Gatis Vecvagars: „Pieteikums šī rallija rīkošanai 2013. gadā tika iesniegts, jau apstiprinot 2012.gada kalendāru, tātad 2011.gadā. Tomēr konkrēta datuma noteikšanu Latvijas Automobiļu federācija atlika līdz 2012.gada oktobrim. Retorisks jautājums – vai ir vajadzīgi divi gadi, lai varētu pieņemt lēmumu par rallija norises datumu?"
Šī gada novembrī tika pieņemts lēmums „Latgales" rallijam piešķirt Latvijas rallija čempionāta posma statuss un iekļaut kalendārā kā ceturto čempionāta posmu jūnijā.
Tomēr organizatori pieņēma visnotaļ nepopulāru lēmumu – ralliju nerīkot. Iemesli? Tādu, Gatim Vecvagaram, izrādās, ir vesela virkne. „Vispirms jau, Lietuvas rallija komisija kā sava čempionāta posmu Latvijā izvēlējās ralliju „Sarma" Gulbenē, bet Igaunijas posms norisināsies rallijā „Kurzemē". Pie tam Lietuva nevēlas mainīt jūnijā notiekošā „Saules" rallija datumu un Igaunijā šajā pat mēnesī notiek rallijs, kurš sākotnēji nebija plānots."
„Ņemot to visu vērā, ir skaidrs, ka iespējamie „Latgales" rallija dalībnieki būtu pamatā Latvijas rallija čempionātā startējošie sportisti (rallijā „Latvija 2012" tādi bija 18), iespējams, klāt nāktu vēl daži rallijsprinta un daži ārvalstu braucēji, pie tam, izņemot Krievijas sportistus – arī Krievijā jūnijā norisinās rallija sacensības.
Šāds prognozējamais dalībnieku sastāvs vairs nav interesants ne rīkotājam, ne skatītājiem, ne pašiem braucējiem, tāpat arī rallija norises reģionam.
Nav gan īsti saprotams, kāpēc trīs kaimiņvalstis nevar vienoties nevis atsevišķu organizatoru, bet gan federāciju starpā, kā arī federāciju iekšienē, komisijās", rezumē rallija „Latgale" organizators.
Gatis Vecvagars atzīst, ka Latgalē šo pasākumu tiešām gaidīja jau no 2011.gada vasaras.
„ 2012.gadā rallijs „Latgale" nenotika, jo pēc rotācijas principa, kas Latvijas rallija čempionātā tika ieviests no pagājušā gada, tika nolemts „Latgales" ralliju izlaist, lai dotu iespēju Latvijas posmam Igaunijā.
Savukārt Igaunijas posma statuss šogad tika piešķirts Madonas rallijam, kurš diemžēl neattaisnoja uz to likto atbildību un pienākumus, un kura organizatoriskais līmenis varēja būt stipri augstākas kvalitātes, ņemot vērā Latvijas rallija augsto kopējo organizatorisko līmeni".
„Veidojot 2013.gada LRČ nolikumu, citi rallija rīkotāji, neskatoties uz rotācijas nosacījumiem, ieguva tiesības organizēt veselus trīs čempionāta posmus. Jāņem vērā arī tas, nevienā citā Latvijas reģionā, īpaši Latgalē, maijs kā rallija norises mēnesis neder rallijam izmantojamo ceļu stāvokļa dēļ.
Pie tam, sportistiem tiek atņemta iespēja sacensties jaunos un nepazīstamos ātrumposmos, jo pašreiz lielākā daļa Latvijas rallija čempionāta posmu notiks vienā reģionā – Kurzemē."
Gatis Vecvagars: „Ļoti atvainojos visām iesaistītajām personām, draugiem, uzņēmumiem, organizācijām, it īpaši Latgales reģiona pašvaldībām, kas ticēja un ieguldīja savu darbu, laiku un līdzekļus, lai rallijs „Latgale 2013" notiktu. Un atvainojos es kā rallija „Latgale" organizators, bet ne kā LAF rallija komisijas loceklis..."
Foto: Rallijs „Latgale 2011". Foto (c) Dace Janova