Sestdiena, 23.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds;

Intervija ar divkārtējo Latvijas rallija čempionu – Danu Lešču

Jānis Dzērve, 15.02.2008. 09:45 | komentāri (5)

Pērnās sezonas izskaņā klīda baumas, ka N3 grupas braucējs Dans Leščs ar stūrmani Jāni Vīksnu, iespējams, 2008.gada rallija sezonu izlaidīs. Šajā sakarā easyget.lv vēlējās noskaidrot, kāds tad bija šo baumu pamats un kā beigu beigās Dana ekipāža kopīgi ar savu sīvāko sāncensi Arti Štrausu apvienojās vienā komandā - „Bensons Honda Racing”.
Intervija ar divkārtējo Latvijas rallija čempionu – Danu Lešču
Dans Leščs: “Augštaitijas rallijs bija pirmspēdējais sezonas posmus un pēc veiksmīga finiša bija skaidrs, ka mēs ar stūrmani Jāni Vīksnu atkal esam spējuši izcīnīt Latvijas čempiona titulu N3 klasē. Tajā brīdī es sapratu, ka savu iespēju esam godam izmantojuši - tika sasniegts kārtējais mērķis, pēc kura pārņēma tāda dīvaina sajūta, jo sapratu, ka gan mūsu sporta auto, gan mēs paši maksimumu esam izsmēluši. Jutu, ka, lai turpinātu, ir nepieciešams kaut kas jauns, taču tajā brīdī vēl nebiju guvis skaidrību par to, kas tas varētu būt.

Kā pēdējais posms Latvijas čempionātā bija rallijs “Latvija”, kurā startējām tikai tāpēc, ka mīlam šo sporta veidu, jo patiesībā jau cīņu par čempiona titulu tas vairs nekādi nevarēja ietekmēt. Tad arī es sapratu, ka braukt rallijā braukšanas pēc man vairs nav interesanti, jo sanāca tā, ka mēs nebijām īsti noskaņojušie, rezultātā pieļāvām muļķīgas kļūdas, kas beigu beigās noveda tikai un vienīgi pie neapmierinātības.

Pirms rallija Sāremā reiz ar savu darba devēju Viktoru Lebedevu bijām runājuši par manu dedzīgo vēlmi izbraukt ar pilnpiedziņas mašīnu sacensību režīmā un beigu beigās viss sakrita tā, ka pirms rallija Sāremā Viktors man aizdeva savu Mitsubishi Lancer EVO 9 un uz sacīkstēm man devās līdzi kā mehāniķis, lai palīdzētu iepazīti auto.

Tas tik tiešām bija negaidīti un necerēti, bet tur nu es stāvēju ar pilnpiedziņas mašīnu uz starta līnijas. Teikšu godīgi, pirms starta man uznāca tāds stress, ka pieļāvu pat domu atteikties no dalības rallijā, taču tā kā no manis tika gaidīts rezultāts un līdzjutēji bija mērojuši ceļu, lai mūs atbalstītu – es nevarēju viņus pievilt. Pēc pirmā ātrumposma sapratu, ka īstenībā nav jau nemaz tik traki un viss ir kārtībā. Beigu beigās pēc rallija Sāremā es guvu pārliecību par to, ka pilnpiedziņas klase ir tā, uz ko es turpmāk tiekšos. Diemžēl realitāte izrādījās tāda, ka šogad ar pilnpiedziņas klasi pagaidām vēl nekas nesanāks, bet vēl vienu gadu startēt ar to pašu veco Hondu vairs negribējās, jo vienkārši apzinājāmies, ka šī mašīnīte sevi ir izsmēlusi.

Tā kā mums attiecībā uz šo gadu nebija vairs īsti varianti - gandrīz jau izlēmām šogad vairs nestartēt, taču tad nāca piedāvājums no “Bensons Honda Racing” un beigās vienojāmies par abpusēji apmierinošo sadarbību, kuras rezultātā esam tikuši gan pie jaunas „Honda Civic TypeR” automašīnas, gan jauna komandas biedra Arta Štrausa, kurš jāatzīmē kādreiz bija mūsu sīvākais konkurents.

Rezultāts visām manām bažām ir ļoti labs, jo esmu ticis pie jaunām iespējām sevi pilnveidot un ceru, ka arī daudz ko varēšu iemācīties no Arta. Un, starp citu, pēc pirmajiem koptreniņiem, kas mums bija kopā ar komandu, esmu saņēmis ļoti daudz aizrādījumus par savu braukšanas stilu, kas nozīmē to, ka šo gadu veltīšu pareizas braukšanas apgūšanai.”

Pirms sezonas sākuma ir dzirdētas runas par to, ka nu beidzot jūs abi ar Arti startēsiet vienādos auto un nu beidzot varēšot noteikt, kurš tad īsti ir ātrāks?

“Jā, tur jau tā lieta, ka mūsu „Honda Civic TypeR” sporta automašīnas no ārpuses patiešām izskatīsies vienādas, bet starp auto sportiskajām klasēm tomēr ir atšķirība. Es startēšu N3 klasē, savukārt Artis brauks 2WD+ jeb kā pērn to sauca AL2000 klasē, kas nozīmē, ka Štrausam mašīna būs vismaz par 60 zirgspēkiem jaudīgāka, un tas savukārt nozīmē to, ka Artim ir jābrauc man pa priekšu. Cilvēkiem šajā gadījumā ir jāsaprot, ka Arta mašīna ir ātrāka un tas nebūs objektīvi, ja tiks salīdzinātas mūsu spējas, jo kā jau teicu, mūsu sporta automašīnas atšķiras ar diezgan ievērojamiem parametriem.”

Rezultātā viss tomēr ir izvērties pozitīvi, rallijā tu paliec un viss atkal priekšā. Taču kāda tev šogad būs motivācija, jo pēc Jāņa Kārkliņa un Arta Štrausa aiziešanas no N3 klases ar konkurenci par pirmo vietu klasē būs tā kā būs...

“Kā jau minēju, mans mērķis ir startēt pilnpiedziņas klasē un ja nu šogad tiešām sanāks tā, ka man neviens nemīs uz papēžiem, mana motivācija būs apdzīt pēc iespējas vairāk pilnpiedziņas klases braucējus, kas rezultātā ļaus objektīvāk novērtēt manu spēku samērus. Kaut gan vēl ir pāragri par to visu runāt, jo jebkurš, kurš brauc rallijā vēlas sevi pilnveidot un sasniegt aizvien augstākus rezultātus. Piemēram, šogad mūsu klasē būs jaunpienācējs Zigurds Kalniņš, kurš sevi labi ir pierādījis minirallijā, bet kā viņiem ies šeit – tad jau redzēsim. Tāpat nevar neņemt vērā arī manus senos kolēģus Melderāju ar Vecvagaru, kuriem arī, protams, gribēsies uzvarēt.”

Katrā ziņā, ja es pareizi saprotu, šogad tu pievērsīsi uzmanību spēku salīdzināšanai ar N4 grupu un tavs mērķis ir noteikt kādreiz startēt N4 grupā?

“Jā, viennozīmīgi šāds mērķis man ir. Ceru, ka kādreiz parādīsies arī iespējas.”
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV