Sacensības iesākās ar kvalifikāciju, kuras laikā braucēji kopskaitā veica 189 braucienus. Skatītājiem tas nozīmēja iespaidīgus dūmu mutuļus un zosādu uzdzenošu motoru rūkoņu vairāku stundu garumā, savukārt braucēji pēc savu braucienu veikšanas varēja novērtēt savu konkurentu sniegumu. Tā kā organizatori bija rēķinājušies ar šādu braucēju daudzumu, tad gan kvalifikācija, gan fināla braucieni noritēja raiti un bez liekiem pārtraukumiem.
No 63 braucējiem tandēmu braucienos varēja iekļūt vien labākie 32 – šāda konkurence Latvijas driftā vēl nebija bijusi, tādēļ pat vairākiem labiem braucējiem jau kvalifikācijā nācās izspiest no sevis visu, lai tikai spētu turpināt cīņas fināla braucienos. Latviešiem papildus stimuls bija tas, ka paralēli notiekošā Latvijas PRO drifta čempionāta ceturtā posma rezultāti tika noteikti pēc kvalifikācijas. Tādējādi Latvijas ieskaitē pirmais Ivo Cīrulis, otrais Jānis Eglīte, bet trešais Gatis Lapāns.
Galvenajā Ziemeļeiropas ieskaitē starp pašmāju sportistiem pēc kvalifikācijas spēja iespraukties soms Henri Hanpaa kā otrais, soms Teemu Peltola kā ceturtais, krievu pilots Fēlikss Čitipakhovjans kā piektais un igaunis Taavi Toomara kā sestais. Bez Cīruļa, Eglītes un Lapāna no latviešiem fināla braucienos iekļuva arī Edgars Jenčs, Ervīns Ērglis, Edmunds Ērglis, Vents Pečaks, Elvijs Ķezis, Kristaps Blušs un Jānis Lamberts.
Kvalifikācijas un pirmo tandēmu braucienu laikā gan braucējus, gan skatītājus laiks lutināja ar saulīti un sausu laiku, tomēr tad laiks apmācās un no debesīm sākās pamatīgs lietus. Sacensību norisei tas netraucēja un viss tikpat raiti turpinājās, tomēr braucēju ātrums pamatīgi samazinājās un dūmus vairs trasē ieraudzīt nevarēja.
Šie laika apstākļi gan latviešu, gan ārzemju pilotiem prasīja pamatīgu pielāgošanos, jo praktiski visi treniņi un kvalifikācija tika aizvadīta uz sausa un ar labu saķeri apveltīta asfalta. Tomēr lietus visu apgrieza kājām gaisā, jo uz asfalta atstātās gumijas dēļ trase pārvērtās par kārtīgu slidotava. Vieni ar to tika galā itin labi, tomēr citi ne pārāk, tādējādi bija redzamas gan sagriešanās, gan izbraukšanas no trases.
Vislabāk ar laika apstākļiem tika galā Latvijā nopelniem bagātākais braucējs – divkārtējais Latvijas čempions un pagājušā gada Austrumeiropas drifta čempions Jānis Eglīte. Viņš ar katru tandēmu braucienu arvien samazināja distanci līdz priekšā braucošajam pilotam, tādējādi iekarojot pilno tribīņu simpātijas. Spēcīgo dalībnieku sastāvu pierādīja tas, ka starp labākajiem astoņiem ¼ finālā iekļuva trīs latviešu braucēji, Blušs, Pečaks un Eglīte, un pieci ārzemju viesi – Trigvi Trigvasons, Johans Halvarsons, Andreas Jansons, Daniels Bjorks un Hari Kosunens.
Spraigās cīņās pārsvaru guva Pečaks, Halvarsons, Jansons un Eglīte, kuriem tika dota izdevība cīnīties par iekļūšanu finālā. Pečaks braucienā pret Halvarsonu neatļauti notrieca trases pilonu, līdz ar to viņam atlika vien cīņa par trešo vietu, savukārt Eglīte demonstrēja ļoti efektīvu sniegumu, neatstājot Jansonam nekādu cerību.
Cīņā par trešo vietu zviedrs Jansons braucot pa priekšu otrajā līkumā paņēma ļoti plašu trajektoriju un ievērojami samazināja ātrumu, tomēr Pečaks izcēlās ar ļoti labu reakciju un, nezaudējot sānslīdi, sekoja konkurentam līdz pat finišam. Pēc šī snieguma Pečaks trešais, kas ir ar 850 Zs jaudīgo BMW 357iTT braucošā pilota līdz šim labākais rezultāts karjerā. Finālā Eglīte sekojot atkārtoti nodemonstrēja satriecoši mazu distanci, kas viņam pārliecinoši ļāva izcīnīt uzvaru un 3000 eiro lielo naudas balvu. Otrās vietas ieguvējs Johans Halvarsons tika pie 2000 eiro, savukārt Vents Pečaks mājās devās ar 1000 eiro.
Pēc uzvarētāju apbalvošanas gaisā tika šauts salūts, lai atzīmētu šī grandiozā NEZ PRO drifta čempionāta noslēgumu un pateiktos braucējiem, atbalstītājiem un skatītājiem par piedalīšanos šajos grandiozajos autosporta svētkos. Pēc tik lielas braucēju atsaucības un labajām atsauksmēm nav šaubu, ka arī nākamgad Rīgā risināsies NEZ PRO drifta čempionāta posms ar tikpat spēcīgu pilotu sastāvu kā šogad.
Tagad pēc otrā posma noslēgšanās ir zināms arī pirmais Ziemeļeiropas PRO drifta čempionāts, kurš pēc 2 posmiem ir kļuvis par uzvarētāju, tātad:
1 vieta Daniel Björk 220 punkti
2 vieta Fredrik Myhre 205 punkti
3 vieta Jānis Eglïte 200 punkti
4 vieta Johan Halvarsson 180 punkti
Jāatzīmē, ka šo sacensību ietvaros piektdien, 7. septembrī, Biķernieku trasē risinājās Ginesa rekorda pārspēšanas mēģinājums „saulīšu zīmēšanā" jeb automobiļu griešanā ap savu asi pa 360 grādiem. Tajā piedalījās gan sacensību dalībnieki, gan arī braucēji no ielas, tādējādi šajā pasākumā piedalījās vairāk nekā 120 automobiļi. Iepriekšējais rekords piederēja vāciešiem ar 76 automobiļiem, līdz ar to praktiski rekords tika pārspēts. Šobrīd gan vēl jāgaida oficiāls šī rekorda apstiprinājums.