„Stiga Trophy 2012" šogad norisināsies Alūksnes un Apes novadu apkārtnē. Šogad īpaši padomāts par skatītāju ērtībām, bezceļu trases ierīkojot viegli pieejamās vietās, kā arī piedāvājot īpašu izklaides programmu. Sacensības sāksies jau piektdienas pēcpusdienā, kad Alūksnes pilsētā uz starta stāsies visas sporta automašīnu ekipāžas, lai mērotos spēkiem labi pārskatāmajā pilsētas trasē (pateicoties Alūksnes domes atbalstam, skatītājiem ieeja uz piektdienas pasākumu – bez maksas). Sestdien skatītājiem jau no paša rīta būs iespējams redzēt džipu sacensības Trapenes karjerā ar speciāli sagatavotu triāla trasi, kurā sākumā dosies 4x4 amatieru klases – „Dubļu ērgļu" - dalībnieki un vēlāk savu veiklību triāla trases šķēršļu pārvarēšanā demonstrēs arī visu klašu sporta džipi. Dienas turpinājumā turpat netālu no minētās karjeras, skatītāji varēs redzēt arī „Dubļu ērgļu" sacensības dubļu apļos, kur līdz pat vakaram amatieru klases braucēji cīnīsies par uzvarētāju trofejām. Aktīvākajiem skatītājiem sestdien būs iespēja apmeklēt arī skatāmākas vietas sporta automašīnu Orientēšanas zonās, lai nepalaistu garām nevienu no aizraujošākajiem sacensību mirkļiem. Sestdienas vakarā dalībniekiem un skatītājiem Trepenē atpūtas bāzē „Luksti" notiks zaļumballe, savukārt svētdienā sacensības turpināsies un sporta klašu dalībnieki izliks visus savus pēdējos spēkus un dosies svarīgākajā pārbaudījumā – dubļu apļu sacensībās, garantējot elpu aizraujošus mirkļus līdz pat pēdējai sacensību minūtei.
Visa aktuālā informācija par „Stiga Trophy 2012" atrodama mājaslapā: www.4x4sport.lv
Sacensības atbalsta „Meža un dārza tehnikas veikals SILS", Cleanhouse, 4x4 rezerves daļu veikals „ATA Serviss", Stokker, Karcher, Alūksnes un Apes novada domes u.c.
Informatīvie atbalstītāji : Radio CapitalFM, 1188.lv, go4speed.lv, sportacentrs.com u.c.
Šobrīd sacensībām pieteikušies jau 38 dalībnieki, tāpēc sacensību organizatori nolēmuši sīkāk iepazīstināt ar vienu no interesantākajām ekipāžām un tās pieredzējušo trofi - reida pilotu Edvīnu Vansoviču.
Kurā gadā tu pievērsies trofi - reidam un kāpēc Tava izvēle bija par labu tieši šim sporta veidam?
Bezceļu braukšanai pievērsos 2000.gadā, jo mani vienmēr ir uzrunājušas tehniskas lietas, tehniski sporta veidi – arī šobrīd paralēli trofi-reidam braucu ar motociklu, piedalos folkreisa sacensībās, kā arī nodarbojos ar lidošanu un arī tur amatieru līmenī startēju sacensībās.
Šo 12 gadu laikā esmu kļuvis par divkārtēju Latvijas čempionu un Sporta meistaru, NEZ kausa ieguvēju un divas reizes arī esmu uzvarējis vienās no grūtākajām trofi - reida sacesnībām pasaulē – Ladoga Trophy, kas norisinās Krievijā.
Tu esi zināms kā viens no visvairāk pasaulē pabijušajiem Latvijas trofi - reida pilotiem. Kādas ir atšķirības starp Latvijas un ārvalstu bezceļiem?
Jā, pa pasauli braukāt apkārt man patīk! Esmu bijis sacensībās Somijā, Krievijā, Igaunijā, Lietuvā, Horvātijā, Polijā... Jāsaka, ka katrā vietā krasi atšķiras gan sacensību organizētība, gan pati daba, protams. Krievijā sacensības parasti ir ļoti purvainos apvidos, tur ir kur izvērsties! Horvātijā un Somijā vairāk dominē kalnaini apvidi, tā ir pavisam cita pieredze. Šogad arī bijām uz sacensībām Polijā, kur mūs vairāk gan nepatīkami pārsteidza kalnainā apvidus lielais īpatsvars. Tā kā savu auto īpaši nepielāgojam katriem sacensību apstākļiem, nācās krietni pacīnīties, lai finišētu!
Kā tu raksturotu Latvijas ceļus? Vai pareizāk laikam būtu teikt – bezceļus...
Objektīvi vērtējot, Latvijas teritorija ir neliela un organizatoriem ir grūti visu laiku atrast jaunas vietas, kur rīkot sacensības, tāpēc, protams, Latvijas trofi - reids nekad nebūs tik daudzveidīgs kā, piemēram, Krievijā. Arī dalībnieku skaita ziņā nevaram lepoties ar daudzskaitlību, kas mērāma vairākos simtos, toties mūsu braucēji ir ļoti spēcīgi – piemēram, Latvijas trofi - reida pilots Vilnis Zeiza pašlaik piedalās sacensībās Krievijā , kur ieņem vienu no līderpozīcijām!
Latvijas trases noteikti ir ļoti gleznainas – mums ir skaista daba, biezi meži, daudz purvu... Tā ka pavisam noteikti varu apgalvot, ka arī pie mums vienmēr ir ko pasvīst sacensībās, vēl jo vairāk tāpēc, ka trofi - reidā nav divu vienādu situāciju – pat ja sacensības norisināsies divus gadus pēc kārtas vienā un tajā pašā vietā, daba ir mainīgs lielums un nekad nevar zināt, kas pa konkrēto laika posmu ir izmainījies attiecīgajā apvidū.
Pagājušā gadā man nesanāca piedalīties „Stiga Trophy" sacensībās, tāpēc šogad gaidu tās ar divtik lielu entuziasmu, un jau tagad, pēc darba, ko organizatori iegulda, ir redzams, ka tas būs šogad vērienīgākais trofi - reida pasākums Latvijā ar plašu dalībnieku loku.
Foto: Trofi - reida pilots Edvīns Vansovičs. Publicitātes foto