Līdz ar svētdienas finālu Brīvkalnu trasē noslēgusies sarežģītā Latvijas ziemas autosprinta sezona. Tā bija smaga gan sportistiem, gan rīkotājiem, jo plašo sacensību klāstu ietekmēja laika apstākļi, sākotnēji nesarūpējot ziemu. Līdz ar to Centra reģiona seriāli sākās uz 333 trases asfaltētajiem ceļiem, bet Vidzemes un Kurzemes reģionu spēkošanās startēja ar mēnesi ilgu kavēšanos. Pamatuzdevums gan tika sasniegts – katrā reģionā tika aizvadīti četri sacensību posmi, no kuriem ieskaiti pirms fināla veidoja katra sportista trīs labākie rezultāti. Ar šiem sasniegumiem reģionu līderi un pārējie dalībnieki tikās kopīgā finālsacīkstē Brīvkalnu trasē, kur tika noskaidrots Latvijas autosprinta čempionāta galīgais spēku samērs.
Tā kā speciālisti atzīmē, ka arī turpmāko dažu gadu ziemas varētu būt līdzīgas, ļoti iespējams, ka LAF Standartauto komisija (SAK) pielāgos ziemas autosprinta čempionāta norisi, lai sacensības varētu aizvadīt ar lielāku pārliecību, ka sezonā nebūs jāzaudē neviena no plānotajām sacensībām.
Arī finālsacīkstes Brīvkalnu trasē šķita zem jautājuma zīmes atkušņa dēļ, un tikai piektdienas pusdienlaikā tika apstiprināta svētdienas sacensību norise. Tomēr jāslavē Brīvkalnu trases saimnieks Jānis Štrauss ar komandu, kuri bija sagatavojuši perfektu trasi, kas, par spīti neatbilstošajam laikam, saglabāja lielisku kvalitāti.
Vienas ass piedziņas 2WD klasē uz finālu dalītā līderpozīcijā devās Sandis Laukšteins un Aivo Gailītis, bet trešais bija Armands Cīrulnieks. Finālsacīkstē Laukšteins guva uzvaru, triumfējot arī šā gada čempionātā. Aivo Gailītis svētdien sasniedza trešo vietu, ar ko pietika vicečempiona titula sasniegšanai – šis panākums sasniegts otro gadu pēc kārtas. Armandam Cīrulniekam finālā piektā vieta, kas viņu uz piekto pozīciju aizstūma arī visā čempionātā. Mierinājums – pie bronzas tika brālis Ivars, kurš sezonu noslēdza ar otro vietu finālā un trešo pozīciju kopvērtējumā.
Aizmugures piedziņas RWD klasē pirms fināla trijniekā bija Kristaps Daģis, Aigars Tīdmanis un Modris Cīrulis. Tomēr vienīgais, kurš saglabāja pozīciju medaļnieku pulkā arī pēc fināla, izrādījās Daģis. Kristaps pārliecinoši uzvarēja pirmos trīs braucienus no fināla četriem piegājieniem, kas nozīmēja, ka nav šaubu par viņa otrā čempiontitula sasniegšanu.
Kopvērtējuma trijniekā nonāca Gundars Tīdmanis un Jānis Visockis, kuri pirms fināla bija tikai, attiecīgi, sestajā un ceturtajā vietā. Panākumi bija iespējami, jo Gundars finālu, kurā ir lielāka punktu likme nekā reģionu sērijās, noslēdza otrajā vietā, Jānis – trešajā. Aigara Tīdmaņa un Modra Cīruļa cerības uz medaļām izzuda līdz ar, attiecīgi, ceturto un sesto vietu izšķirošajā cīņā. Aigars arī parūpējās par vienu no dienas atraktīvākajiem momentiem, pēdējā braucienā izlidojot no trases – fināls lika braukt uz visu banku!
Pilnpiedziņas 4WD klasē čempionāts noslēdzās šokējoši – pie Latvijas čempionāta medaļām tika braucēji, kuri pirms fināla nebija reģionu apvienotā kopvērtējuma sešiniekā! Turklāt čempions Kārlis Nebars pirms fināla bija tikai desmitajā vietā kopvērtējumā! Divas uzvaras un viena otrā vieta fināla braucienos atnesa uzvaru čempionātā.
Kristaps Feldmanis un Edgars Avens guva pārējās pozīcijas fināla trijniekā, šīs vietas sasniedzot arī Latvijas čempionāta kopvērtējumā.
Uz finālu līderpozīcijās ieradās Artis Upītis, Jānis Slišāns un Vigo Rubenis. Tomēr trijotne finālā sapulcējās pozīcijās no sestās līdz astotajai, kas bija pietiekami katastrofāli, lai čempionātu noslēgtu ārpus trijnieka.
Ziemas autosprinta čempionāta fināls bija LAF SAK pēdējā ziemas sezonas aktivitāte. Sacensību seriāli atsāksies aprīļa vidū, kad notiks Autofotoorientēšanās sacensības Vidzemes pusē. Maija sākumā turpināsies ziemā sāktais rallijsprinta čempionāts ar pirmo vasaras sacīksti „Kalnamuiža 2012".
Foto: Kārlis Nebars. Foto (c) Gints Bērziņš, Go4Speed.lv.