Folkreisa posms aizvadīts mainīgos apstākļos, jo dienas pirmajā pusē trasi mērcēja lietus, bet vēlāk tā kļuva sausa un ātra. Līdz ar to kvalifikācijas rezultāti bija mainīgi un neprognozējami. Tomēr vispārliecinošāk savā māju trasē jutās Sandis Džeriņš (Vecpils, Augstākā pilotāža), kurš uzvarēja visos četros kvalifikācijas braucienos un izcīnīja pirmo starta vietu A finālā.
Tomēr fināla startā līderpozīcijā nonāca Mārtiņš Starks (Rīga, Streamline Racing), noturot šo pozīciju līdz finišam. Dramatiskāka cīņa notika par nākamajām pozīcijām, kuras centās sadalīt Džeriņš, Rihards Dainis (Cēsis, Augstākā pilotāža) un Ivo Gabrāns (Sigulda, Streamline Racing). Pozīcijas mainījās dažādos virzienos, tomēr Gabrānam izdevās nostabilizēt otro vietu un Streamline Racing braucēji sasniedza dubultuzvaru. Džeriņš bija nonācis trešajā vietā, taču agresīvais brauciens noslēdzās ar kūleņošanu. Rihards Dainis trešais.
Junioru kausā uzvara Ivo Gabrānam, kurš aiz sevis atstāja brāļus Robertu un Reini Pelēņus (abi – Jelgava, Autocross.lv Folkreisa komanda).
Komandu vērtējumā Starka un Gabrāna sniegums nodrošināja pārliecinošu Streamline Racing uzvaru. Otrajā vietā Augstākā pilotāža, trešā – Autocross.lv Folkreisa komanda.
LAF Krosa komisijas autokrosa kauss bija drāmu pilns, jo vairāki uzvaras pretendenti izstājās brīdī, kad šķita, ka uzvarētājs jau noskaidrots. Pēc trešās kvalifikācijas ar mašīnas reduktora defektu kapitulēja Ints Jeršovs, kurš bija neapšaubāms cīņas favorīts. Drīz motora defekts apturēja arī spēcīgo Eduardu Iesalnieku. Finālā no līderpozīcijas izstājās Edvīns Strēlis ar Subaru un Nils Bernāns ar Audi Quattro – vēl divi favorīti. No atlikušajiem ātrākais šķita Oskars Troika, taču arī viņa mašīnas pusass lūzums apturēja Oskara lidojumu pēc uzvaras. Rezultātā stabilitāte un vēss prāts nospēlēja par labu Krosa komisijas kausa līderiem Jānim Dreimanim un Andim Kļavam, kuri guva pirmās divas vietas. Trešais – Jānis Pūga ar nomināli vājāko automašīnu no visa dalībnieku sastāva.
Pēc sacensībām, atbilstoši folkreisa sporta noteikumiem, tika saņemti auto iegādes pieteikumi. Atgādinām, ka jebkurš potenciālais braukt gribētājs jebkuru folkreisa sacensību mašīnu var iegādāties par fiksēto samaksu 950 eiro, un jau nākamajā posmā stāties uz starta. Vecpilī savu automašīnu bija spiests pārdot gan uzvarētājs Mārtiņš Starks, gan Juris Bekmanis, kurš pirmo reizi trasē izveda jaunu Opel Astra, gan debitants Edijs Ošs. Tika iegādāta arī Sanda Džeriņa Opel Astra, taču vairāku pirkšanas pieteikumu izlozē vinnēja Sanda komandas pārstāvis, kas liek domāt, ka Džeriņš arī nākamo posmu aizvadīs ar savu līdzšinējo auto.
Nākamais LAF Folkreisa Vasaras kausa posms notiks pēc divām nedēļām Mūsas trasē, kopīgi ar NEZ rallijkrosa čempionāta posmu. Savukārt LAF Krosa komisijas kausa priekšpēdējā – astotā – sacīkste norisināsies 3. un 4. augustā Vecpilī. Kopvērtējumā starp Kļavu un Dreimani ir vairs tikai četri punkti – sezonas galotne seriālā būs aizraujoša!
Sandis Džeriņš izcīna vienu no kvalifikācijas uzvarām, pat šļūcot uz sāniem:
Folkreisa A fināla starts ar Mārtiņa Einberga kūleni: