Pētījumā atklājies, ka lielākā daļa no lietotāju rakstītās informācijas bija sarunas, kuras var uzskatīt par bezvērtīgām, nevis „par ziņu sistēmas cienīgu elementu”, rakstīja „BBC News”. Savukārt tikai 7.8 % no analizētajām ziņām bija vērtīgas un interesi izraisošas.
Lai noskaidrotu, kādiem mērķiem lietotāji izmanto konkrēto interneta portālu, „Pear Analytics” pētnieki ik 30 minūtes analizēja publicētos ierakstus laika posmā no 11:00 līdz 17:00. Kopumā tika analizēti 2 000 ieraksti, kuri pēcāk tika grupēti kategorijās – ziņas, spams, pašreklāma, „ūdens liešana”, sarunas un tie ieraksti, kuriem ir „ilgāka vērtība”. Par sarunu ierakstiem tika uzskatīti tie ieraksti, kuros veidojās kāda saziņa starp dažādiem lietotājiem, savukārt „ūdens liešanas” kategorijā ietilpa teksti, kuri bija veidoti, piemēram, „es ēdu sviestmaizi” stilā.
„Pear Analytics” pētnieki, iesākot portāla analīzi, uzskatīja, ka lielākā daļa lietotāju „Twitter.com” izmanto tieši spama vai pašreklāmas publicēšanas nolūkiem, jo tieši pēdējā laikā ir aktivizējusies portāla lietotāju skaita pieaugums un tā izmantošana tirdzniecības palielināšanai. Tomēr pētnieki atklāja, ka 40.5% šajā portālā sastopamo ierakstu var tikt klasificēti kā „ūdens liešana”, 37.5% - kā saziņa starp lietotājiem un tikai 8.7% var tikt atzīti par „ilgākas vērtības” ierakstiem. Pašreklāmas un spama ierakstus sekojoši veidoja vien 5.85% un 3.75% lietotāju.
„Būs interesanti vērot kā darbosies jaunā „Twitter” seja – vai tā iemantos lielu nozīmi ziņu pasaulē, vai turpinās būt pat portāla lietotāju ieroci, lai informētu pārējos lietotājus par savām šī brīža aktivitātēm, kas patiesībā ir ļoti lokāli”, „BBC News”sacīja „Pear Analytics” direktors Raiens Kellijs.
Tehnoloģijas » Jaunumi
„Twitter.com” lietotāji nodarbojas ar „ūdens liešanu”
Ilze Malaševska, 18.08.2009. 09:05 | komentāri (5)
40 % no sociālā portāla „Twitter.com” lietotāju rakstītās informācijas ir „bezcerīga ūdens liešana”, tā secinājuši Amerikas tirgus pētījuma firmas „Pear Analytics” pētnieki. Sociālā portāla lietotāju rakstītā teksta analīze tika veikta, lai noskaidrotu konkrētā interneta portāla izmantošanas iemeslus.
Lasi vēl...