Sacensību noteikumi paredz, ka uzvar tā ekipāža, kas pēc 24 stundām pati savā gaitā šķērso finiša līniju, pie tam katrs pilots pie mašīnas stūres drīkst atrasties ne ilgāk kā trīs stundas, bet visā sacensībā ne vairāk kā 12 stundas.
Sacensības latviešiem sākās daudzsološi - kvalifikācijā Igors Skoks uzrādīja divpadsmito ātrāko apļu laiku, pie tam jau kvalifikācijas braucienos avarēja un izstājās sešas ekipāžas. To, ka Portugāles trase ir ļoti viltīga un bīstama, apliecina Andra Dambja vārdi, ka šajās sacensībās viņš savus dēlus nevēlas redzēt startējam. Te šaurā, akmeņainā un dinamiskā 17 kilometrus garā trase prasa no sportista nepārtrauktu uzmanību un, pieļaujot mazāko kļūdu, seko kūlenis vai pat izstāšanās.
Startā Igors Skoks prata izcīnīt septīto pozīciju un katrā nākošajā aplī "nokoda" pa konkurentam. Pēc trīs stundu brauciena, kam obligāti jāseko pilotu maiņai, latviešu ekipāža atradās 3. vietā. Stūri pārņēma Rūdolfs Skoks ar domu mēģināt noturēt pozīciju. Diemžēl jau otrā apļa sākumā viņš nespēja savaldīt automašīnu, tā ietriecās betona stabā, to nolaužot, un automašīna sagriezusies par 180 grādiem, palika stāvot trases malā. Pēc vairāk nekā stundu ilgas procedūras auto tika nogādāta servisa zonā. Remontdarbos aizritēja apmēram trīs stundas. Kā atzina abi mehāniķi Agris Piķis un Gunārs Briedis, kas bijuši klāt gandrīz visās 24 stundu sacensībās Francijā un Portugālē, tik daudz remontēt vienā reizē līdz šim nav gadījies. Kad trasē atkal varēja doties Mitsubishi Pajero, pie stūres sēdās Arvis Piķis. Tobrīd latviešu ekipāža rezultātu tabulā atradās ļoti zemu – 73. vietā. Neatslābstot ne mirkli un turpinot cīņu, tika sasniegts finišs. Lai arī šoreiz tā ir tikai 32. vieta, latviešu sportisti pārliecinājās, ka ar šo automašīnu var cīnīties par godalgotajām vietām, jo visu laiku rezultātu tabulā viņu uzrādītais apļu laiks bija pirmajā trijniekā un dažbrīd pat ātrākais, vietām trasē sasniedzot pat ātrumu 185 km/h.
Kopā latvieši veica 81 apli, zaudējot līderim 29 apļus un saņemot 1 apli penalizācijas. Līdz finišam nokļuva tikai 53 ekipāžas.
Pirmo vietu jau ceturto reizi Portugāles 24h sacensībās pēc ilgāka pārtraukuma izcīnīja daudzkārtējais 24 stundu uzvarētājs gan Francijā, gan Portugālē, Mario Andrade braucot ar Monce Clio V6, vienā ekipāžā ar Cedric Duple, Carlos Sousa, Francisco Pita.
Iepriekšējo gadu Latvijas ekipāžas rezultāti: 2005. gadā 2. vieta, 2006. gadā astotie, 2007. gadā pēdējā aplī, nolūzuša motora klaņa dēļ izstāšanās, atrodoties ceturtajā vietā, 2008. gadā ekipāža Dambis/ Skoks/ Saukāns atkal kāpj uz goda pjedestāla, izcīnot 3. vietu, bet 2009. gadā izstāšanās treniņbrauciena pirmajā aplī, kad atteicās strādāt "OSCar24" motors, 2010. gadā izstāšanās ātruma kārbas dēļ.
Vairāk informācijas un rezultāti publicēti: www.24horastt.com