Ceturtdiena, 26.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Megija, Dainuvīte, Gija;

180 dienās ar motocikliem apkārt pasaulei

Jānis Dzērve, 06.02.2008. 19:15 | komentāri (1)

Trešdien, 6.februārī Rīgā, Doma laukumā, finišēja motociklistu ekspedīcijas “Ap pasaule 2007” dalībnieki Mārtiņš Sils un Kaspars Bīlāns, kuri 180 dienās ar motocikliem apbrauca apkārt zemeslodei.
180 dienās ar motocikliem apkārt pasaulei

Galerijas:

Latvijas sportisti, kuri braucienu uzsāka aizvadītā gada augustā no Daugavas Ziemeļu mola Mangaļsalā, sešu mēnešu garumā ar "KTM Adventure 990" motocikliem iepazinuši piecus kontinentus, 30 valstis un kopumā nobraukuši 40 000 kilometru.

2006.gads bija pirmā reize, kad portāls easyget.lv iepazinās ar šīs ekspedīcijas organizatoru Mārtiņu Silu. Neilgi pirms intervijas, Mārtiņš bija atgriezies no ekspedīcijas „apBaltija”, kas toreiz tika organizēta ar mērķi sagatavoties vērienīgajai “Ap pasaule 2007” ekspedīcijai. Kopš tā laika ir pagājis pusotrs gads un nu mēs atkal tikāmies, lai sveiktu kā Mārtiņu tā viņa biedru Kasparu Bīnālu ar veiksmīgu atgriešanos mājās.

Zemāk piedāvājam īsu un emocionālu interviju ar Kasparu Bīnālu, kurai sekos arī 2006.gada augusta intervija ar Mārtiņu Silu.

Kādas bija tavas pirmās emocijas, kad pēc 180 dienām, atkal šķērsoji Latvijas robežu?

- Emocijas bija tieši tādas pašas, kā tad, kad pēc ilgāka laika esi atkal atgriezies mājās. Pagaidām, protams, vēl nevaru aptvert, ka tas viss nu jau ir aiz muguras.

180 dienas pavadīt ceļojumā ir samērā ilgs laiks, vai arī jums tā likās?

- Priekš šāda apjomīga ceļojuma 180 dienas patiesībā ir ļoti, ļoti īss laika posms, jo, lai pilnvērtīgi izbaudītu katru vietu, kurai braucām cauri, būtu nepieciešamas krietni vairāk dienas. Šo appasaules braucienu mēs veicām ļoti sportiskā režīmā.

Pirms devāties ceļojumā, iepriekš veicāt neskaitāmus sagatavošanās darbus...Vai šodien, uz to visu atskatoties, variet secināt, ka bijāt optimāli nodrošinājušie?

- Jā mēs to paveicām godam un ar sagatavošanos viss bija kārtībā – manuprāt, lai to paveiktu, pats galvenais - ir gribasspēks un motivācija.

Vai no šī vērienīgā ceļojuma atmiņā ir palikusi kāda spilgta vai ekstrēma situācija?

- Patiesībā cilvēki jebkurā vietā un visās valstīs, kur mēs bijām, pret mums attiecās ļoti draudzīgi. Tā īsi sakot – ceļā mēs sastapām tika labos cilvēkus, tāpēc uz doto brīdi nevaru atstāstīt kādu konkrētu situāciju – viss bija lieliski.

Vai ir kāda ideja, ko vēl vēlaties paveikt pēc tik ievērojama ceļojuma?

- Laikam jau jābrauc būs uz mēnesi [smejas], bet ja nopietni, tad es noteikti gribētu aizbraukt arī uz Austrāliju, jo šī valsts diemžēl nebija mūsu maršrutā.


2006.gada augusts – intervija ar Mārtiņu Silu


Mārtiņš ir pazīstams arī kā Vēja brāļa ordeņa biedrs, Harley Davidson un Enduro braucējs ar 10 gadu stāžu, ceļotājs, kalnā kāpējs, snovbordists un aktīvs piedzīvojumu sacīkšu dalībnieks. Taču kas ir Mārtiņa „pamats”?

- Pēc profesijas esmu informācijas tehnoloģijas speciālists, Latvijas Universitātē esmu ieguvis arī maģistra grādu – datorzinātnē. Pateicoties savai izglītībai, ar to arī šobrīd pelnu. Strādāju gan valsts darbā, gan vadu arī savu biznesu, kas liek domāt, ka finanses ļaus īstenot arī mūsu ieplānoto braucienu apkārt pasaulei.

