Motobraukšanai ārkārtīgi pateicīgie laika apstākļi ļāva pilnā mērā izbaudīt pēdējo motošosejas sacīksti un sportisti nepalika parādā, demonstrējot klātesošajiem lielu ātrumu un augstu meistarību. Vienas dienas formāts uzlika zināmus ierobežojumus, tāpēc skūteru braucieni notika nedaudz saīsinātā Biķernieku kartodroma konfigurācijā, kas tikai saasināja cīņas. 50 Standart klasē abi braucieni beidzās identiski – Andris Krištabāns, Armands Leitāns un Maksims Trofimovs finišēja nemainīga secībā. Jāuzteic arī Katrīna Kristiāna Mažgane, kura rezultatīvi finišēja abos braucienos. Pavisam citi ātrumi valdīja sacīkšu klasēs. 70 Racing klases tehniskie noteikumi ļauj daudz brīvāk izpausties tehniskai jaunradei un šajā jomā Eduarda Sproģa pilotētais Piaggio bija ārpus konkurences. Savukārt par pārējām vietām notika aizraujošas cīņas starp Leitānu, Macuku dinastijas vecāko – Antonu un Kārli Vikmani. Viss izšķīrās otrajā braucienā, kad Vikmanis krītot zaudēja cerības uz trijnieku, bet Leitans finišēja otrais, Macuks - trešais. 70 Sport klasē uzvar Aivis Vilciņs, kurš apsteidza lietuvieti Vikintas Punus un Lorenu Milovanovu Lāci.
Superstock 600 klasē pārliecinoši pirmais bija Renārs Mažgans, savukārt Ilmāram Rudzonam pat ar otro vietu braucienā pietika uzvarai Latvijas čempionāta kopvērtējumā. B 600 Ģirts Bērziņs ir ātrāks par igauni Gerrit Vaat, bet trešais, uzrādot labāko rezultātu šosezon, bija Santis Zauers.
Patīkams, bet daudziem negaidīts fakts – Agris Neija atgriezies motošosejā. Vismaz uz vienu sacīksti. Aizvadot iepriekšējā nedēļā vien pāris treniņus ar Māra Krakopa BMW motociklu, Agris jau pašā Superbaiku klases brauciena sākumā uzņēma tempu, kas nebija pa spēkam pārējiem, un finišēja pirmais. Otrās vietas ieguvējs, soms Miitri Suhonens, tika apsteigts par veselu mūžību – 27sek. Vēl viens BMW braucējs, Andrejs Kuzņecovs, ierindojās trešajā vietā. B 1200 klasē uzvarēja igaunis Toomas Tomson, kuram šosezon labi veicies Biķernieku motoaplī. Otrais bija Gatis Drēviņš, kurš sezonu uzsāka ar startu ceļa motociklu klasē, bet turpināja jau augstākā līmenī un uzreiz izvirzījās par vienu no līderiem. Uz sezonas beigām sasparojies Gatis Caune un rezultāts nelika sevi ilgi gaidīt – trešais.
Ceļa motociklu klasē, kur dalībnieku motocikli netiek šķiroti pēc dzinēja tilpuma, uzvarēja igaunis Urmas Haab, apsteidzot Kasparu Dziļumu un Māri Ozoliņu. Ļoti iespējams, ka situācija finišā būtu citādāka, ja Māra laikam netiktu piemērots 20 sek. sods par falšstartu. Ievērības cienīgs sniegums bija Kasparam Brigznem, kurš ar 125 ccm motociklu spēja apsteigt daudz jaudīgāku un ātrāku motociklu īpašniekus. Biķerniekos notika arī kluba „Motoaplis" organizēto iknedēļas treniņu labāko braucēju brauciens. A grupā pēc atkārtota starta uzvarēja Māris Dūrītis, bet B grupā - Aigars Jušēns.
Ilgi gaidītais blakusvāģu brauciens atnesa sen neredzētu cīņu trasē, kas gan prognozējami beidzās ar kvalifikācijas favorīta uzvaru – somu ekipāža Petri Makkula. /Harri Asumaniemi šķērsoja finiša līniju pirms saviem tautiešiem Tapio Mustonsen/ Tomi Koskinen un Markku Artiola / Henri Paukkunen. Cieņu izraisošs ir fakts, ka trešās vietas ieguvēju pilots, soms Artiola ikdienā ir piekalts invalīdu ratiņkrēslam.
Jau otro gadu pēc kārtas notika Nacionālā Amatieru čempionāta organizatoru dāvātā Dzelzs Kausa brauciens, kas ir savdabīga, tikai 25 jebkuras klases dienas ātrāko braucēju cīņa par vairākus kilogramus smago trofeju. Spraigu momentu pārpilnajā braucienā uzvaru izcīna igaunis Toomas Tomson, apsteidzot Gati Cauni un somu Miitri Suhonenu. Jāpiezīmē, ka šeit ikviens no 19 finišējošiem saņēma diplomu par izcīnīto vietu.
Braucienu starplaikos varēja vērot Baltijā vēl neredzētu atrakciju – vizināšanu uz sacīkšu motocikla. Daži laimīgie varēja izbaudīt un saņemt kārtīgu adrenalīna devu leģendārās Biķernieku trases līkločos, sēžot uz speciāli sagatavota MV Agusta motocikla, kuru pilotēja Bruno Rožkalns. Pasākumu kuplināja arī retromotocikli, kuri pēc parādes apļa izbraukšanas pa lielo trasi turpat kartodromā sacentās dažādos veiklības braucienos.
Vairāk info un fotogrāfijas www.motoaplis.lv
Foto (c) Motoaplis.lv