaiks katram sportistam 4,5h, startē ar 1 min intervālu)
- Dalībnieku pulcēšanās Lido Atpūtas centrā Krasta ielā 76 - no 17:30
- Avio sacensību 2.daļas gaisa akrobātikā apskate 17.30 - 19.00
- Avio Freestyle paraugdemonstrējumu apskate 19.00 - 19.30
- Mangaļsalas BČ posma uzvarētāju apbalvošana Lido Atpūtas centra estrādē plkst. 20:30
Svētdien, 21.augusts
Reģistrācija un tehniskā kontrole 9:00 - 10:00
Dalībnieku sanāksme – 10:30
Pirmā dalībnieka starts – 11:00
(starta kārtība ar vienas minūtes intervālu katram sportistam, sākumā startē moto klases, pēc tam velo klases)
Kopējais sacensību kontroles laiks katram sportistam – 4,5 h
Uzvarētāju apbalvošana ap plkst. 16:00 uzreiz pēc sacensībām.
Pieteikumi sacensībām Free klasē līdz 18.augustam (ieskaitot) jāsūta Kasparam Kuļikovam uz e-pastu trialakomisija@inbox.lv vai zvanot un piesakot uz telefona numuru 29874628. Dalības maksa 5 LVL, vienreizējās LaMSF licences cena dalībniekiem, kuriem nav LaMSF gada sportista licence – 5 LVL. Papildus detalizētāka informācija interesentiem arī caur šiem kontaktiem.
Sacensību oficiālie atbalstītāji – Rīgas meži, Stats Serviss, dokumentālais raidījums PMP, Lido Atpūtas centrs, trialsmaster.net. Pasākuma laikā Mangaļsalā darbosies arī bufete. Sacensību organizators Triāla klubs Karters sadarbībā ar Latvijas Motosporta federācijas Triāla komisiju.
Sacensību nolikums, kur pieejami visi sacensību noteikumi, un trases atrašanās vieta pieejama Latvijas Triāla portālā Aktuāli sadaļā Dokumenti un Sacensības, kā arī LaMSF mājas lapā AKTUALITĀTES sadaļās Triāls – Nolikumi.