Patiesībā fakts, ka cilvēki uz pus gadu var atļauties doties ekspedīcijā, mazliet izbrīna, tāpēc Mārtiņam vaicāju: ar ko tad cilvēkam ir jānodarbojas, lai viņš varētu pamest savus ikdienas darbus un pusgadā apbraukt pasauli?

- Vienīgais, ko šajā sakarā varu pateikt, ir „jāgriež” [smejas]. Uz šo brīdi šī mērķa īstenošana ir mana prioritāte, ja no tā, ko šobrīd daru, pēc manas atgriešanās būs kaut kas nojucis, tad tās ir tikai sekas ar kūrām jārēķinās.

Kad sāki pievērsties šim avantūriskajam dzīvesveidam?

- Ceļošana man ir bijusi tuva jau kopš bērnības, tā aktīvi tas viss uzsākās deviņdesmito gadu sākumā, kad mana mīļākā pārvietošanās metode bija „stopēšana”. Ap 1996.gadu sāku pastiprināti interesēties par motocikliem un tagad ir pagājuši jau desmit gadi kopš esmu arī Vēja brāļa ordeņa biedrs.

Piemēram, savu “stopēšanas karjeru”, patiesībā, neesmu arī nemaz pārtraucis. Šī gada sākumā, “stopējot” aizceļoju līdz Tanzānjai, bet jāatzīst, tuvāka tomēr ir ceļošana ar moci.

Pirms ekspedīcijas „apBaltija” visi tavi komandas biedri tika raksturoti kā aizrautīgi ceļotāji, taču katrs no jums savus garākos braucienus esat veikuši vienatnē. Šoreiz jūs bijāt komanda un iespējams tādā pašā sastāvā ceļosiet arī apkārt pasaulei...

- Komanda, kas šobrīd komplektējās un pilnveidojās, tiešām agrāk kopīgi neko nav uzsākusi. Šajā braucienā „apBaltija”, kas ilga deviņas dienas, un kur katrs no mums sūri grūti strādāja, daudzas lietas kļuva diezgan skaidras. Piemēram, šobrīd esmu pārliecināts, ka ekspedīcijā „apPasaule” dosimies vismaz četri no sešiem braucējiem, kas piedalījās „apBaltija”.

Kas būs savādāk, nekā braucot vienam? Drošvien rēķināšanās ar citiem komandas biedriem. Ja ceļojums tiek uzsākts kā komandas darbs, tad tas tā arī jāpabeidz. Noteikti tā būs lielāka drošības sajūta.

„apBaltijas” brauciena primārais mērķis bija eksperiments un treniņš. Vai šobrīd vari nosaukt, kas ir tās lietas, pie kurām būs jāpiedomā, pirms dosieties „apPasaules” braucienā?

Diezgan skaidrs ir tas, ka jāpārdomā savstarpējie pienākumi komandā, katram skaidri ir jāzina par ko tas atbild un jāprot arī sadarboties. Man pašam, piemēram, ir skaidrs, ka rūpīgāk jāapgūst GPS navigācijas sistēma. Komandas biedrs Mārtiņš izjuta to, ko nozīmē filmēt uz braucoša motocikla. Tā kā „apPasaules” braucienā ir ieplānota arī video reportāža, tad viņam šī pieredze nāca tikai par labu.

Kā tev liekas, cik liela loma jūsu mērķa sasniegšanai būs fiziskajai sagatavotībai?

- Fiziskās sagatavotības treniņi ir obligāta gatavošanās programmas sastāvdaļa. Ar nākamo nedēļu mēs sākam kopīgus komandas treniņus. Esam sarunājuši arī treneri, kas specializējās motosportistu sagatavošanā. Šis treneris palīdzēs apgūt arī ekspedīcijai paredzētos enduro motociklus, kuriem ir dažas nianses atšķirībā no mūsu iepriekšējiem “močiem”. Piemēram, mūsu jaunie motocikli sver 200 kg plus krava, kas varētu būt vismaz 80 kg un novaldīt šādu „aparātu” būs daudz sarežģītāk. Tik nopietnam un ilgstošam braucienam nevar sagatavoties pāris dienās!

 

2008.gada 6.februāris

Šodien Mārtiņš Sils atzina, ka pēc brauciena jūtas ļoti labi. Kopumā viss brauciens noritējis ļoti labi un veiksmīgi, protams, bijušas problēmas - gan tehniskās, gan loģistikas lietas, gan arī sadzīvošana, bet tās visas veiksmīgi atrisinātas. "Pat neesam izkāvušies brauciena laikā," smējās Mārtiņš.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV