Latviju Eiropas čempionātā enduro Latvijas posmā pārstāvēs divas komandas: pirmās komandas sastāvs - Jānis Vinters, Artūrs Robežnieks, Madars Pureklis, Lauris Ermanis, Kristiāns Evarsons un Jānis Baunis, otrās komandas sastāvs - Leons Kozlovskis, Einārs Vinters, Edgars Siliņš, Ģirts Ārstenieks, Ivars Telle un Pēteris Jaundžeikars.
Pēc diviem Eiropas čempionāta posmiem Portugālē un Sicīlijā, Latvijas pārstāvis Artūrs Robežnieks ierindojas kopvērtējuma trešajā vietā veterānu klasē un Kristiāns Evarsons 21. vietā E1 junioru klasē.
Kā pirms starta atzina Artūrs Robežnieks (Veterānu klase, KTM), vienīgais Latvijas sportists, kas izcīnījis Eiropas enduro čempiona nosaukumu: “Braukt Eiropas čempionātā enduro Latvijā, manuprāt, ir daudz smagāk. Pirmkārt, uz pleciem gulstas papildus atbildība, otrkārt, Latvijas trases man nepatīk, jo nelabprāt braucu pa smiltīm un mīkstām trasēm. Labāk jūtos Portugāles un Itālijas akmeņainajās un cietajās trasēs, neskatoties uz to, ka braukšana ir neierastos apstākļos. Zinu, ka kūdras tests Lēdurgā nepatīk nevienam no latviešiem un zinu, ka ārzemju sportistiem tas nepatiks divreiz vairāk. Viņiem tā būs neierasta lieta.
Prognozēt rezultātus Artūrs nevēlējās: “Gribu būt trijniekā. Veterānu klasē esam pieci vai pat seši sportisti, kas brauc ļoti vienādi un jebkurš no mums var būt pirmais. Cīņa būs ļoti grūta, pat par sekundes desmitdaļām. Latviešiem šoreiz noteikti ir priekšrocība. Komandu cīņā domāju, ka Latvijai varētu būt sestā vieta. Augstāk neredzu iespēju, jo pirmā piecinieka komandu dalībnieki katrs individuālajā ieskaitē savā klasē atrodas pirmajā trijniekā. Komandas ir ļoti stipras un pat profesionālas. Nopietnākie konkurenti ir itāļi, franči, angļi, vācieši, kuri ir braukuši jau gadu desmitiem. Komandu līmenī Latvija ir iesācēji, pastarīši.”
Arī Jānis Vinters (E3 S klase, KTM), sportists, kas pierādījis sevi garajā un grūtajā Dakāras maratonrallijā, atzīst: “Šoreiz braukt būs grūtāk, jo tā tas ir vienmēr mājas trasēs. Visi no tevis gaida labu rezultātu un uzskata, ka cits rezultāts nav pieļaujams, kā tikai uzvara. Tas ir Eiropas čempionāts un tajā brauc ļoti spēcīgi sportisti. Šobrīd Eiropas čempionāta līmenis ir ļoti audzis. Ļoti daudzi sportisti ir pasaules līmeņa braucēji. Kā būs, to šobrīd ir grūti prognozēt. Kūdras pļavas testa trase ir ļoti viltīga. To jāpārzina perfekti, lai uzrādītu labu rezultātu. Papildus atbildību uzliek braukšana komandā, tāpēc galvenais, lai rezultāts būtu stabils. Tad visi kopā varam sasniegt ļoti labu vērtējumu komandu ieskaitē. Nav nekā neiespējama! Uzskatu, ka mums ir jācīnās par pirmo vietu un nevajag izslēgt iespēju. Ceru, ka līdzjutēji un vietējie iedzīvotāji latviešiem būs labi atbalstītāji.”
Enduro sacensības paredz braucienu ar motociklu pa trasi, kas veidota mežu, pļavu, purvu utt. apvidū, sportistam orientējoties pa izvietojām zīmēm. Ja salīdzina ar autosporta disciplīnām, tad tas ir ļoti tuvu rallijam. Kā norāda sacensību organizators Jānis Baunis, Vidrižu trases garums būs 70 km, iekļaujot trīs ātruma testus.
Kā jau iepriekš informējām, pirmo reizi Latvijā norisināsies Eiropas čempionāts enduro. „Pirms trīs gadiem piedalījāmies konkursā par iespēju organizēt Eiropas čempionātu Latvijā. Pateicoties neatlaidīgam enduro komisijas darbam šo gadu garumā, 2007. gada nogalē spējām pārliecināt Eiropas motosporta federācijas kongresā delegātus uzticēt enduro eliti 2008. gadā pulcēt Latvijā. Šis pasākums ir mūsu pirmais solis starptautiskajā enduro arēnā,” norāda Artūrs Robežnieks, Latvijas Motosporta Federācijas enduro komisijas vadītājs.