Sestdiena, 23.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds;

Jautājumi un atbildes par rallija Talsi 2007 sportiskajām intrigām

Jānis Dzērve, 22.05.2007. 00:00 | komentāri (16)

Nešaubīgi var apgalvot, ka LMT Latvijas rallija čempionāta 3.posmā rallijā “Talsi 2007” netrūks ne negaidītu pārsteigumu, ne sportisko intrigu. Pirmais vērā ņemamais fakts ir tas, ka uz starta stājās 55 rallija ekipāžas, taču finišu spēja sasniegt tika 27 auto. Pirmais vasaras sezonas rallijs, skarbie Talsu ātrumposmi un neveksmes bija dominējošie faktori, kas likteni šajās sacensībās izšķīra 28 ekipāžām.
Jautājumi un atbildes par rallija Talsi 2007 sportiskajām intrigām

Galerijas:

Šī gada LMT Latvijas rallija čempionāta sezona tiek vērtēta kā sevišķi aizraujoša un intrigu bagāta un tam nevar nepiekrist, jo Latvijas rallija līmenis aug ar katru nākamo rallija posmu un skatītāji, kuri noklāj ātrumposmu ceļa malas, vairojās kā sēnes pēc lietus.

Pirms rallija “Talsi” tika prognozēts, ka šīs sacensības klātienē varētu vērot ap 30 000 skatītāju un laikam jau prognozes nebija nemaz tik maldīgas, jo, lai nokļūtu līdz interesantākajām skatītāju vietām, uz trasi bija jādodas jau ļoti savlaicīgi, citādi pēdējiem nācās mērot pat vairākus kilometrus garu pārgājienu starp noputējušu automašīnu tuneļiem.

Tāpat pirms rallija “Talsi” netrūka arī virkne interesantu jautājumu, uz kuriem atbildes radām tikai tad, kad pirmais sezonas grants rallijs bija noslēdzies. Tātad – jautājumi un atbildes:

Vai Ivars Caune/Vladimirs Barinovs, ar Toyota Corolla WRC spēs cīnīties ar Ivaru Vasarudzi/Valdi Spredzi, kuri Talsos brauca ar modernāko pasaules līmeņa rallija tehniku – Mitsubishi Lancer WRC?

Ivars Caune cīnījās godam, taču ar visu WRC automobili šai ekipāžai nevienā no ātrumposmiem tomēr neizdevās uzvarēt. Augstākais Toyotas Corolla rezultāts bija trešā vieta 3. un 7. ātrumposmā, diemžēl 8. ātrumposms I.Caunes ekipāžai izrādījās pēdējais, jo vecmeistaru ekipāžu pievīla automašīnas dzinējs. „Ivaru Cauni uzskatīju par vērā ņemamu konkurentu, tomēr viņa izstāšanās 8. ātrumposmā rallija noslēgumā man vairs nelika tik ļoti saspringt par iespējamo cīņu uz līderpozīcijas saglabāšanu,” komentē rallija “Talsi” un arī visa čempionāta līderis Ivars Vasaraudzis. Jāatzīmē, ka I.Vasaraudzis no rallija 10 ātrumposmiem, tikai Strazdē nespēja uzvarēt, jo lepnais WRC sāka ķīlēt automobiļa riteņus, kas līderiem lika piebremzēt. Arī 10. ātrumposmā CVS trasē I.Vasaraudzis nebija pirmais, bet par tā iemesliem uzzināsiet video apskatā.

Vai Jānis Vorobjovs/Gunitis Ervalds (Mitsubishi Evo IX) izturēs brāļu Neikšānu ekipāžu (abas brāļu ekipāžas brauc ar Mitsubishi Evo IX) spiedienu, kuri savu ātrumu pierādīja ziemas rallijos?

Diemžēl publikas mīluļus ātri vien pievīla Mitsubishi Lancer Evo9 elektronika, kas otrajā ātrumposmā ekipāžai “maksāja” trīs minūtes. Servisā pēc pirmajiem diviem sestdienas ātrumposmiem mehāniķi atrada risinājumu šai problēmai, un otrajā rallija dienā Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds varēja atkal rādīt savu patieso braukšanas ātrumu, taču uz iekļūšanu labāko trijniekā N4 klasē vairs nevarēja cerēt, kaut arī 6., 7., 8. un 9. ātrumposmā SEB Unilīzinga ekipāža finišēja kā otrie un CVS trasē uzstādīja jaunu trases rekordu, iepriekšējo Aivja Egles rekordu labojot par 1,3 sekundēm - tagad tas ir 1:44.57.

Vienam neveiksme, otram veiksme un,protams, ka J.Vorobjova neveiksme ralliju vieglāk lika uztvert arī brāļiem Neikšāniem. Andim rallijs “Talsi” līdzīgi kā “Sigulda” atkal sagādāja fantastiskas emocijas, jo viņš no LMT rallija komandas izrādījās visveiksmīgākais. A.Neikšāns visu ralliju aizvadīja stabili un bez rupjām kļūdām, kas beigu beigās ne bez veiksmes palīdzības, Andim ļāva piedzīvot triumfu - rallijā otrā vieta N4 klasē un trešā absolūtajā vērtējumā!

Diemžēl vecākajam brālim Mārim Neikšānam arī rallijs “Talsi” izrādījās neveiksmīgs. Māris Neikšāns/Māris Jēkabsons cīnījās par otro vietu N4 klasē, taču priekšpēdējā ātrumposmā problēmas ar aizmugurējo riteni noveda pie transmisijas likstām un galu galā Māru duets finišēja ārpus punktiem.

Vai 2006. gada Somijas N4 klases čempions Jarri Ketomaa izrādīs konkurenci Latvijas ātrākajiem braucējiem?

Prognozes par Jarri Ketomaa bija dažādas, taču ne velti šis pilots ir Somijas čempions. Somu ekipāža Talsos izcīnīja pārliecinošu uzvaru, par nepilnu minūtu apsteidzot 2. vietas ieguvējus Andi Neikšānu/Pēteri Dzirkali (Mitsubishi Lancer Evo IX) un par minūti 3. vietas ieguvējus Aivi Egli/Normundu Aizkalnu (Mitsubishi Lancer Evo IX). “Pateicoties stabilam sniegumam, par klases līderi izvirzījos jau ceturtajā ātrumposmā un par laimi šo pozīciju man izdevās saglabāt arī līdz finišam, taču jāatzīmē, ka latviešu rallistu vidū ir tādas ekipāžas, kuru uzrādītie laiki ātrumposmos manī izraisa patiesu cieņu,” komentē Somijas čempions un rallija “Talsi” N4 grupas uzvarētājs.

Vai ātrais un talantīgais Mārtiņš Būčiņš ar pilnīgi jaunu Mitsubishi Evo IX spēs iesaistīties cīņā par uzvaru ar N4 klases līderiem?

Jā, Liepājas Rallija komandai patiešām ir jauns līderis un to pat atzina Guntis Ervalds, kurš apstiprināja, ka Mārtiņš Būčiņš ir spēcīgs N4 klases konkurents. “Lai gan viņš no rallija “Talsi” izstājās, ir skaidrs, ka ar Mārtiņu ir ļoti nopietni jārēķinās,” komentē Guntis. Liepājnieks iespējamo vietu uz goda pjedestāla zaudēja 7. ātrumposmā Strazdē, kurā tikko uzbūvētajai Mistubishi Lancer Evo IX atteicās darboties ātrumkārba - izstāšanās brīdī Būčiņš atradās augstajā 2. vietā N4 klasē.

Vai Subaru ekipāžas spēs izrādīt konkurenci Mitsubishi Evo automašīnām?

Subaru ekipāžas patiešām izrādīja nopietnu konkurenci Mitsubishi Evo automašīnām un rezultātā N4 grupā no “subāristiem” augstākais rezultāts 6.vieta A.Grīnberga ekipāžai. Taču A+ klasē “subāristi” aizņēma arī vienu goda pjedestālu - Kaspars Šimkus/Armands Šimkus finišēja trešie, Uldis Sesks/Gnars Francis ceturtajā vietā, bet Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis finišu sasniedza kā piektie, kas sezonas jaunpienācēju ekipāžai ir līdz šim augstākais sasniegums.

Vai 16 gadīgais Jānis Kārkliņš ar stūrmani Jāni Krastiņu (Renault Clio) spēs cīnīties par uzvaru ar Arta Štrausa/Raimonda Tihonova ekipāžu (Renault Clio)?

Diemžēl, bet rallijs “Talsi” abām šīm ekipāžām sagādāja sāpīgu izstāšanos. Piektajā ātrumposmā Ģibuļi, salūstot automašīnas Renault Clio piekarei, iespējamo vietu uz goda pjedestāla N3 klasē pazaudēja 16 gadīgais kuldīdznieks Jānis Kārkliņš. Savukārt Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs turpināja fantastisko sniegumu – uzvaras visos ātrumposmos – līdz pat 9. “dopam”, kad nācās izstāties elektronikas problēmu dēļ.

Vai 2006.gada čempioni N3 klasē Dans Leščs/ Jānis Vīksna (Honda Civic Type R) būs atguvuši pagājušā gada ātrumu un varēs cīnīties par uzvaru klasē?

Kā gan savādāk, ja no cīņas par N3 grupas pjedestālu izstājās abi liepājnieku sīvākie konkurenti. Pēc uzvaras Dans Leščs sacīja: „Ja atklāti, pirmo vietu savā klasē uzskatu par dāvanu. Visu laiku braucu Arta Štrausa un Jāņa Kārkliņa ēnā, taču, protams, priecājos par to, ka Talsu rallijā iegūtie punkti man pavēruši lielākas iespējas cīnīties par čempiona titulu arī šogad." Bet cik tas būs reāli, tas jau ir jautājums, uz kuru atbildēt varēs tikai sezonas noslēgumā.

Un vēl tikai viens jautājums, proti, kā zināms ar ralliju “Talsi” LMT Latvijas rallija čempionāta organizatori sadarbībā ar Latvijas Valsts Mežiem atklāj sociālo kampaņu „Nemēslo ceļmalā”. Tāpēc jautājums jums rallija apmeklētāji: Cik Cūkmeņus redzējāt?

Mēs tikai dažus un cerams, ka tā būs arī turpmāk.

Un vēl - nākamais rallijs “Cēsis 2007” notiks 16.-17. jūnijā un tas šoreiz būs īpašs, jo Cēsu rallijs svinēs piecu gadu jubileju, kuru atklās ar asfalta ātrumposms pilsētā, bet rallijs sāksies ar tradicionālo Kārļu ātrumposmu. Starpcitu, starp rallija dienām Cēsu centrā, Vienības laukumā būs diskonakts, tāpēc rallija svētki tiks svinēti bez atpūtas!







Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV